ارزش تجربه کانادایی

canada-visa

ارزش تجربه کانادایی – راه های مختلف اخذ اقامت دائم کانادا برای دانشجویان و کسانی که مجوز کار دارند.

تجربه کار و تحصیل کانادایی همیشه برای درخواست اقامت دائم ارزشمند بوده است و اخیراً اهمیت آن نیز بیشتر شده است.

ویروس کرونا باعث شده کانادا مرزهای خود را برای سفرهای غیر ضروری بین المللی مسدود کند. یعنی تا زمانی که سفرهای منظم از سر گرفته نشود، کانادا بر روی کسانی تمرکز می کند که از قبل در این کشور حضور داشته اند.

این مطلب حاوی برخی از مسیرهای اخذ اقامت دائم برای افرادی است که در کانادا حضور دارند.

روش اخذ PR با زمان محدود

کانادا شش جریان مهاجرتی جدید را از ۶ ماه مه راه اندازی خواهد کرد. این گروه های جدید برای کارکنان ضروری و دانشجویانی که در کانادا کار می کنند طراحی شده است. اگر داوطلبان دارای تجربه کار در مشاغل ضروری مانند کادر بهداشتی و سایر مشاغل باشند، می توانند واجد شرایط تشخیص داده شوند. برای درخواست، شما باید در حال حاضر در کانادا در یکی از این مشاغل مشغول به کار باشید. این برنامه سطح مهارت طبقه بندی شغل (NOC)  را در نظر نمی گیرد و سِمَت شغل شما مهم نیست.

کانادا در این روش حداکثر ۹۰ هزار نفر، به علاوه تعداد نامحدودی فرانسوی زبان ها یا دو زبانه ها را قبول می کند. این روش به قدری محبوب است که وب سایت های ارائه دهنده آزمون زبان انگلیسی به دلیل تقاضای زیاد مسدود شدند.

روش CEC(کلاس تجربه کانادایی)

‏CEC  یک برنامه مهاجرتی فدرال طولانی مدت است که برای جذب و نگهداری افرادی که قبلاً تجربه زندگی و کار در کانادا را دارند طراحی شده است. برای واجد شرایط شدن و اقدام، داوطلبان نیاز به یک سال تجربه کاری مهارتی NOC صفر، A یا B  در کانادا در سه سال گذشته و همچنین مهارت بالای انگلیسی بسته به نوع شغل را دارند.

‏CEC  از طریق سیستم Express Entry مدیریت می شود.

اکسپرس انتری برای رتبه بندی نامزدها از شبکه ای به نام سیستم جامع رتبه بندی (CRS) استفاده می کند و به طور دوره ای برای افرادی که بالاترین امتیاز را دارند، دعوتنامه برای درخواست (ITA) اقامت دائم کانادا ارسال می کند. داشتن پیشنهاد شغلی، تسلط بالا به زبان انگلیسی یا فرانسوی، مدرک تحصیلی پیشرفته و سالها کار یا تجربه تحصیلی کانادایی همه به بهبود نمره شما کمک می کند.

ارزش تجربه کانادایی

روش استان کبک

استان کبک برنامه های مهاجرت اقتصادی منحصر به خودش را اجرا می کند. بسیاری از این برنامه ها از نظر ساختار و شکل کاملاً مشابه دولت های فدرال با تأکید بیشتر بر مهارت زبان فرانسه هستند. به عنوان مثال ، یکی از روش هایی که در استان کبک وجود دارد برای افرادی است که دارای تجربه کار مهارتی در استان بوده و برای فارغ التحصیلان اخیر موسسات تحصیلات کبک می باشد.

برنامه نامزدی استانی (PNP)

داوطلبان تحت برنامه مهاجرت فدرال می توانند در هر استان کانادا به جز کبک مستقر شود. علاوه بر برنامه های فدرال، تعداد زیادی از برنامه های نامزدی استانی (PNP) نیز وجود دارد که به استان ها اجازه می دهد افراد را برای مهاجرت به آن استان خاص معرفی کنند.

همچنین روش نامزدی استانی (PNP) با Express Entry و برنامه هایی که آن را مدیریت می کنند، از جمله CEC ، همسو هستند. PNP هایی که با سیستم Express Entry همسو هستند، برنامه های “پیشرفته” نامیده می شوند. داوطلبان از طریق PNP پیشرفته می توانند ۶۰۰ امتیاز اضافی در سیستم کسب کنند.

نتیجه

تجربه کار یا تحصیل در کانادا همیشه ارزشمند بوده است و در حال حاضر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در هر دو سطح فدرال و استانی ، فرصت های زیادی وجود دارد که شما می توانید از تجربه کانادایی به عنوان سکوی پرشی برای آینده خود و اخذ اقامت دائم استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و رفع مشکلات خود در زمینه مهاجرت می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آخرین اطلاعات و اخبار در اینستاگرام موسسه