۱۲ شغل پرتقاضای آلبرتا در پی شیوع کرونا

Alberta-12 in demand jobs

۱۲ شغل پرتقاضای آلبرتا در پی شیوع کرونا

بنا بر مطالعه استانی، بیماری کووید باعث افزایش تقاضا برای برخی مشاغل در استان آلبرتای کشور کانادا شده است. با اینکه برخی از بخش ها تحت تاثیر منفی از بسته شدن مشاغل بر اثر کرونا قرار گرفته است، اما بعضی از شغل ها هم رونق بهتری پیدا کرده اند. با توجه به اینکه بازار کار در تغییر دائمی قرار دارد، این موارد تغییرات کوتاه مدت تلقی می شوند.

مشاغل مذکور همراه با کد NOC (دسته بندی ملی مشاغل) آنها لیست شده اند.

۱-مدیران سیستم های اطلاعاتی و رایانه ای NOC 0213

این افراد متخصص حوزه تکنولوژی به پیش بینی و ارزیابی فعالیت های سازمان هایی که مدیریت سیستم های اطلاعاتی و نرم افزاری را برعهده دارند، می پردازند. علیرغم همه گیری کرونا، سطح استخدام در این شغل در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با ۲۰۱۹ افزایش داشته است.

۲- افسران مهاجرت، گمرکی و خدمات مرزی، بیمه NOC 1228

شروع همه گیری کرونا باعث هجوم درخواست هایی برای برنامه های دولت مثل بیمه استخدامی و همچنین مجموعه تازه ایجاد شده سود پاسخ اضطراری کانادا CERB گردید.

این افسران به وسیله دولت استخدام می شوند. وظیفه آنها اجرای قوانین و مقررات مرتبط با مهاجرت، گمرک، مرزها، مالیات و بیمه استخدامی و سایر موارد می باشد.

۳-تحلیلگر و مشاور سیستم های اطلاعاتی NOC 2171

این متخصصین در زمینه مشکلات سیستم های اطلاعاتی مشاوره ارائه می دهند. آنها در شرکت های مشاوره فناوری استخدام شده یا مستقل کار می کنند. در ماه آوریل ۲۰۲۰، استخدام برای این مشاغل ۴۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبلش بود.

۴-تحلیلگران پایگاه داده و مدیران داده ها NOC 2172

به طور معمول در شرکت های مشاوره IT کار می کنند و تحلیلگران پایگاه داده به توسعه راه حل های مدیریت دیتا مشغول هستند و مدیران داده ها به پیاده سازی خط مشی، استانداردها و مدل های مدیریت این داده ها اشتغال دارند.

آشنایی با قرعه کشی اکسپرس انتری استانی آلبرتا

۵- طراحان و مهندسین نرم افزار NOC 2173

این متخصصین به تلفیق و ساخت نرم افزارهای گوناگون مشغول هستند. اغلب در شرکت های تحقیق و توسعه و مشاوره IT مشغول به کار می شوند. همچنین ممکن است مستقل هم کار کنند.

صنعت فناوری طی سال های اخیر در استان آلبرتا روند رو به رشد داشته است. بیش از ۴۰۰ شرکت تکنولوژی در کلگری هستند که می تواند حدود ۲ هزار فرصت شغلی شامل موقعیت هایی برای مهندسین و طراحان نرم افزار به وجود آورد.

۶- بازرسان ساختمانی NOC 2264

این گروه به نظارت بر بناهای تازه ساز و موجود مشغول هستند تا اطمینان حاصل نمایند که ساخت و ساز منطبق بر اصول مدون انجام شده است. آنها توسط دولت، شرکت های ساختمانی و مشاوران مهندسی عمران و شهرسازی به کار گرفته می شوند. امکان خود اشتغالی نیز دارند. در آوریل ۲۰۲۰، اشتغال در این بخش ۲۴ درصد در مقایسه با سال گذشته اش افزایش نشان می دهد.

۱۲ شغل پرتقاضای آلبرتا در پی شیوع کرونا

۷- ناظرین و هماهنگ کنندگان پرستاری NOC 3011

سوپروایزرهای پرستاری، نظارت بر فعالیت های پرستاران حرفه ای در موسسات درمانی را برعهده دارند. همچون سایر موارد،‌ استخدام برای این شغل طی آوریل ۲۰۲۰ در مقایسه با سال گذشته آن افزایش چشمگیری داشته است. شیوع بیماری کرونا باعث افزایش تقاضا برای هماهنگ کننده های پرستاری شده است زیرا آنها نقشی اساسی در مراقبت از بیماران بر عهده دارند.

دانشگاه مانت رویال برنامه پرستاری کانادا را توسعه داده است تا پرستاران خارجی بیشتری را تربیت نماید. حضور در برنامه ۱۰ تا ۱۴ ماهه آنها مجوز مهاجرین خارجی برای آغاز کار در استان آلبرتا خواهد بود.

۸- داروسازان NOC 3131

داروسازان به وسیله داروخانه ها استخدام می شوند یا می توانند مستقل هم کار کنند. داروسازان صنعتی در بخش تحقیق و توسعه فعال هستند و به وسیله شرکت های داروسازی و آژانس ها و ادارات دولتی هم استخدام می شوند.

در آوریل ۲۰۲۰، استخدام برای این شغل ۱۴ درصد بیشتر از سال قبلش بوده است.

۹- مشاورین خانواده، ازدواج و دیگر موارد مربوط NOC 4153

این مشاورین به افراد کمک می کنند تا بر مشکلات شخصی غلبه کرده و به اهداف خود دست پیدا کنند. آنها در مراکز مشاوره، آژانس های دولتی یا بخش خصوصی فعال هستند. استخدام در این شغل در ماه آوریل ۲۰۲۰ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آن،‌۶۶ درصد افزایش یافت. همه گیری کرونا باعث عوارضی بر سلامت روانی افراد شد. سبب بروز نشانه های خشم و عصبانیت در کسانی که از اختلالات روانی رنج می برند شد و باعث افزایش احساس اضطراب و دور افتادگی در بسیاری افراد گردید.

۱۰- محققان، مشاوران و بازرسان برنامه سیاست های بهداشتی NOC 4165

محققات برنامه سیاست های بهداشت به تهیه گزارش و خط مشی های بخش سلامت مشغول هستند. آنها اغلب توسط دولت، سازمان های مشاوره ای، دانشگاه ها، بیمارستان ها و بخش غیر دولتی و بین المللی به کار گرفته می شوند. استخدام در این شغل در آوریل ۲۰۲۰ ۲۴ درصد نسبت به سال گذشته آن افزایش نشان می دهد.

۱۱- نیروی کار خدمات اجتماعی و حرفه ای NOC 4212

این افراد به پیاده سازی برنامه هایی که کمک می کند تا کارمندان بر مشکلات اجتماعی و شخصی خود غلبه کنند مشغول هستند. آنها در آژانس های دولتی، بخش بهداشت روان و دیگر سازمان ها به کار مشغولند. در آوریل ۲۰۲۰، استخدام در این شغل افزایش ۲۱ درصدی را نشان می دهد.

۱۲- پیمانکاران و ناظرین، دیگر مشاغل بخش ساختمان، نصاب ها، تعمیرکاران و سرویس دهندگان NOC 7205

متخصصین این مشاغل بر فعالیت های افراد شامل بناها و گچکارها نظارت می کنند. این افراد توسط سازمان های گوناگونی استخدام شده یا شاید مستقل کار کنند. استخدام در این مشاغل در آوریل ۲۰۲۰، ۶۵ درصد در مقایسه با سال قبلش افزایش نشان می دهد.

دریافت آخرین اخبار مهاجرت کانادا از صفحه اینستاگرام موسسه مهاجرتی شوتر