مهاجرت پرستاران به کانادا

nurse in Canada

مهاجرت پرستاران به کانادا – کانادا همواره به حضور پرستاران و نیروهای بخش سلامت نیاز داشته است و شیوع بیماری کرونا نیز باعث افزایش این نیاز شده است. در نتیجه کانادا، با ایجاد راه هایی برای پرستاران، شرایط مهاجرت آنها به این کشور را هموار نموده است.

در دسته بندی ملی مشاغل کانادا یا NOC، پرستاران به دو گروه دسته بندی می شوند:

پرستاران رسمی و پرستاران بخش روان پزشکی NOC3012 ، سطح مهارت شغلی A

پرستاران عادی دارای گواهی NOC 3233 ، سطح مهارت شغلی B

در سال ۲۰۲۰، کانادا به دلیل شیوع بیماری کووید مهاجرین کمتری را جذب نمود. این در شرایطی است که این کشور به مهاجران نیاز داشته و به تازگی با افزایش سطح جذب مهاجرین که تا پایان سال ۲۰۲۳ قرار است از ۱.۲ میلیون نفر استقبال کند بر این موضوع صحه گذاشته است.

کانادا در ۱۴ آوریل از ۶ روش جدید برای مهاجرت که برای افراد ساکن در خاک کاناداست رونمایی کرد. دو مورد از این روش ها به کادر درمان و به ویژه پرستاران اختصاص دارد. فارغ التحصیلان بین المللی در رشته پرستاری می توانند از روش مهاجرت ویژه دانشجویان بین المللی استفاده کنند.

در روش مهاجرتی از ۶ ماه می در کانادا شروع خواهد شد تا سقف ۲۰ هزار اقامت دائمی جدید به افرادی که تحت عنوان کادر سلامت در کانادا به کار اشتغال دارند ارائه می نماید. آخرین زمان پذیرش به این روش ۵ نوامبر یا هر زمان که ظرفیت پذیرش تکمیل شود می باشد.

در روشی که ویژه افراد فرانسوی زبان است، تعداد درخواست دهندگان نامحدود می باشد. افرادی که به این روش درخواست می دهند باید دستکم یک سال در یکی از ۴۰ شغل مرتبط با سلامت و درمان سابقه کاری داشته و هنگام ارائه درخواست هم باید همچنان به کار اشتغال داشته باشند. مهارت زبان آنها باید حداقل CLB4 یا NCLC باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و رفع مشکلات خود در زمینه مهاجرت می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آخرین اطلاعات و اخبار در اینستاگرام موسسه