فارغ التحصیلان بین المللی در کانادا، امیدتان را از دست ندهید

Graduation diploma

فارغ التحصیلان بین المللی در کانادا، امیدتان را از دست ندهید.

فرصت های باقیمانده برای فارغ التحصیلان بین المللی برای اینکه اقامت دائم کانادا را کسب نمایند.

بسیاری افراد امید داشتند تا از برنامه فارغ التحصیلان بین المللی انگلیسی زبان که در ششم ماه می به را افتاد بهره مند شوند.

این برنامه، متداولترین برنامه از بین شش گروهی بود که کانادا معرفی کرد تا اجازه کسب اقامت دائم برای ۹۰ هزار نفر از فارغ التحصیلان بین المللی و کارگران مشاغل ضروری را صادر نماید. دو برنامه کارگران مشاغل ضروری انگلیسی زبان دارای سهمیه ۵۰ هزار درخواست ترکیبی بود و سهمیه گروه فارغ التحصیلان بین المللی انگلیسی زبان هم ۴۰ هزار درخواست بود. به دلیل حجم زیاد فارغ التحصیلان بین المللی در کانادا، گروه فارغ التحصیلان انگلیسی زبان نخستین سهمیه پر شده را به خود اختصاص داد که ۲۵ ساعت بعد از آغاز به کار سهمیه آن پر شد.

بدون شک، داوطلبینی هستند که بخاطر از دست دادن شانس ثبت درخواستشان در زمان مذکور ناامید شده باشند. دلایل معمول اینکه چرا نتوانستند درخواست خود را ثبت کنند شامل این می شود که مدرک آیلتس جنرال یا CELPIP را نگرفته بودند تا به وسیله آنها توانایی زبان انگلیسی خود را به اثبات برسانند. بعضی افراد هم امکان ثبت رسید پرداختی خود را در بازه زمانی مذکور نداشتند (به دلیل قطعی فنی که برخی از داوطلبین طی روزهای ۶ می و صبح روز هفتم می با آن روبرو شدند). برخی افراد هم در زمان راه اندازی این برنامه به دلایل گوناگون در استخدام جایی نبودند.

به هر دلیلی که این افراد نتوانستند از این فرصت استفاده کنند، آنها نباید نسبت به شانس هایی که در آینده وجود خواهد داشت ناامید شوند.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا ممکن است درخواست های بیشتری را از گروه فارغ التحصیلان بین المللی انگلیسی زبان بپذیرد.

در نهایت، این اداره شروع به بررسی ۴۰ هزار درخواست مربوطه خواهد کرد و در طی این روند به ناچار بخشی از درخواست هایی که فاقد ملزومات و ضوابط این سازمان هستند رد خواهند شد.

در حال حاضر اداره IRCC در موقعیتی قرار ندارد تا در این مورد بیانیه ای داشته باشد، اما ممکن است برای جبران موارد رد شده، تعداد بیشتری از داوطلبین دسته فارغ التحصیلان انگلیسی زبان را بپذیرد. اداره مذکور اخیرا این کار را در مورد برنامه لاتاری والدین و پدربزرگ و مادربزرگ ها اجرایی کرده بود و برخی از کسانی که از طریق این برنامه دعوت شده بودند برای ثبت درخواست دعوت نشدند و باعث شد تا IRCC درخواست کنندگان جدیدی را دعوت نماید.

احتمال دیگر این است که، برخی از داوطلبین برای هر دو گروه فارغ التحصیلان و کارگران مشاغل ضروری واجد شرایط بوده باشند و در نتیجه برای هر دو مورد درخواست ثبت کرده اند (در نتیجه هزینه هر دو مورد را هم پرداخته اند). ممکن است IRCC برای افزایش تعداد اقامت های دائمی که از طریق دسته فارغ التحصیلی داده می شود، تصمیم بگیرد تا این افراد را تحت گروه کارگران مشاغل ضروری رسیدگی نماید. قابل پیش بینی است که گروه کارگران ضروری نسبت به دسته فارغ التحصیلان جذابیت کمتری داشته است (فارغ التحصیلان جمعیت بیشتری نسبت به کارگران خارجی در کانادا را به خود اختصاص داده اند).

اگر تعداد افراد درخواست دهنده در دسته کارگران مشاغل ضروری انگلیسی زبان کمتر از سهمیه ۵۰ هزار تایی باشد، ممکن است IRCC سهمیه را به گروه فارغ التحصیلان اختصاص بدهد. گزینه دیگر این خواهد بود که تعداد مشاغل واجد شرایط در گروه کارگران مشاغل ضروری را افزایش دهد که می تواند به دارندگان مجوز تحصیل و فارغ التحصیلان کمک کند تا تحت سیاست های عمومی موقتی واجد شرایط شوند. همچنین بهتر است به یاد داشته باشیم که برنامه های مهاجرتی IRCC منعطف هستند.

در حال حاضر، بزرگترین متغیر در برنامه ها همه گیری ویروس کروناست. این همه گیری باعث ادامه تغییرات در سطح برنامه ها خواهد شد. برای مثال، احتمال این وجود دارد که IRCC با توجه به محدودیت های مرزی که برای مدت بیشتری باقی می مانند، به افراد بیشتری در کانادا اقامت دائم بدهد.

فارغ التحصیلان بین المللی در کانادا، امیدتان را از دست ندهید

فارغ التحصیلان الان چه باید بکنند؟

برخی از فارغ التحصیلانی که امتحان آیلتس یا CELPIP آنها به زودی خواهد بود، ممکن است تمایل به لغو یا عقب انداختن آن داشته باشند زیرا برنامه فارغ التحصیلان در حال حاضر بسته شده است. شاید آنها برای دیگر برنامه های مهاجرتی کانادا واجد شرایط نیستند و یا نمی خواهند درخواست خود را در حال حاضر ثبت نمایند (مثلا شاید تمایل دارند تا تجربه کار یا تحصیل کانادایی بیشتری کسب نمایند).

اینکه اطمینان حاصل نمایید که همه ضوابط گروه فارغ التحصیلان را کسب می نمایید در شرایطی که IRCC تصمیم به پذیرش درخواست های بیشتری کند، ارزشمند خواهد بود. تکمیل آزمون زبان انگلیسی و تهیه همه مدارک لازم برای این برنامه نه تنها ضرری ندارد بلکه در شرایط خاص باارزش هم خواهد بود. شاید تنها ضرر این کار اعتبار مدرک زبان شماست که اگر درخواست اقامت دائم خود را ثبت نکنید بعد از دو سال منقضی می گردد. اما مزیتش این خواهد بود که در صورت باز شدن دوباره این گروه شما برای آن آمادگی کاملی خواهید داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و رفع مشکلات خود در زمینه مهاجرت می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آخرین اطلاعات و اخبار در اینستاگرام موسسه