خلاصه نتایج مهاجرت استانی کانادا / می ۲۰۲۱

Canadian Provincial Nominee Program results

خلاصه نتایج مهاجرت استانی کانادا در ماه می ۲۰۲۱ / هفته های اخیر، برنامه های مهاجرت استانی کشور کانادا PNP شاهد فعالیت های عظیمی بوده است.

استان های سرتاسر کشور کانادا به شکلی فعال در حال صدور دعوتنامه هایی برای ارائه درخواست پذیرش برای گستره وسیعی از افراد شامل نیروی کار خارجی، فارغ التحصیلان و کارآفرینان بوده اند.

استان ها و مناطق کانادا بجز کبک و نونووت، برنامه های نامزدی استانی منحصر به خودشان را اجرا می کنند. هر استان ضوابط خاص خود برای انتخاب نیروی کار خارجی واجد شرایط برای دریافت اقامت دائمی این کشور از طریق برنامه استانی را دارد. همین داشتن برنامه مهاجرتی منحصر به هر استان باعث می شود تا مقامات استانی امکان انتخاب افرادی که به بهترین شکل ممکن پاسخگوی نیازهای بازار کار محلی هستند را داشته باشند.

برنامه نامزدی استانی مسیری عمده برای دریافت اقامت دائمی کانادا می باشد. از حالا تا سال ۲۰۲۳، انتظار می رود که تنها از همین برنامه بیش از ۸۰ هزار مهاجر در هر سال اقامت دائمی کانادا را به دست بیاورند.

برنامه نامزدی استانی چطور کار می کند؟

این برنامه به استان ها و مناطق کشور کانادا اجازه می دهد تا افراد را برای مهاجرت دائمی به این کشور انتخاب کنند.

دو نوع از این برنامه وجود دارد: پایه و پیشرفته

دسته نامزدی پایه استانی خارج از سیستم اکسپرس انتری است و توسط خود استان ها مدیریت می شود. برای اینکه از دسته پایه به طور موفق به اقامت دائم برسید، داوطلب لازم است تا در روندی دو مرحله ای وارد شود. نخست، مشخص می شود که داوطلبین امکان واجد شرایط شدن برای مسیر استانی را دارند یا نه سپس درخواست ارائه می دهند و اگر نتیجه موفقیت آمیز بود، تاییدیه خود را دریافت می کنند. به محض اینکه این تاییدیه را دریافت کنند، می توانند درخواست اقامت دائمی خود را به دولت فدرال تسلیم نمایند.

اما در دسته پیشرفته شرایط طور دیگریست و با سیستم اکسپرس انتری ارتباط دارد. در این حالت مقامات رسمی مهاجرت استانی اجازه جستجو در مخزن اطلاعات اکسپرس انتری داوطلبین را دارند تا متقاضیانی که با ضوابط خاص همخوانی دارند را انتخاب نمایند. سپس استان ها این درخواست کنندگان را برای ارائه درخواست استانی دعوت می نمایند.

اگر داوطلبین نامزدی استانی را از طریق دسته پیشرفته دریافت نمایند، ۶۰۰ امتیاز اضافی از سیستم رتبه بندی جامع CRS هم دریافت می نمایند که این موضوع باعث می شود تا دریافت دعوتنامه برای درخواست اقامت دائمی در قرعه کشی بعدی اکسپرس انتری تضمین شده باشد.

نکات برجسته در قرعه کشی استانی ماه می ۲۰۲۱

به طور میانگین، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا از آغاز امسال قرعه کشی های ویژه اکسپرس انتری را هر دو هفته یکبار برگزار کرده است.

در طی ماه می سال جاری، این قرعه کشی ها در ۱۲ و ۲۶ این ماه برگزار شد و در مجموع ۱۰۵۷ داوطلب نامزدی استانی برای ارائه درخواست اقامت دائمی کانادا دعوت شدند. این نزدیک به دوبرابر تعداد در ماه های گذشته بوده است. در آخرین دور این قرعه کشی، حداقل امتیاز CRS به ۷۱۳ کاهش یافت که کمترین امتیاز امسال محسوب می شود.

استان انتاریوی کانادا

A nice scene of Ontario in Canada

گشایش های قابل ملاحظه ای در برنامه نامزدی استانی انتاریو OINP در ماه می مشاهده شد. این استان در ماه می شش قرعه کشی در مجموع برگزار کرد. نخستین قرعه کشی در ۴ می رخ داد و ۱۰۲ داوطلب در دسته اکسپرس انتری انتاریو – نیروی کار ماهر فرانسوی زبان دعوت شدند.

در مجموع ۱۴۵ نیروی کار خارجی و ۲۹۶ دانشجوی بین المللی دعوتنامه های خود را برای نامزدی استان انتاریو در ماه می دریافت کردند. همچنین در این ماه، استان انتاریو سهمیه نامزدی استانی خود در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد که عدد ۸۳۵۰ نفر در سال جاری می باشد.

مهاجرت استانی کانادا می ۲۰۲۱ آلبرتا

A road in Alberta Province in Canada

دسته اکسپرس انتری برنامه نامزدی استانی آلبرتا AINP از آغاز سال ۲۰۲۱ به طور مرتبط در حال صدور دعوتنامه برای داوطلبین مهاجرت می باشد. این استان دو قرعه کشی در این ماه برگزار کرد و ۵۰۰ داوطلب را دعوت نمود.

برنامه استانی آلبرتا با جستجوی مخزن اطلاعات داوطلبین اکسپرس انتری فدرال، افرادی را انتخاب می نماد که شرایط لازم را داشته باشند و شامل حداقل امتیاز ۳۰۰ CRS و پیشنهاد کاری در استان باشند.

یکی از نمایندگان استان آلبرتا اخیرا گفته است که سهمیه نامزدی استان در سال ۲۰۲۱ ۶۲۵۰ نفر می باشد.

ساسکچوان

Saskatchewan view

دسته بندی نیروی کار ماهر بین المللی استان ساسکچوان کانادا هم ماه شلوغی را پشت سر گذاشت.

در این ماه، برنامه نامزدی استانی ساسکچوان SINP سه مرحله صدور دعوتنامه از طریق اکسپرس انتری و مشاغل مورد تقاضا داشت که باعث ثبت و صدور مجموعا ۵۲۸ دعوتنامه برای پیوستن به این برنامه شد.

مهاجرت استانی کانادا می ۲۰۲۱ در منیتوبا

manitoba nice scene

پس از اینکه استان منیتوبا ماه شلوغی را در آوریل پشت سر گذاشت و بیش از هزار دعوتنامه برای داوطلبین مهاجرت صادر کرد، در ماه می برنامه استانی آنها کاهش قابل ملاحظه ای را شاهد بود. این استان دو قرعه کشی را برگزار کرد و در مجموع ۳۸۲ دعوتنامه برای داوطلبین صادر کرد. این دعوتنامه ها در دسته های نیروی کار ماهر منیتوبا، آموزش بین المللی و نیروی کار خارجی صادر شدند. از کل تعداد داوطلبین، ۳۲ نفر از اکسپرس انتری بودند.

بریتیش کلمبیا

british columbia horizon

استان بریتیش کلمبیای کانادا یکی از فعالترین و گسترده ترین برنامه های استانی را دارد. این استان داوطلبین دارای امتیازات بالا را به صورت هفتگی و از طریق اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا، مهاجرت نیروی ماهر و کارآفرین دعوت می نماید.

در ماه اخیر، استان تعداد ۹۱۵ داوطلب را برای ارائه درخواست استانی دعوت کرد.

همچنین استان بریتیش کلمبیا به تازگی اعلام کرد که برنامه آزمایشی تکنولوژی آنها که از محبوبیت زیادی برخوردار است در پایان ماه ژوئن به صورت برنامه ای دائمی در خواهد آمد. به گفته مسئولین استانی، قرعه کشی های مربوط به تکنولوژی به محض دائمی شدن برنامه به شکل هفتگی اجرا می شود.

جزیره پرنس ادوارد

prince-edward-island1

این جزیره کشور کانادا در بیستم ماه می یک قرعه کشی برگزار کرد و ۱۵۵ دعوتنامه برای داوطلبین صادر کرد. بیشتر دعوتنامه ها که ۱۳۸ عدد بودند برای متقاضیان اکسپرس انتری و بازار کار استان بودند. ۱۷ دعوتنامه دیگر مربوط به داوطلبین کسب و کار بود که حداقل امتیاز استاندارد ۸۰ را داشتند.

برای دریافت مشاوره، می توانید فرم ارزیابی را پر کنید

آخرین اطلاعات و اخبار مهاجرت به کشور کانادا در اینستاگرام موسسه