انتخابات کانادا و تاثیر آن بر مهاجرت

Canadian-election

انتخابات کانادا و تاثیر آن بر مهاجرت / برطبق اخبار منتشر شده، حزب لیبرال جاستین ترودو سومین انتخابات پیاپی کانادا را پیروز شد. اما این نتیجه چه تاثیری روی بحث مهاجرت به کانادا خواهد داشت.

نتایج انتخابات چه تاثیری بر مهاجرت به کانادا دارد؟

نتیجه انتخابات می تواند باعث ایجاد تغییراتی عمده و غافلگیرکننده بر بحث مهاجرت به کانادا طی سال های آتی شود. حضور اقلیت لیبرال هم می تواند تاثیرات مستقیم اندکی بر سیستم مهاجرتی این کشور قاره آمریکا داشته باشد. از سال ۲۰۱۹، حزب لیبرال این امکان را داشته تا برنامه مهاجرتی خود را بدون هیچ مخالفتی به تصویب برساند. اما، احزاب مقابل بر روی مسائلی مثل شیوع بیماری کووید ۱۹، سیاست های اقتصادی و پولی و مسائل خارجی مانند رویکرد کشور کانادا به بحران افغانستان متمرکز بوده اند.

در نتیجه، می توانیم انتظار ادامه برنامه مهاجرتی لیبرال ها که از سال ۲۰۱۵ راه اندازی شده است را داشته باشیم. این به مفهوم، تعهد بر پذیرش سطح بالای مهاجرین برای احیای اقتصاد کشور کانادا بعد از همه گیری کرونا و پایبندی به ایجاد اتحاد بین خانواده ها، کمک به پناهجویان و پذیرش افراد متخصص خارجی مانند نیروی کار موقت خارجی و دانشجویان بین المللی می باشد.

انتخابات کانادا و تاثیر آن بر مهاجرت

خط مشی حزب لیبرال شامل وعده هایی برای افراد تازه وارد و شهروندان آتی خواهد بود. برای مثال، آنها وعده کمپین تبلیغات انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۹ را برای هزینه های نهایی شهروندی تکرار کرده اند.

همچنین، وعده حمایت از مهاجرت افراد فرانسوی زبان برای استان کبک و سایر بخش ها را می دهند.

آنها گفته اند که زمان رسیدگی پرونده ها را که بر اثر شیوع بیماری کووید ۱۹ تحت تاثیر قرار گرفته بود، به کمتر از ۱۲ ماه کاهش می دهند. این حزب بیان کرده است که جهت تجمیع افراد خانواده ها، سیستم ارائه درخواست الکترونیکی معرفی خواهند کرد.

حزب لیبرال قصد دارد تا روش های دریافت اقامت دائمی برای نیروی کار خارجی موقت و دانشجویان بین المللی اسبق را از طریق سیستم امتیازبندی اکسپرس انتری (که به عنوان سیستم جامع رتبه بندی هم شناخته می شود) توسعه دهد.

در مورد پناهندگان، حزب لیبرال وعده داده است که با کارفرمایان همکاری خواهد کرد تا ۲ هزار پناهجوی ماهر را پذیرش نماید و از این طریق کمبودهای بازار کار در بخش هایی مانند خدمات بهداشت و درمان را برطرف کند. به علاوه، می خواهند تعهد خود در مورد پناهجویان افغان را تقویت کرده و هدف اسکان آنها را از عدد ۲۰ هزار به ۴۰ هزار برسانند.

لیبرال ها عنوان می کنند که از طریق تاسیس بنیاد کارفرمایی و افزایش کارآیی بررسی درخواست ها، از نیروی کار موقت خارجی و کارفرمایان کانادایی حمایت می کنند.

همچنین قول داده اند که با تسهیل تجدید مجوزها، حمایت از استاندارد بررسی دو هفته ای و تاسیس خط ارتباطی مستقیم کارفرمایی به شرکت ها امکان جذب و استخدام نیروی کار را بدهند.