۶ برنامه مهاجرتی جدید به کانادا

business-people-work

کانادا ۶ برنامه مهاجرتی جدید برای فارغ التحصیلان بین المللی، نیروهای کار ماهر و افراد مسلط به زبان فرانسه راه اندازی می کند.

IRCC ۹۰ هزار مسیر برای دانشجویان فارغ التحصیل بین المللی و نیروی کار ماهر و علاوه بر آن تعداد بیشماری موقعیت برای افرادی که به زبان فرانسه تسلط دارند برای دریافت اقامت دائمی کانادا تعریف کرده است. همچنین IRCC امروز قرعه کشی استانی اکسپرس را نیز برگزار می نماید.

نیروی کار ماهر ضروری، دانشجویان فارغ التحصیل بین المللی و افراد مسلط به زبان فرانسه در کانادا، شش مسیر جدید برای دریافت اقامت دائم این کشور در ماه می آتی را خواهند داشت.

مارکو مندیسینو وزیر مهاجرت کانادا این برنامه جدید را در ۱۴ آوریل اعلام کرد. سه مورد از این برنامه های جدید باعث هموار شدن مسیر ۹۰ هزار مهاجر برای دریافت اقامت دائم طی سال جاری می گردد. سه مورد دیگر برای مهاجرین فرانسوی زبان فاقد محدودیت می باشد.

مدت کوتاهی بعد از این اعلان، کانادا یک قرعه کشی استانی اکسپرس برگزار کرد.

برنامه های جدید برای افرادی که به صورت موقت در بیمارستان ها و مراکز مراقبتی و کسانی که در خط مقدم دیگر بخشها مشغول به کار هستند و همچنین دانشجویان فارغ التحصیل بین المللی از موسسات آموزشی کانادایی خواهد بود.

از ششم ماه می، IRCC شروع به پذیرش درخواست کنندگان در موارد زیر می نماید:

۲۰ هزار متقاضی برای نیروی کار موقت در بخش های مراقبتی

۳۰ هزار متقاضی برای نیروی کار موقت در دیگر مشاغل ضروری انتخاب شده

۴۰ هزار متقاضی برای دانشجویان بین المللی که از موسسات آموزش کانادایی فارغ التحصیل شده اند

۶ برنامه مهاجرتی جدید به کانادا تا پنجم نوامبر ۲۰۲۱ یا تا زمانی که به محدوده مورد نظر برسد باز خواهد ماند. این سیاست های عمومی برای افرادی که در ۴۰ شغل مرتبط با مراکز مراقبتی هستند و همچنین ۹۵ شغل ضروری شامل پرستاران و تولیدکنندگان مواد خوراکی و توزیع کنندگان لحاظ می شود.

چگونگی واجد شرایط شدن این برنامه

برای اینکه افراد واجد شرایط شوند، نیاز است تا حداقل یک سال تجربه کار کانادایی در زمینه حرفه ای مراقبتی یا دیگر مشاغل ضروری تاییدشده داشته باشند. فارغ التحصیلان بین المللی باید برنامه دوره متوسطه کانادایی را طی چهار سال گذشته و بعد از ژانویه ۲۰۱۷ تکمیل کرده باشند.

فارغ التحصیلان و نیروی ماهر باید در یکی از زبان های رسمی کشور کانادا دارای توانایی لازم باشند، ملزومات کلی مدنظر را داشته و مجاز به حضور در کانادا در زمانی که درخواستشان واجد شرایط می گردد باشند. همچنین باید در یکی از استان های کانادا بجز کبک اقامت داشته باشند.

مندیسینو در رسانه ها اظهار نمود: این خط مشی های جدید به کسانی که اقامت موقت داشته و قصد برنامه ریزی برای آینده شان در کانادا را دارند کمک کرده و نقشی کلیدی در بازسازی اقتصادی ما ایفا می نماید. پیام ما به آنها ساده است: شاید شرایط فعلی شما موقتی باشد اما مشارکت شما تداوم داشته و ما خواستار ماندن شما هستیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع روش های مهاجرت و رفع مشکلات خود می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آخرین اطلاعات و اخبار در اینستاگرام موسسه