دسترسی آسان تر به آفیسر نوت کانادا

Officer Note Canada

آفیسر نوت کانادا / کارمندان بخش اطلاعات کانادا از اداره مهاجرت خواسته اند تا ارتباط با داوطلبان مهاجرت را بهبود ببخشند.

طبق روال معمول، تنها روش برای دیدن وضعیت درخواست های شما یا اطلاع از اینکه چرا درخواست اقامت دائم شما رد شده است، ثبت درخواست دسترسی به اطلاعات است که با نام ATIP شناخته می شود. این کار می تواند یک فرآیند طولانی باشد و در دسترس افرادی که در خارج از کانادا زندگی می کنند نبوده، در نتیجه افرادی که در کانادا حضور ندارند، مجبورند نماینده ای را برای این منظور از طرف خود معرفی کنند.

کارولین مینارد، ناظر اطلاعات و دسترسی می گوید سازمان مهاجرت ، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) در سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ تعداد ۱۱۶۹۲۸ درخواست ATIP دریافت کرده است که این رقم ۴۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

افزایش درخواست ها منجر به شکایات ۶۷۰ درصدی بیشتر در سال ۲۰۱۹ در مقایسه با ۲۰۱۸ شد. اداره مهاجرت کانادا سالانه بیش از هر بخش دیگری درخواست ATIP دارد، که به معنای تعداد زیاد شکایات این وزارت می باشد. افزایش بی رویه شکایات این سازمان باعث شروع تحقیقات گسترده شد.

کمیته اطلاعات کانادا یافته های خود را در گزارشی ویژه در تاریخ ۲۵ می منتشر کرد. تحقیقات انجام شده تأیید کرد که حجم بالای درخواست های ATIP تابعی از عملکرد اداره مهاجرت کانادا است که اطلاعات را از طریق دیگر ارائه نمی دهد. بعلاوه، سیستم ATIP  کارآمدترین راه برای دریافت اطلاعات مورد نیاز داوطلبان مهاجرت نیست.

برای کسب اطلاعات در مورد اعتراض به رد شدن پرونده خود (اپیل) کلیک نمایید.

این گزارش نکات مهم مربوط به توانایی اداره مهاجرت را برای پاسخگویی به موقع به درخواستهای ATIP شرح می دهد و توصیه هایی را برای رسیدگی به مشکلات ارائه می دهد. اداره مهاجرت کانادا نیز به نوبه خود هم در گزارش و هم از طریق بیانیه مطبوعاتی از دفتر وزیر مهاجرت به این نگرانی ها پاسخ داد.

در رده ی اول لیست اولویت ها، کمیته مذکور توصیه کرد اداره مهاجرت باید نیاز افراد برای پر کردن درخواست های ATIP را کاهش دهد. به عبارت دیگر دسترسی به اطلاعاتی را که داوطلبان به دنبال آن است آسان کنید.  اداره مهاجرت اظهار نموده است که تغییرات مربوط به این توصیه می تواند در اوایل سال ۲۰۲۱ انجام شود.

این تغییرات شامل بهبود پرتال “پروفایل من” ، و افزایش محتوای عمومی در وب سایت اداره مهاجرت کانادا است.

همچنین اداره مذکور در حال بررسی اجرای نامه جدید عدم پذیرش اقامت موقت در ماه های آینده است. در این نامه ها جزئیات بیشتری در مورد دلیل رد شدن درخواست ها وجود دارد. هدف این کار کاهش نیاز متقاضی به ارائه درخواست ATIP برای دلیل رد درخواست آنها است.

با این حال ، سازمان مهاجرت می گوید که قصد ندارد گزارش مستقیم افسر های اداره مهاجرت (آفیسر نوت کانادا) را در این نامه قرار دهد که داوطلبان اغلب این درخواست را می کنند.

کمیته همچنین از اداره مهاجرت خواست در پاسخ به افرادی که بیش از یک درخواست ATIP ارسال کرده اند ، درخواست خودکار تمدید ۶۰ تا ۹۰ روزه را متوقف کند زیرا از اول مارس ۲۰۲۱ این عمل متوقف شده است.

استراتژی های اداره مهاجرت کانادا:

گزارشی خلاصه از استراتژی های IRCC برای بهبود خدمات به داوطلبان در اینجا آورده شده است. اداره مهاجرت در حال حاضر راه حل های کوتاه مدت را برای حل مشکل درخواست های آفیسر نوت شروع کرده است، در حالی که اقدامات دائمی هنوز قطعی نشده است.

برخی از کارها دارند به طور خودکار انجام می شوند تا در هر پروسه حدود پنج تا هفت دقیقه زمان صرفه جویی شود.

علاوه بر این ، بهبود فرم درخواست آنلاین آفیسر نوت تعداد خطاهای ارسالی را از ۳۰ درصد به ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داده است.

‏اداره مهاجرت یک تیم نوسازی ATIP ایجاد کرده است تا راه حل هایی برای دسترسی روزافزون به درخواست های اطلاعاتی پیدا کند.

دریافت آخرین اخبار مهاجرت کانادا از صفحه اینستاگرام موسسه مهاجرتی شوتر