مهاجرت به کشور لاتویا

مهاجرت به کشور لاتویا

میزان مهاجرپذیری کشور لاتویا 26 درصد بیشتر از سایر کشورها است و نسبت به سال های گذشته نیز میزان مهاجرپذیری این کشور 12 درصد رشد را تجربه کرده است؛ شایان ذکر است که کشور لتونی یکی از کشورهای بسیار قدرتمند در زمینه صادرات چوب و محصولات چوبی بوده و این سبب می‌شود که مهاجرپذیری به این کشور رشد بالاتری داشته باشد.

مهاجرپذیری کشور لاتویا نسبت به سایر کشورها بیشتر شده است و این موضوع از سوی دولت این کشور نیز به تأیید رسمی رسیده است و مبرهن است که مسیر برای مهاجرت به کشور لاتویا نسبت به سال های گذشته رشد خوبی داشته است. خوشبختانه این کشور مهاجرپذیری را به شکل درستی پیش می‌برد و شرایط در این مسیر نیز به طور دقیق و جدی فراهم است.

بهداشت و درمان در کشور لاتویا در سال های اخیر پیشرفت 11 درصدی داشته است و مشخص است که وضعیت درمانی در این کشور به شکل دقیق و اصولی طی می‌شود. شما برای راه اندازی بیزنس در کشور لاتویا، در ابتدا نیاز به یک طرح تجاری بسیار قوی دارید، طرحی سودآور که به اقتصاد کشور لاتویا کمک نماید، در این زمینه حداقل هزینه مورد نظر 200 هزار یورو در نظر گرفته شده است. شما این اجازه را دارید که اقامت خود را پس از 5 سال تمدید کنید، همینطور این شرایط برای شما فراهم است که به اتحادیه اروپا سفر داشته باشید.حداقل 4 سال باید در کشور لتونی اقامت داشته باشید.

اخذ اقامت لاتویا

افرادی که کشور لاتویا را برای زندگی کرده‌اند، پس از مدتی به فکر اقامت این کشور می‌افتند، یکی از دلایل این است که مجموع مالیات در کشور لاتویا شامل تمام مالیات بر تأمین اجتماعی در این کشور تنها 30.5 درصد از تولید ناخالص داخلی اعلام شده است و به طور کلی یکی از پایین ترین شاخص های موجود در بین 27 کشور عضو اتحادیه اروپا اعلام شده است و به طور کلی میانگین وزنی مالیات در این کشور در وضعیت 39.8 درصد اعلام شده است. ثبت شرکت در کشور لاتویا به طور کلی از نظر هزینه ای وضعیت خوبی دارد.

اخذ ویزای لاتویا

این‌که چطور می‌شود افراد به سراغ اخذ ویزای کشور لاتویا بروند به نوبه خود کمی عجیب است، در هر صورت این ما هستیم که آینده خوب را برای خود رقم می‌زنیم. یکی از دلایلی که ویزای کشور لاتویا بسیار مهم است، به این صورت است که این کشور، یکی از ارزانترین کشورهای اروپایی محسوب می‌شود، این موضوع در اخذ ویزای کشور لاتویا نیز دیده می‌شود و به نوبه خود سبب می‌شود که هزینه زندگی در این کشور کمتر از سایر کشورها باشد و برای کسانی که از نظر بودجه، وضعیت خیلی خوبی ندارند، یک مسیر مهاجرتی بسیار امن محسوب شود. برای اخذ ویزای این کشور، ابتدا باید روش مورد نظر را انتخاب کنید و ببینید کدام یک از روش ها برای شما برای شما مناسب تر است.

شهرهای مهاجر پذیر لاتویا

بهترین شهری که برای مهاجرت به لاتویا انتخاب می‌شود ریگا است. ریگا از دسته شهرهایی است که از ایران به آن مهاجرت زیادی صورت گرفته است و ایرانیانی که وارد لاتویا می‌شوند اغلب دوست دارند که در این شهر زندگی کنند. در نظر داشته باشید که به طور کلی این شهر دارای چشم اندازهای طبیعی و بسیار بی نظیری است و می‌تواند برای زندگی گزینه خوبی باشد.

مهاجرت کاری لاتویا

داشتن مجوز کار برای شهروندان خارجی که قصد کار دارند ضروری است، در هر صورت شما می‌بایست از نظر مهارت کاری رتبه خوبی داشته باشید. اولین شرایطی که برای که ورود به کار در لاتویا نیاز است از قرار زیر است: متقاضی می‌بایست اصل قرارداد کاری خود را با فرد درخواست ضمیمه نماید. قرار می‌بایست از طرف یک بیزینس ثبت شده لاتویایی صورت بگیرد، نیاز است که مجوز اقامت نیز در قرارداد کاری وجود داشته باشد. برای کاریابی در کشور لاتویا نیاز است که تخصص شما ارزیابی شود.

مدیر نمایندگی شرکت های خارجی برای انجام فعالیت های تجاری در لتونی نیازی به اخذ مجوز کار ندارند، در صورتی که یک سهامدار در شرکت های ثبت شده در لاتویا باشید نیازی به داشتن مجوز کار نخواهید داشت. همینطور افرادی که اقامت دائم کشور لاتویا دارند نیز نیاز به مجوز کاری این کشور نخواهند داشت در نظر داشته باشید که مجوز اقامت به دارندگان این امکان را فراهم می‌سازد که در این کشور اقامت داشته باشند و به طور کلی در جستجوی کار باشند.

در نظر داشته باشید که مجوز کار برای افراد خارجی مورد نیاز بوده و سبب می‌شود که قصد اقامت بیش از 90 روز نیز در این کشور صورت بگیرد. در صورتی که شما یک کارآفرین برای راه اندازی یک بیزینس هستید و یا کاسبی هستید که قصد مدیریت یک بیزینس در این کشور را دارد باید مجوز اقامت درخواست کنید.

مدارکی که برای درخواست مجوز اقامت این کشور نیاز است از قرار زیر است:

  • نیاز به پاسپورت معتبر است و افراد باید دو قطعه عکس در سایز عکس پاسپورت داشته باشند.
  • نیاز است که دو فرم تکمیل شده درخواست مجوز کار داشته باشید نیاز به اخذ گواهی پزشکی است که نشان دهنده وضعیت سلامت متقاضی باشد.
  • نیاز است که وجوه کافی مالی به طور دقیق ارزیابی شود.
  • نیاز به بیمه درمانی بوده و نیاز است که هزینه درخواست ویزا پرداخت شود.
  • نیاز به سند ازدواج و همینطور شناسنامه همسر وابستگان وی در صورت وجود است همینطور می بایست قرارداد کار از طرف اسپانسر ارزیابی شود.
  • نیاز به وجود نامه از است که مشخص نماد هدف اسپانسر برای استخدام متقاضی به چه صورت است.