قرعه کشی پنج ژوئن ۲۰۲۱ آلبرتای کانادا

Alberta PNP Draw 5 June

قرعه کشی پنج ژوئن ۲۰۲۱ آلبرتای کانادا برگزار شد / در آخرین قرعه کشی استانی آلبرتا، حداقل امتیاز CRS به عدد ۳۰۰ کاهش یافته و از ۲۱۰۰ داوطلب مهاجرت دعوت شده تا برای نامزدی استانی در سال ۲۰۲۱ درخواست خود را ارائه نمایند.

استان آلبرتای کانادا جدیدترین قرعه کشی خود را در پنجم ژوئن برگزار کرد و از ۱۹۱ داوطلب اکسپرس انتری برای پیوستن به برنامه نامزدی استانی آلبرتا دعوت نمود.

برنامه مهاجرت استانی آلبرتا AINP جزییات آخرین قرعه کشی خود را روز هشتم ژوئن منتشر کرد. داوطلبان دعوت شده امکان واجد شرایط شدن برای دسته اکسپرس انتری آلبرتا را دارند.

برای دعوت شدن در این برنامه، لازم است متقاضیان دارای پروفایل در سیستم اکسپرس انتری با حداقل امتیاز ۳۰۰ باشند. در قرعه کشی قبلی که در ۱۸ ماه می برگزار شد، حداقل امتیاز لازم ۳۰۱ بود.

اکنون، استان آلبرتا از ۲۱۰۰ داوطلب اکسپرس انتری برای پیوستن به برنامه مهاجرت استانی خود دعوت کرده است که این دعوت ادامه دعوت های انجام شده در ماه ژانویه سال جاری و بعد از وقفه موقتی مربوط به همه گیری کرونا بوده است.

استان آلبرتای کانادا مجاز به صدور ۶۲۵۰ تاییدیه نامزدی استانی در سال ۲۰۲۱ می باشد. همه کسانی که برای ارائه درخواست دعوت می شوند امکان دریافت این نامزدی استانی را ندارند و همینطور همه افرادی که نامزدی استان را دریافت می کنند هم اقامت دائم کانادا را به دست نمی آورند. از لحاظ تئوری، اگر آلبرتا در هر ماه ۶۹۲ دعوتنامه صادر نماید تا پایان سال به مقدار هدف خود می رسد. البته استان مذکور برای صدور همه سهمیه نامزدی استانی خود تحت فشار نیست. در حین دوره همه گیری کووید ۱۹ و ماه های پایانی سال ۲۰۲۰، استان آلبرتا روند قرعه کشی های خود را متوقف کرد. همچنین برخلاف روند گذشته، استان تنها داوطلبینی را دعوت می نماید که در حال حاضر در استان مذکور حضور دارند.

برای ارزیابی شرایط مهاجرت خود و تعیین وقت مشاوره رایگان فرم ارزیابی را پر نمایید.

دسته اکسپرس انتری آلبرتا چطور کار می کند

برنامه نامزدی استانی پیشرفته PNP به مقامات استانی این اجازه را می دهد تا در مخزن اطلاعات اکسپرس انتری دولت فدرال جستجو کرده و پروفایل افرادی را که امکان واجد شرایط بودن برای دسته اکسپرس انتری آلبرتا را دارند پیدا کنند.

نخستین گام در این مسیر ایجاد یک پروفایل در سیستم اکسپرس انتری کانادا می باشد.

اکسپرس انتری، سیستم مدیریت درخواست ها برای سه برنامه نیازمند مهارت بالای فدرال کانادا می باشد که شامل: کلاس تجربه کانادایی، برنامه نیروی کار ماهر فدرال و برنامه مشاغل حرفه ای فدرال می باشد.

اگر شما واجد شرایط اکسپرس انتری باشید، برپایه سیستم جامع رتبه بندی CRS امتیازی دریافت می کنید. امتیاز شما برپایه سن، تحصیلات، تجربه کاری، سطح زبان انگلیسی یا فرانسه و دیگر عوامل رتبه بندی می شود.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC به طور مرتب قرعه کشی های مربوط به اکسپرس انتری را برگزار می نماید و داوطلبین دارای بالاترین امتیازات را برای ارائه درخواست اقامت دائم دعوت می کند. امکان مهاجرت از طریق سیستم اکسپرس انتری و بدون نامزدی استانی وجود دارد، اما افرادی که دارای امتیاز CRS کمتری هستند ممکن است روش مهاجرت استانی را انتخاب نمایند. افرادی که نامزد مهاجرت استانی می شوند، ۶۰۰ امتیاز اضافی دریافت می نمایند. اگر داوطلبین با پایین ترین امتیاز در تازه ترین قرعه کشی استان آلبرتا، نامزدی استان را دریافت نمایند، امتیاز CRS آنها به ۹۰۰ خواهد رسید که عددی بالاتر از حد لازم برای دعوت شدن در قرعه کشی بعدی اکسپرس انتری می باشد.

چه کسانی واجد شرایط نامزدی آلبرتا هستند؟

برای اینکه در دسته اکسپرس انتری آلبرتا برای نامزدی استانی واجد شرایط شوید، نیاز است که دارای تجربه کاری در مشاغل واجد شرایط باشید. برنامه مهاجرتی استانی آلبرتا AINP لیستی از این مشاغل ارائه نکرده است ولی لیست کارهایی که واجد شرایط نیستند را معرفی نموده است. بسیاری از کسانی که در این دسته مهاجرتی درخواست می فرستند در مشاغلی چون ناظر خدمات غذایی، راننده کامیون و آشپز مشغول به کار هستند.

پروفایل اکسپرس انتری شما باید نشانگر این مطلب باشد که علاقمند به حضور در استان آلبرتای کانادا هستید. عواملی که سبب افزایش احتمال نامزدی استانی شما می شود شامل داشتن تجربه کاری یا پیشنهاد کاری (جاب آفر) در استان می باشد. همچنین تحصیلات در کانادا هم به شما کمک می کند. در عین حال، اگر والدین، فرزندان یا خواهر و برادر شما مقیم دائم یا شهروند در استان آلبرتا باشند هم به روند پذیرش درخواست شما کمک شایانی می نماید.

امتیاز خاصی که این روش مهاجرت استانی دارد در راستای حمایت از توسعه اقتصادی استانی و اولویت های مربوط به ایجاد تنوع در آلبرتا می باشد.

دریافت آخرین اخبار مهاجرت کانادا از صفحه اینستاگرام موسسه مهاجرتی شوتر