راهنمای کامل درخواست مجوز کاری نامحدود کانادا

Open work permit guide

راهنمای کامل درخواست مجوز کاری نامحدود کانادا / کسانی که برای روش جدید تبدیل اقامت موقت به دائمی TR to PR اقدام کرده اند می توانند به وسیله ارائه درخواست برای مجوز کاری نامحدود جدید، اقامت خود در کشور کانادا را تمدید نمایند.

کانادا، راهنمای چگونگی دریافت مجوز کاری نامحدود برای نیروی کار ضروری و دانشجویان بین المللی را منتشر کرد.

این دستورالعمل جدید که از سوی اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC منتشر شده ویژه کسانی است که برای روش اقامت موقت به دائمی که جدید است اقدام کرده اند.

شش برنامه جدید تبدیل اقامت موقت به دائمی که در ماه می سال جاری منتشر شده بود، مسیری در مقابل دانشجویان فارغ التحصیلی خارجی، نیروی کار ضروری و فرانسوی زبانان قرار می داد تا اقامت دائمی کشور کانادا را دریافت نمایند.

افرادی که برای پیوستن به این برنامه های جدید مجاز بودند، در حال حاضر دارای اقامت موقتی کشور کانادا هستند که از روش هایی مثل مجوز تحصیل یا کار به دست آمده است.

این دستورالعمل در مورد کدام برنامه ها قابلیت اجرایی دارد؟

زمان ارائه درخواست برای داوطلبان چه موقع است؟

به گفته اداره مهاجرت کانادا، شخص می تواند حداکثر تا چهار ماه پیش از منقضی شدن اقامت موقت فعلی خود اقدام نماید. اعضای خانواده می توانند هر زمان که بخواهند اقدام نمایند. همچنین اگر در وضعیت حمایت شده قرار داشته باشید یا واجد شرایط اعاده وضعیت باشید می توانید هر زمان برای آن درخواست دهید.

روش ارائه درخواست

تنها روش برای درخواست به صورت آنلاین است. اگر بنا بر دلایلی مثل معلولیت یا اختلال اینترنتی نتوانید آنلاین درخواست بفرستید، اداره مهاجرت گزینه پذیرش درخواست کاغذی را هم ارائه می دهد.

گام ۱– همه وسایلی که نیاز دارید را آماده کنید

برای ارائه آنلاین درخواست، نیاز به اسکنر یا دوربین دارید. همچنین داشتن کارت اعتباری یا بانکی برای پرداخت هزینه ها هم لازم است.

به علاوه، برای مشاهده دستورالعمل اداره مهاجرت که در تکمیل فرم های مربوطه به شما کمک خواهد کرد، نیاز به برنامه ادوبی اکروبات ریدر بر روی رایانه خود دارید.

گام ۲– پرداخت هزینه ها

در وب سایت دولتی، نیاز به پرداخت هزینه تمدید مجوز کار که ۱۵۵ دلار است دارید.به دلیل اینکه از پرداخت هزینه دارنده مجوز کاری نامحدود که ۱۰۰ دلار است معاف هستید، باید پیش از ارائه آنلاین درخواست هزینه خود را بپردازید.

گام ۳– ورود به حساب کاربری اداره مهاجرت

برای اینکه شروع به ارسال درخواست کنید، نیاز به حساب کاربری در سایت IRCC دارید. شما می توانید از این حساب برای ثبت فرم های درخواست و بررسی وضعیت خود استفاده نمایید.

به محض اینکه وارد حساب کاربری خود شدید، لازم است به بخش “Start your application” در صفحه خوشامدگویی بروید. سپس روی دکمه “Apply to come to Canada” کلیک نمایید. بعد از آن، به پایین صفحه رفته و به بخش “I do not have a personal reference code” بروید. روی دکمه “Visitor visa, study and/or work permit” کلیک نمایید. در نهایت، در صفحه بعدی، “work” را انتخاب نمایید.

راهنمای کامل درخواست مجوز کاری نامحدود کانادا

گام ۴– فهرست مدارک را دریافت نمایید

به محض اینکه حساب کاربری شما ایجاد شد، باید به چند سوال پاسخ دهید تا فهرست مدارک اختصاصی شما آماده شود.

باید اظهار کنید که تمایل به کار موقت برای مدت بیشتر از شش ماه را دارید. همچنین نیروی کار و دانشجویان باید در زمانی که به  “What is your current immigration status in Canada?” پاسخ می دهند، قسمت “worker” را انتخاب نمایند. در مورد دانشجویان، این یک قانون موقتی محسوب می شود تا زمانی که اداره مهاجرت سیستم ارائه درخواست خود را به روز رسانی نماید.

زمانی که در مورد برنامه ای که مناسب شماست پرسیده می شود، بخش “I am applying for an open work permit under an active public policy or pilot program announced by IRCC.” را انتخاب نمایید.

سپس این سوال از شما پرسیده می شود:

“There are fees associated with this application. Will you be paying your fees are you fee exempt?”

این پاسخ را انتخاب نمایید:

“No, I am exempt from paying fees for the application.”

با اینکه شما در حال حاضر مبلغ ۱۵۵ دلار خود را پرداخته اید، از پرداخت هزینه دارنده مجوز کاری نامحدود معاف هستید.

گام ۵ – فرم ها را پر کنید

دستورالعمل راهنمای اداره مهاجرت به شما کمک می کند تا به محض دریافت فهرست مدارک لازم برای خودتان، فرم ها را پر کنید.

یکی از مدارک ضروری فرم IMM 5710 است که با نام “درخواست برای تغییر وضعیت یا تمدید وضعیت فعلی یا ماندن در کانادا به عنوان نیروی کار” شناخته می شود. در بخش “Details of Intended Work in Canada”، زیر بخش ۱ گزینه “Open Work Permit” را انتخاب نمایید. سپس در قسمت ۴، در قسمت عنوان شغلی “TRPR pathway PP OWP” را انتخاب نمایید. سپس بخش “Brief description of duties” را انتخاب کرده و نام دسته اقامت دائمی که برای آن درخواست داده اید را وارد نمایید.

برای بخش “Duration of expected employment,”، می توانید درخواست تاریخ نهایی کنید که بعد از ۲۱ ماه دسامبر سال ۲۰۲۲ نباشد. در عین حال، نمی توانید برای تاریخی بیشتر از تاریخ انقضای پاسپورت خود درخواست دهید.

گام ۶– مدارک درست را آپلود نمایید

در مورد داوطلبان اصلی پرونده، برخی از مدارکی که نیاز است شامل کپی از رسید مبلغ پرداختی، برخی از گواهی ها که نشان دهد شما در زمانی که درخواست داده اید، به شکل قانونی کار می کرده اید (مثل مجوز کاری شخص)، مستنداتی در مورد نتیجه آزمون زبان شخص، کپی پاسپورت، عکس دیجیتال و فرم اطلاعات خانوادگی از این دست هستند.

همچنین نیاز به تست پزشکی یا دیگر مدارکی مثل سند ازدواج یا مدارک تولد برای هر یک از اعضای خانواده همراه خود دارید.

اعضای خانواده که در کانادا باشند هر یک دارای فهرست مدارک منحصر به فرد هستند. در بین مدارک، فرم درخواست کلی کانادا است که با نام IMM 0008 شناخته می شود. این فرم باید نام اعضای خانواده که در درخواست متقاضی اصلی پرونده لیست شده را نشان دهد. این فرم را می تواند در بخش “Client Information” آپلود کرد.

بعد از ارسال درخواست

سرانجام، بعد از اینکه درخواست خود را فرستادید، یک افسر مهاجرت آن را بررسی می کند. آنها پیشینه تبعیت کارفرما را بررسی می کنند تا مطمئن شوند که واجد شرایط است. همچنین، شخص نیز واجد شرایط برای داشتن مجوز کاری هست.

اگر به این نتیجه برسند که درخواست شما ناقص هست، آن را بدون بررسی برمی گردانند. همچنین ممکن است از شما درخواست اطلاعات بیشتری کنند.

اما اگر واجد شرایط باشید، آنها مجوز کاری شما را به آدرس کانادایی که به آنها داده اید می فرستند. مجوز کاری، نوع شغلی که می توانید انجام دهید، کارفرمایی که می توانید برایش کار کنید، جایی که می توانید کار کنید و مدتی که می توانید به فعالیت خود ادامه دهید را مشخص کرده است.

دریافت آخرین اخبار مهاجرت کانادا از صفحه اینستاگرام موسسه مهاجرتی شوتر