به خانواده خود در کانادا بپیوندید

Family Gathering

به خانواده خود در کانادا بپیوندید / در این راهنما به شما گفته می شود که چطور می توانید به خانواده خود در کانادا ملحق شوید

اگر خانواده تان در کانادا هستند، ممکن است از محدودیت های سفر مرتبط با شیوع کرونا مستثنی شوید.

حتی ممکن است این اجازه به شما داده شود که به اعضای خانواده خود که مقیم موقت در کانادا هستند بپیوندید.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC در زمینه جدایی اعضای خانواده ها دارای سیاست های تبیین شده ای می باشد. اما، شرایطی ایجاد شده است که برای ملیت های خارجی امکان سفر حتی برای دیدن خانواده شان را فراهم نمی کند.

همه مسافرین غیرضروری به کشور کانادا مشمول ضوابط عمومی بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا می شوند. زمانی که شما به مرز می رسید لازم است تا تست منفی کرونای خود را نشان دهید. پیش از ملاقات با خانواده تان، لازم است به قرنطینه ای برای مدت زمان ۱۴ روز بروید. ممکن است در برخی موارد به دلایل دلسوزانه انعطاف هایی در قوانین دیده شود اما در غیر اینصورت، شما باید به افسر مرزی نشان دهید که برنامه ای برای قرنطینه خواهید داشت. این برنامه نشان می دهد که شما در چه مکانی قصد اقامت دارید و اینکه به چه صورت می خواهید اقلام ضروری شامل خوراک، سبزیجات و داروهای خود را تهیه نمایید.

اگر با هواپیما سفر می کنید، باید در یک هتل مورد تایید دولت بمانید تا نتایج تست کرونای شما مشخص شود. این موضوع می تواند تا بیش از سه روز به طول بیانجامد و هزینه ها قابل برگشت نیستند.

در اینجا برخی از شرایط دیگر وجود دارند که بسته به رابطه شما با خویشاوندانتان در کانادا و وضعیت مهاجرتی آنها می تواند متفاوت باشد.

اعضای درجه یک خانواده از شهروندان کانادایی یا دارای اقامت دائمی

اگر شما از اقوام درجه یک شهروند کانادا یا دارای اقامت دائمی هستید و مایل هستید برای ملحق شدن به خانواده خود به کانادا بیایید، باید برای اقامت در کانادا به مدت ۱۵ روز یا بیشتر برنامه ریزی کرده باشید.

اعضای درجه یک خانواده هر کدام از موارد زیر را شامل می شوند:

  • نامزد یا شریک زندگی عرفی شخص
  • فرزند وابسته
  • فرزند وابسته یکی از فرزندان
  • والدین یا نامادری و ناپدری
  • قیم یا مربی

اگر مایل هستید برای کمتر از ۱۵ روز سفر کنید، باید به دلایل غیراختیاری این کار را انجام دهید.

اعضای دور خانواده شهروندان کانادایی یا افراد داری اقامت دائمی

اگر شما از اعضای دور خانواده یک شهروند کانادا یا فرد دارای اقامت دائم هستید، بهتر است موارد لازم که برای اعضای درجه خانواده بود را داشته باشید.

به علاوه، باید مجوز مکتوب برای سفر خود از اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا داشته باشید.

شما می توانید از اعضای خانواده خود درخواست نمایید (اعضای خانواده که شهروند کانادا بوده یا مقیم دائم هستند) تا درخواستی را برای مجوز و فرم اظهار قانونی تکمیل نمایند.

گام بعدی برای شما امضا کردن این فرم است. همچنین فامیل شما هم باید فرم را طبق اظهار قانونی امضا نماید (در برابر یک مقام رسمی کانادایی که مجوز این کار را دارد).

سپس باید درخواست مجوز مکتوب را بدهید. برای انجام این کار، لازم است تا فرمی را تکمیل نمایید و شواهدی ارائه نمایید که فامیل شما در کانادا واقعا شهروند یا مقیم دائمی است.

شخصی که در رابطه عاطفی با شهروند کانادا یا دارای اقامت دائم برای حداقل یکسال بوده باشد و شخصا او را ملاقات کرده باشد (هر دو نفر باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند)

  • فرزند غیروابسته یا فرزند بزرگسال
  • کودک وابسته ی یکی از فرزندان غیروابسته
  • خواهر یا برادر، خواهر یا برادر ناتنی
  • پدربزرگ یا مادربزرگ

شخصی در ارتباط عاطفی با یک شهروند کانادایی یا دارای اقامت دائمی ممکن است بتواند این اشخاص را با خود همراه بیاورد:

  • فرزند وابسته
  • فرزند غیروابسته یا
  • کودک وابسته ی یک فرزند غیروابسته
  • اعضای درجه یک خانواده مقیم موقت در کانادا

اگر فامیل شما در کانادا به صورت موقت در آنجا حضور دارد، همچنان ممکن است اجازه ملاقات آنها را داشته باشید چرا که عضو درجه یک خانواده آنها هستید.

شما باید نشان دهید که سفر شما غیر اختیاری است. برای مثال، شما به کانادا می آیید تا با همسر یا شریک زندگی خود زندگی کنید. اما نمی توانید، برای گردشگری، تفریح یا سرگرمی به این سفر بیایید.

اگر از آمریکا سفر می کنید، نیازی به مجوز مکتوب ندارید. اما اگر از هر کشور دیگری سفر می کنید، این مورد را لازم دارید. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا در وب سایت رسمی خود چگونگی دریافت مجوز مکتوب را بسته به وضعیت شما تشریح کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و رفع مشکلات خود در زمینه مهاجرت می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آخرین اطلاعات و اخبار در اینستاگرام موسسه