ویزای تحصیلی کالج و دانشگاه کانادا

College students in Canada

ویزای تحصیلی کالج و دانشگاه کانادا یکی از بهترین روش های مهاجرت به کشور کانادا به ویژه برای افراد جوان تر محسوب می شود. این روش دارای شرایط خاصی است که در زیر آورده شده اند:

حداقل نمره زبان انگلیسی آیلتس ۶

داشتن تمکن مالی برای دانش آموز یا پدر و مادر او جهت اثبات توانایی تقبل هزینه های تحصیل و زندگی در کشور کانادا حین تحصیل

روند انجام برنامه:

در مرحله نخست، با توجه به سابقه تحصیلی یا شغلی درخواست کننده، از کالج یا دانشگاه های مناسب (موسسات آموزشی که امکان دریافت ویزای کار open را بعد از فارغ التحصیل شدن شخص فراهم کنند) درخواست پذیرش انجام می شود. پس از دریافت پذیرش، برای ویزای تحصیلی شخص درخواست کننده و ویزای کار open برای همسر (در صورت نیاز) اقدامات لازم انجام می شود. مدت زمانی که برای انجام این مراحل مدنظر است در حدود یک الی دو ماه جهت پذیرش از موسسه آموزشی و حدود دو تا سه ماه برای دریافت ویزای تحصیلی می باشد.

هزینه های ویزای تحصیلی کالج و دانشگاه در کانادا:

  • هزینه لازم برای درخواست پذیرش از کالج یا دانشگاه:۳۰۰ دلار کانادا
  • هزینه حدودی سالانه کالج یا دانشگاه: حدودا ۱۵ هزار دلار کانادا
  • هزینه های دولتی صدور ویزای تحصیلی: ۲۳۵ دلار کانادا
  • هزینه دولتی صدور ویزای کار اوپن برای همسر متقاضی: ۳۴۰ دلار کانادا

همین الان می توانید با پر کردن فرم ارزیابی، مشاوره رایگان خود را در مورد این برنامه یا دیگر برنامه های مهاجرتی کانادا دریافت نمایید.

پرسش های متداول در مورد ویزای تحصیلی کالج و دانشگاه کانادا:

 

۱- کالج و دانشگاه چه فرقی با هم دارند؟

کالج برای افرادی طراحی شده است که قصد ورود فوری به بازار کار را دارند، در این حالت شخص به جای شرکت در برنامه های چهار ساله کارشناسی یا دوره های دو ساله کارشناسی ارشد، در برنامه های کاربردی کالج شرکت می کند که مدت آنها یک تا دو سال می باشد. در این شرایط شخص با تسلط پیدا کردن روی مواردی تکنیکی آماده ورود هر چه سریعتر به بازار کار می شود. دوره های کارشناسی تا مقاطع فوق دکترا مناسب افرادیست که قصد آنها ورود به دنیای علم و دانش می باشد.

۲- کالج های کانادا چند نوع هستند و آیا فرقی با هم دارند؟

به طور معمول دو نوع کالج خصوصی و دولتی در کانادا وجود دارد. در کالج های خصوصی گرفتن پذیرش تحصیلی ساده تر بوده و نمره آیلتس کمتر از ۶ را هم می پذیرند. در عین حال دریافت ویزای تحصیل کاری دشوارتر به حساب می آید و معمولا امکان دریافت ویزای کار اوپن بعد از اتمام تحصیلات وجود ندارد.

اما در کالج های دولتی دریافت پذیرش تحصیلی به نسبت کار سختی محسوب می شود و حداقل نمره لازم آیلتس عدد ۶ می باشد. دریافت ویزای تحصیل کانادا کاری ساده تر بوده و این امکان وجود دارد که بعد از پایان تحصیل، ویزای کار اوپن برای دانشجو دریافت شود.

۳- برای اینکه بتوانم از طریق تحصیل اقامت دائم کانادا را به دست بیاورم چه کالج و برنامه آموزشی مناسب تر است؟

باید نام کالج در لیستی که امکان دریافت ویزای کار اپن را بعد از تحصیل دارند باشد. باید تناسبی بین برنامه آموزشی با پیشینه تحصیلی و یا شغلی شما وجود داشته باشد و دورنمای شغل مناسب برای شما در آینده هم در نظر گرفته شده باشد.

۴- برای ویزای تحصیلی چقدر باید در حساب بانکی پول داشت؟

برای همه استان های کانادا به جز کبک، میزان موجود حساب خود شخص، همسر او یا حامی مالی مثل پدر، مادر، خواهر و برادر باید به شکل زیر باشد:

هزینه تحصیل یکساله + ده هزار دلار کانادا برای درخواست کننده اصلی پرونده + ۴ هزار دلار برای شخص دوم در خانواده + ۳ هزار دلار کانادا برای نفرات سوم به بعد خانواده + هزینه بلیت رفت و برگشت همه افراد خانواده به کشور کانادا

۵- اگر برنامه آموزشی من بیشتر از یکسال مثلا به مدت سه ساله باشد باید تمکن زندگی و تحصیل سه ساله را نشان بدهم؟

در مرحله اول نیاز است که شما یا شخصی که حامی شماست (پدر یا مادر شما) هم اکنون توان تقبل هزینه های کالج و زندگی در مدت یکسال در کشور کانادا را دارد. همچنین به روش هایی مانند مدارک استخدامی والد یا دارایی هایی مثل املاک باید توان خود برای هزینه های سال های بعدی را هم نشان دهید.

۶- اجازه کار کردن همزمان با تحصیلم را دارم؟

شما این اجازه را دارید که در حین دوره تحصیل مدت ۲۰ ساعت در هفته (اضافه بر کاری که احتمالا می توانید در دانشگاه داشته باشید) کار کنید. همینطور در دوره ای که کالج یا دانشگاه تعطیل است اجازه کار تمام وقت را دارید که منوط به شرایط زیر است:

  • باید برنامه تحصیلی شما تمام وقت باشد و مدت آن دستکم شش ماه باشد
  • در انتهای برنامه آموزشی دریافت دیپلم یا گواهینامه وجود داشته باشد
  • در مدت گذراندن دوره زبان انگلیسی اجازه کار به شما داده نمی شود.

۷- بعد از اینکه ویزای تحصیلی گرفتم و به کانادا وارد شدم می توانم رشته و دانشگاهم را عوض کنم؟

اگر دانشگاه در لیست مورد تایید ویزا باشد و مقطع تحصیلی که انتخاب می کنید با قبلی یکسان باشد، نیازی به اخذ مجدد مجوز تحصیلی نیست و می توان این کار را انجام داد. اما اگر مقطع تحصیلی متفاوت باشد (مثل کارشناسی به ارشد) شخص لازم است دوباره برای گرفتن مجوز تحصیلی اقدام نماید.

۸- ویزای کار اپن بعد از فارغ التحصیل شدن چیست؟

ویزای کار اپن PGWP نوعی از ویزاست که برای ورودی فوری فارغ التحصیلان کالج یا دانشگاه ها به بازار کار طراحی شده است. برای اینکه فارغ التحصیل واجد شرایط این نوع ویزا باشد باید:

از کالج یا دانشگاهی فارغ التحصیل شده باشد که در لیست موسسات واجد شرایط این نوع ویزا باشد و برنامه تحصیلی که در آن شرکت کرده است تمام وقت بوده و مدت آن دستکم هشت ماهه باشد.

۹- بعد از فارغ التحصیل شدن، مدت زمان ویزای کار اپن چقدر است؟

اگر طول برنامه آموزشی شما بین هشت ماه تا دو سال باشد، مدت زمان ویزا درست هم اندازه مدت برنامه تحصیلی شماست. اگر طول برنامه تحصیلی شما از دو سال بیشتر باشد، مجوز کار اپن سه ساله صادر می شود.

دریافت آخرین اخبار مهاجرت کانادا از صفحه اینستاگرام موسسه مهاجرتی شوتر