تک پایلوت بریتیش کلمبیا دائمی می شود

british columbia

تک پایلوت بریتیش کلمبیا دائمی می شود/ پروژه برنامه آزمایشی مهاجرت استانی حوزه تکنولوژی بریتیش کلمبیا به یک برنامه دائمی تبدیل می شود!

این استان اعلام کرد ، پروژه آزمایشی بخش تکنولوژی بریتیش کلمبیا که قرار بود تا پایان ماه ژوئن ادامه داشته باشد ، به مدت نامحدود تمدید شد.

این برنامه بریتیش کلمبیا به عنوان یک مسیر دائمی و سریع مهاجرت برای نیروی کار خارجی و دانشجویان بین المللی ادامه خواهد یافت.

این استان طبق به روزرسانی که در تاریخ ۲۸ می انجام شد اعلام کرد به جای‌ تمدید یک ساله ی برنامه، مانند گذشته ، این بار “برنامه آزمایشی حوزه تکنولوژی به طور نامحدود تمدید شده و به BC PNP Tech تغییر نام داده است.”

بر اساس یک خبر دولتی منتشر شده ، به محض انقضا برنامه پایلوت فعلی در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱، نام آن تغییر کرده و دائمی خواهد شد.

Tech Pilot که در ماه مه ۲۰۱۷ معرفی شد ، برای کمک به بخش پررونق فناوری بریتیش کلمبیا در  جذب ۲۹ شغل مورد تقاضا از طریق قرعه کشی هفتگی از برنامه نامزدی استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP) از میان داوطلبان طراحی شده است.

استان بریتیش کلمبیا که در بخش فناوری با کمبود نیروی حرفه ای مواجه است، این پروژه را برای جذب نیروی ماهر از کشورهای دیگر برای کمک به رشد بخش فناوری استان آغاز کرد.

علیرغم تأثیر همه گیری ویروس کرونا ، استفاده از برنامه ی حوزه تکنولوژی به طور مداوم افزایش می یابد ، در سال ۲۰۲۰، ۱۸۵۵ نیروی کار برای رشته ی تکنولوژی معرفی شده اند – ۲۳ درصد بیشتر از ۱۵۰۹ نامزد سال قبل و ۶۳ درصد افزایش نسبت به ۱۳۵۵ نامزد در سال ۲۰۱۸. از زمان آغاز کار ، پایلوت تک بیش از ۶۰۰۰ نیروی کار فناوری را برای اخذ اقامت دائم حمایت کرده است. “

این اعلامیه چند روز پس از آن صورت گرفت که اعضای بخش تکنولوژی استان خواستار چنین اقدامی شدند.

هفته گذشته ، اعضای شورای نوآوران کانادا (CCI) در بریتیش کلمبیا با ارسال نامه ای به وزیر امور استان ، جوزی آزبورن ، درخواست دائمی شدن برنامه آزمایشی استانی تکنولوژی را ارائه نمودند. در آن زمان استان بریتیش کلمبیا هنوز اعلام نکرده که چه اتفاقی برای این برنامه خواهد افتاد.

اعضای CCI گفتند که آنها متعهد به ساخت شرکت هایی با کلاس جهانی با بهترین استعدادها هستند و از استراتژی های مهاجرت حمایت می کنند که به افراد با استعداد از سراسر جهان اجازه می دهد برای کار در شرکت های رو به رشد به کانادا بیایند.

CCI در این نامه گفت: “با دائمی کردن برنامه مهاجرت استانی پایلوت تِک ، مبتكران می توانند برنامه بلندمدت بهتری داشته و اطمینان بیشتری در ساختن برنامه های توسعه مشاغل داشته باشند ، زیرا می دانند این سرویس مهم در صورت نیاز در دسترس خواهد بود.”

برای ارزیابی و تعیین وقت مشاوره رایگان فرم ارزیابی را پر نمایید.

تک پایلوت بریتیش کلمبیا دائمی می شود

درباره برنامه مهاجرت استانی حوزه تکنولوژی

برنامه ی پایلوت تِک استان بریتیش کلمبیا مسیر مهاجرت سریع را برای کسانی که مهارت فنی دارند و به دنبال اقامت دائم کانادا هستند ارائه می دهد. داوطلبان باید در یکی از جریانهای مهاجرت استانی موجود در بریتیش کلمبیا ثبت نام کرده و در یکی از ۲۹ مشاغل واجد شرایط، دارای پیشنهاد شغلی معتبر برای مدت حداقل ۱۲ ماه باشند.

برخلاف سایر دسته های مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا که نیاز به پیشنهاد شغلی دائمی دارند ، پیشنهادات شغلی حوزه تکنولوژی باید حداقل یک سال باشد و حداقل ۱۲۰ روز مانده به شروع کار،  درخواست برای BC PNP ارسال شده باشد. پیشنهاد کار نیز باید تمام وقت و از یک کارفرمای واجد شرایط در استان باشد. پیشنهادات شغلی بیش از یک سال نیز تحت برنامه آزمایشی واجد شرایط هستند.

دعوت نامه ها از طریق پایلوت تک به صورت هفتگی برای داوطلبان برتر که شرایط واجد شرایط بودن را دارند ، ارسال می شود.

داوطلبانی که برای ثبت نام در استان دعوت می شوند ، ۳۰ روز فرصت دارند درخواست کامل را ارائه دهند. پس از انجام این کار ، اکثر برنامه های کاربردی فناوری طی دو تا سه ماه پردازش می شوند.

در صورت تأیید ، داوطلبان نامه ی تأیید نامزدی را دریافت می کنند که می توانند با استفاده از آن درخواست اقامت دائم از وزارت مهاجرت ، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) تحت نامزدی استانی را ارائه نمایند.

چگونه می توان برای BC PNP Tech اقدام کرد؟

از آنجا که پایلوت تک بریتیش کلمبیا یک جریان یا دسته جداگانه از برنامه این استان نیست ، کسانی که می خواهند درخواست دهند باید ابتدا از طریق پورتال آنلاین استان ، سیستم ثبت نام مهاجرت مهارت ها (SIRS) ، پروفایل ساخته و در یکی از دسته های موجود خود ثبت نام کنند. SIRS یک سیستم امتیاز بندی است که به برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا اجازه می دهد اولویت را به نامزدهایی که مهارت لازم برای کمک به رشد اقتصادی استان دارند ، بدهد.

متقاضیان مورد ارزیابی قرار می گیرند و نمره ای که میگیرند تعیین می کند می توان از آن ها دعوت به عمل آورد یا خیر. این نمره براساس تعدادی از فاکتورها مانند سطح تحصیلات ، سالها سابقه کار و داشتن مدرک تحصیلی و داشتن پیشنهاد شغلی از بریتیش کلمبیا است

صلاحیت پایلوت تک براساس پیشنهاد شغلی داوطلب می باشد.

دریافت آخرین اخبار مهاجرت کانادا از صفحه اینستاگرام موسسه مهاجرتی شوتر