۹ شغل پرتقاضای انتاریو بعد از شیوع کرونا

Ontario 9 Jobs

۹ شغل پرتقاضای انتاریو بعد از شیوع کرونا / برای ۹ شغلی که در ادامه آمده است، تقاضاهای بسیاری طی دوره شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان انتاریو ایجاد شده است. همه گیری کرونا باعث شده تا نحوه کار کردن کانادایی ها دچار تغییر و تحول اساسی شود. در حالی که برخی از مشاغل در اثر این بیماری از بین رفته اند، سایر موارد به دنبال افراد دارای مهارت هستند.

بر طبق برخی تحقیقات انجام شده از سوی دولت فدرال کانادا، در استان انتاریو ۱۰۹ شغل که دچار تغییرات عظیمی در نرخ استخدام شده اند با دوران پیش از کرونا مقایسه شدند.

از یافته های به دست آمده، برخی مشاغل استخراج شده اند که تقاضا برای آنها در بازار کار در طی همه گیری کرونا افزایش نشان داده است.

۱- مدیران تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی NOC 0124

در طی شیوع کرونا، روش های سنتی تبلیغات روندی کاهشی داشتند و این صنعت به سمت هرچه بیشتر دیجیتالی شدن پیش رفته است. همچنین، برنامه شرکت ها برای هزینه کرد بیشتر روی تبلیغات به ویژه در محیط دیجیتالی پیشنهاد می شود.

۲- مدیران سیستم های اطلاعاتی و رایانه ای NOC 0213

شرکت هایی که قبلا در زمینه کار کردن کارمندان از خانه هایشان با محدودیت هایی روبرو بودند، حالا به مدیران سیستم های اطلاعاتی و رایانه ای بیشتر اتکا کرده اند.

بیشتر شرکت ها قصد دارند تا دورکاری را برای مدت های مدیدی به کار بگیرند. همچنین، خدمات مجازی هر چه بیشتر مثل تجارت الکترونیک، ویزیت های آنلاین پزشکی، نمایشگاه های کاری و دیگر موارد نیازمند نیروی کار ماهر IT بیشتری خواهند بود.

۳- دانشمندان بیولوژی و علوم وابسته NOC 2121

این افراد شامل ایمنولوژیست ها، ویروس شناس ها، نیروی کاری بخش اطلاعات زیستی و داروسازان که در زمینه بیماری کووید ۱۹ تحقیقات انجام می دهند.

تحقیق و توسعه واکسن های بیشتر و روش های درمانی باعث افزایش تقاضا و فرصت های شغلی برای نیروی کار شاغل در این بخش ها می شود.

۴- مشاورین و تحلیلگران سیستم های اطلاعاتی NOC2171

همانند مشاغل بخش IT، مشاورین و تحلیلگران سیستم های اطلاعاتی برای کمک به شرکت ها جهت دورکاری کارمندانشان ضروری هستند. در زمان بسته بودن مشاغل در انتاریو، این افراد به عنوان نیروی کار لازم و ضروری در استان شناخته می شدند.

عوامل دیگری هم وجود دارند که تقاضای درازمدت برای این شغل را نشان می دهند. برای مثال شرکت های بیشتری محصولات و خدمات خود را به شکل آنلاین توسعه خواهند داد. همچنین، تحلیلگران هوش مصنوعی هم شاهد تقاضای بالاتر برای مشاغل خود خواهند بود زیرا راه حل های مرتبط با هوش مصنوعی برای کسب و کارهای بیشتری به کار گرفته خواهد شد.

سیستم جدید مهاجرتی انتاریو

۵- مدیران داده ها و تحلیلگران پایگاه های داده NOC 2172

در طی دوران شیوع بیماری کووید ۱۹، دولت و دیگر سازمان ها تحلیل داده های مرتبط با بیماری و ردیابی موارد ابتلا را در اولویت خود قرار دادند. در عین حال، نگرانی های ناشی از جمع آوری، ذخیره و مدیریت داده ها با تقاضای بیشتر برای خدمات اجتماعی و درمانی مجازی همراه خواهد شد. همین تغییر رویکرد به راه حل های آنلاین باعث افزایش مشاغل در این حوزه ها می گردد.

۹ شغل پرتقاضای انتاریو بعد از شیوع کرونا

۶- برنامه نویسان رایانه و توسعه دهندگان رسانه های تعامل NOC 2174

در آغاز شیوع بیماری، این افراد برای کمک به طراحی رسانه های دیجیتال مرتبط با بیماری جهت انتشار اطلاعات مرتبط مورد نیاز بودند. بسیاری از آنها به دلیل ماهیت شغلشان همچنان از خانه کار می کنند. تقاضای فزاینده برای محصولات و خدمات دیجیتال باعث تقویت فرصت ها برای افراد متخصص در این زمینه ها و به ویژه رشد بازار جهانی آموزش الکترونیکی می شود.

در انتاریو، مسئولین این استان با سازمان های مختلفی همکاری می کنند تا منابع دیجیتالی برای آموزش آنلاین ایجاد نمایند.

۷- طراحان و توسعه دهندگان وب NOC 2175

طراحان و توسعه دهندگان وب در ایجاد وب سایت های مرتبط با بیماری کووید 19 جهت کمک به انتشار خبرهای مربوطه فعالیت دارند. به دلیل ماهیت شغل آنها، بسیاری از این متخصصین همانند دوره پیش از شیوع کرونا به دورکاری مشغول هستند.

مرسوم شدن خرید آنلاین می تواند باعث افزایش تقاضا برای نیروی کار این بخش شود. همچنین خدمات مجازی مانند ویزیت پزشکی آنلاین می تواند به روند رو به رشد کار آنها کمک نماید.

۸- تکنسین های آزمایشگاه های طبی NOC 3211

به دلیل تعداد زیاد بازنشسته ها و تعداد کم نیروی جوان که جایگزین آنها شوند، پیش از شیوع کرونا هم در این بخش کمبود وجود داشت. شیوع کرونا، موجودی نیروی کار این بخش را حتی کمیاب تر از گذشته هم کرد علیرغم اینکه کارمندان در این بخش روندی افزایشی داشتند.

استان انتاریوی کانادا منابع مالی را به برنامه جدیدی اختصاص داده است تا بدین وسیله نیروی کار آزمایشگاهی برای کاهش حجم کار روی تکنسین های آزمایشگاه های پزشکی و دستیاران آنها تربیت نماید.

با افزایش سن جمعیت و با ادامه یافتن کرونا، تعداد موقعیت های شغلی در این بخش روندی رو به رشد خواهد داشت زیرا تعداد کافی از فارغ التحصیلان در این زمینه هم وجود ندارد.

۹- طراحان و تصویرسازان گرافیک NOC 5241

با افزایش محصولات دیجیتالی، فرصت های شغلی برای طراحان و تصویرسازان گرافیک هم بیشتر می شود. به ویژه در زمینه تولید محتوا و تصاویر گرافیکی برای پلتفرم های تجارت الکترونیکی، بانکداری و آموزش آنلاین این موارد کاربرد دارند.

مهاجرت به انتاریو برای نیروی کار در این مشاغل

برای افرادی که با روند مهاجرت به کانادا آشنایی ندارند باید گفت که همه این مشاغل زیرمجموعه دسته نیروی کار ماهر (اسکیلد ورکر) می باشند. یعنی می توانید درخواست خود را در سیستم اکسپرس انتری عمومی ارائه دهید به شرط اینکه در یکی از سه برنامه مهارت محور فدرال یعنی کلاس تجربه کانادایی، برنامه نیروی کار ماهر فدرال و مشاغل حرفه ای فدرال واجد شرایط باشید.

جدای از این روش، استان انتاریو دارای برنامه نامزدی استانی منحصر به این استان PNP هم هست که می تواند درخواست اقامت دائمی افراد را حمایت نماید. داشتن یک پروفایل اکسپرس انتری باعث می شود تا درهای برنامه نامزدی پیشرفته این استان به روی شما گشوده شود.

خارج از سیستم اکسپرس انتری، انتاریو دارای سیستم ابراز تمایل EOI منحصر به فرد هم هست که به افرادی که در مشاغل حرفه ای در استان فعالیت دارند، امتیاز ارائه می دهد. عوامل دیگری مثل میزان درآمد، سن، مقدار تجربه کاری در کانادا و سایر موارد هم هستند که باعث بهبود رتبه داوطلب می شوند.

افرادی هم که فعالیت فریلنسری دارند امکان آن را دارند تا از طریق برنامه افراد خود اشتغال واجد شرایط شوند. طبق آمارهای دولتی، در حدود ۳۰ درصد طراحان گرافیک در استان انتاریو فریلنسر هستند.

دریافت آخرین اخبار مهاجرت کانادا از صفحه اینستاگرام موسسه مهاجرتی شوتر