قرعه کشی اکسپرس انتری اول سپتامبر ۲۰۲۱

Express Entry First of August

قرعه کشی اکسپرس انتری اول سپتامبر ۲۰۲۱ / در قرعه کشی اکسپرس انتری ۱ سپتامبر، تعداد ۶۳۵ داوطلب برنامه نامزدی استانی PNP برای درخواست اقامت دائمی دعوت شدند. از ابتدای سال ۲۰۲۱، ۱۷ قرعه کشی اکسپرس انتری فقط برای داوطلبان نامزدی استانی برگزار شده است.حداقل امتیاز در این قرعه کشی ۷۶۴ بود که با توجه به داشتن ۶۰۰ امتیاز نامزدی استانی داوطلبان این عدد در نظر گرفته شده است. حداکثر امتیازی که یک نفر می تواند دریافت نماید ۱۲۰۰ است.

محدوده زمانی برای افرادی که حداقل امتیاز را کسب کرده اند، ۱۲ آوریل سال جاری بوده است. اداره مهاجرت کانادا محدوده زمانی را برای همه قرعه کشی ها اعلام می کند، چه در نظر گرفته شود یا خیر.

داوطلبین ۶۰ روز فرصت دارند تا درخواست خود برای اقامت دائمی را ارسال نمایند.

تاخیر در بررسی درخواست های اکسپرس انتری

تا الان که اواخر تابستان ۲۰۲۱ را سپری می کنیم، اداره مهاجرت کانادا فقط از داوطلبین PNP و کلاس تجربه کانادایی CEC دعوت کرده است.

در حالی که اداره مهاجرت کانادا، درخواست های داوطلبین CEC که در ماه ژانویه اپلای کرده بودند را بررسی کرده و به پایان رسانده است، داوطلبین اکسپرس انتری در دیگر برنامه ها تاخیر در رسیدگی را در پیش خواهند داشت. به گفته سایت اداره مهاجرت، علت ظرفیت محدود رسیدگی به درخواست ها می باشد.

سطح دعوتنامه های اکسپرس انتری نسبت به سال ۲۰۲۰ تقریبا دو برابر شده است

اداره مهاجرت تعداد توصیه نامه های ITA صادر شده را سال به سال نزدیک به دو برابر می کند. تاکنون در سال ۲۰۲۱، این اداره تصمیم گیرنده امور مهاجرین کانادا، ۱۰۶۴۱۴ توصیه نامه ITA فرستاده است.

اکسپرس انتری چیست؟

قرعه کشی اکسپرس انتری اول سپتامبر ۲۰۲۱

نمونه ای فرضی از افراد دعوت شده در جدیدترین قرعه کشی اکسپرس انتری:

نیوشا ۳۴ ساله و دارای مدرک کارشناسی ارشد می باشد. او به عنوان توسعه دهنده نرم افزارهای کامپیوتری به مدت ده سال کار کرده است. آزمون آیلتس خود را با نمره ۷.۵ در بخش شنیداری و ۶.۵ در سه مهارت دیگر گذرانده است. او هرگز در کشور کانادا کار یا تحصیل نکرده است. نیوشا به مخزن اطلاعات اکسپرس انتری وارد شده و پروفایل خود را در استان ساسکچوان کانادا و در دسته نیروی کار ماهر بین المللی: اکسپرس انتری ساسکچوان ثبت کرده است. نیوشا با امتیاز جامع رتبه بندی CRS ۳۶۰ به مخزن اکسپرس انتری وارد شده است. مدت کوتاهی پس از ثبت پروفایل برای استان ساسکچوان، نیوشا برای نامزدی استانی دعوت شد. بعد از کسب نامزدی، امتیاز CRS او به عدد ۹۶۰ رسید و او ITA خود را در قرعه کشی اخیر دریافت نمود.