مجوز کاری نامحدود جدید کانادا

Canada New Work Permit

مجوز کاری نامحدود جدید کانادا / کانادا مجوز کاری نامحدود جدیدی را برای نیروی کار و دانشجویان فارغ التحصیل معرفی می کند.

به گفته مارکو مندچینو وزیر مهاجرت کانادا، از تاریخ ۲۶ جولای، افراد دارای اقامت موقت کانادا که برای اقامت دائمی از طریق روش جدید برای نیروی کار ضروری و فارغ التحصیلان اقدام کرده اند می توانند در حین مدتی که منتظر نتایج درخواستشان هستند، مجوز شغلی نامحدود دریافت نمایند.

در این حالت کسانی که برای برنامه های جدید درخواست خود را ارائه نموده اند لازم نیست که نگران منقضی شدن زمان اقامت موقت خود باشند. اگر شغل فعلی یا مجوز تحصیلی آنها پیش از آنکه اداره مهاجرت کانادا درخواستشان را تایید یا رد نماید منقضی شود، آنها می توانند برای مجوز کاری جدید درخواست بدهند.

تا پیش از این، متقاضیان مهاجرت مذکور امکان ارائه درخواست برای مجوز شغلی نامحدود موقتی BOWP را نداشتند در حالی که داوطلبین اکسپرس انتری که مدارکشان نزدیک به منقضی شدن بود می توانستند. این موضوع بخاطر مسائل فنی مرتبط با خط مشی کانادا بود. اکسپرس انتری یک برنامه دائمی محسوب می شود در حالی که روش تبدیل اقامت موقت به دائمی جدید (TR to PR) اینطور نیست.

بدون این مجوز شغلی نامحدود جدید، درخواست کنندگان در خطر ترک کانادا علیرغم اینکه برای یکی از برنامه های مهاجرتی درخواست داده بودند قرار داشتند و این به آنها کمک می کند تا در کانادا بمانند. مجوزهای شغلی صادر شده تحت این سیاست کانادا تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ اعتبار خواهند داشت.

اگر چه گزینه های موجود دیگری برای ماندن افراد در کانادا در دسترس است، این خط مشی جدید دولت کانادا مشکلات قبل را رفع می کند. برای مثال، برطبق قانون موقتی که دولت در ماه ژانویه مقرر کرد، دانشجویان فارغ التحصیل خارجی می توانند برای مجوز شغلی مقاطع ارشد تحصیلی PGWP اقدام نمایند. در عین حال این فرصت در تاریخ ۲۷ جولای به پایان می رسد. روش های جدید برای درخواست های تا تاریخ ۵ نوامبر باز خواهند بود و همچنان جای خالی کافی برای درخواست دهندگان جدید در بسیاری از برنامه ها نیز وجود دارد. در حال حاضر، تنها دسته فارغ التحصیلان بین المللی تکمیل شده است.

چگونگی واجد شرایط شدن برای مجوز شغلی نامحدود جدید

داوطلبان باید این شرایط را داشته باشند:

تحت یکی از روش های اقامت دائمی جدید درخواست ارائه کرده باشند

مجوز کار کردن در زمان ارائه درخواستشان را داشته باشند

دارای مجوز کاری معتبر باشند که در طی چهار ماه آتی منقضی می شود

شرایط آنها اقامت موقت، حفظ وضعیت فعلی بوده یا واجد شرایط اعاده وضعیت خود در زمانی که درخواست مجوز کاری آنها ثبت شده، باشند.

در زمان ثبت درخواست مجوز کاری نامحدودشان در کانادا باشند

در یکی از مشاغلی که در زمان درخواست اقامت دائمی آنها ثبت شده استخدام شده باشند و

مهارت های زبانی در دسته ای که برای آن درخواست داده اند را در زمان ثبت درخواست داشته باشند

همچنین، مجوز کاری نامحدود برای همسر یا شریک زندگی و فرزندان وابسته شخص متقاضی که سن آنها بیش از ۱۸ سال باشد و در کانادا هم باشند قابل ارائه است.

در عین حال، اگر برای تمدید مجوز کاری فعلی خود پیش از منقضی شدن درخواست داده باشید، امکان حفظ وضعیت خود را خواهید داشت.

همین الان می توانید با پر کردن فرم ارزیابی، مشاوره رایگان خود را در مورد این برنامه یا دیگر برنامه های مهاجرتی کانادا دریافت نمایید.

دریافت آخرین اخبار مهاجرت کانادا از صفحه اینستاگرام موسسه مهاجرتی شوتر