تمدید PR در خارج از کانادا

PR extend out of Canada

تمدید PR در خارج از کانادا / کارت PR کانادا امکان تجدید شدن در خارج از کشور کانادا را ندارد، ولی مدارک مسافرتی اقامت دائمی PRTD این شرایط را دارد.

شخصی که مقیم دائم کشور کانادا است ممکن است برای مدتی این کشور را ترک کند. اگر شخص قصد بازگشت داشته باشد، باید کارت PR خود را ارائه نماید که نشان دهنده وضعیت اقامت دائمی شخص می باشد.

بیشتر کارت های PR به مدت پنج سال تاریخ داشته و بعضی هم مدت کمتری دارند. اگر کارت PR منقضی شده باشد، به معنی این نیست که شخص اقامت دائمی خود را از دست داده است. معنی اش این است که شخص نمی تواند از این کارت برای ورود مجدد به کشور کانادا استفاده نماید. تنها استثناء در این زمینه این است که فرد با ماشین شخصی خود به سفر رفته باشد.

شخص تنها در داخل کانادا می تواند برای کارت PR خود اقدام نماید. یعنی اگر شخص در زمان منقضی شدن کارت خود در خارج از کشور کانادا باشد، نمی تواند درخواست کارت جدید بدهد. در عوض، این افراد گزینه دیگری دارند که می توانند برای مدرک مسافرتی اقامت دائم PRTD اقدام نمایند. اگر PRTD تایید شود، شخص دارای اقامت دائمی کانادا می تواند با استفاده از این مدرک دوباره به کشور کانادا وارد شود. مدرک PRTD معمولا به مدت شش ماه بعد از صدور دارای اعتبار است. فقط یکبار می شود از آن استفاده کرد. به محض اینکه شخص به داخل خاک کانادا بازگشت، باید درخواست خود برای کارت PR را ارائه دهد.

تمدید PR در خارج از کانادا

برای درخواست مدرک PRTD، شخص مذکور باید دارای شرایط اقامت دائمی کانادا باشد. همچنین در زمان ارائه درخواست باید خارج از خاک کانادا قرار داشته باشد. هزینه درخواست برای این مدرک، ۵۰ دلار کانادا می باشد.

معمولا، شخص از طریق ایمیل و به وسیله نزدیکترین مرکز ارائه درخواست ویزای کانادا VAC برای مدرک PRTD اقدام می نماید. وب سایت دولتی، لیستی از دفاتر VAC و سایر منابع برای درخواست اقامت دائمی در خارج از کانادا را منتشر کرده است.

به دلیل شیوع کووید ۱۹، برخی از دفاتر VAC درخواست های PRTD را نمی پذیرند. بعضی دیگر از دفاتر هم کاملا تعطیل هستند. اما لیست مراکزی که این خدمات را ارائه می دهند در اینجا تهیه شده است.

اگر شخص امکان فرستادن درخواست به دفتر VAC را نداشته باشد، می تواند به صورت آنلاین اقدام نماید.

در هر دو حالت، فرد باید اصل پاسپورت خود را به عنوان بخشی از درخواست ارسال نماید. شاید شخص برای مصاحبه مجازی یا حضوری دعوت شود، با اینکه این مسئله خیلی معمول نیست. اگر درخواست فرد با موفقیت همراه شود، مدرک PRTD خود را دریافت می نماید که در پاسپورتش قرار دارد.

به دلیل همه گیری بیماری کرونا و این موضوع که هر موردی با دیگری متفاوت است، روشی برای پیش بینی مدت زمان بررسی مدرک PRTD وجود ندارد.

فرم ارزیابی رایگان برای مهاجرت به کشور کانادا

دریافت آخرین اخبار مهاجرت کانادا از صفحه اینستاگرام موسسه مهاجرتی شوتر