۱۰ شغل پرتقاضا بعد از شیوع کرونا در بریتیش کلمبیا

British-Columbia-10-jobs

۱۰ شغل پرتقاضا بعد از شیوع کرونا در بریتیش کلمبیا / اگرچه بسیاری از مشاغل مانند صنعت توریسم و گردشگری از همه گیری ویروس کووید تاثیر منفی پذیرفت ولی برخی از مشاغل هم مورد تقاضای بیشتری قرار گرفتند.

طبق تحقیقات انجام شده از سوی دولت فدرال بر روی تاثیر شیوع کرونا بر نیروی کار هر استان کانادا، ۱۰ شغل در استان بریتیش کلمبیا افزایش تقاضا را نشان می دهند.

۱-مدیران حقوق و دستمزد NOC 1432

این افراد به جمع آوری، تایید و بررسی اطلاعات مرتبط با دستمزد افراد مشغول هستند. همچنین تعیین میزان پرداختی و سود نیروی کار سازمان و ثبت حقوق را نیز برعهده دارند. پس از آغاز همه گیری کرونا، استخدام در این بخش کمی کاهش پیدا کرد. اما درخواست برای این شغل مجددا روندی افزایشی پیدا کرد.

۲- مشاورین و تحلیلگران سیستم های اطلاعاتی NOC 2171

این متخصصین به تحلیل و تست ملزومات سیستم ها و پیاده سازی طرح توسعه، خط مشی ها و روندهای سیستم های اطلاعاتی مشغول هستند. همچنین پیشنهادهای خود را در مورد مسائل این نوع سیستم ها ارائه می دهند.

با توجه به اینکه بسیاری از کسب و کارها نیاز به کار کارمندان خود از منزل پیدا کرده اند، این شغل هم روندی افزایشی پیدا کرده است و انتظار می رود بعد از شیوع کرونا هم این روند ادامه پیدا کند.

۳- برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه دهندگان رسانه های تعاملی NOC 2174

این متخصصین به نوشتن، ایجاد تغییر، تلفیق و تست کدهای رایانه ای برای نرم افزارها، پردازش داده ها، بازی های رایانه ای،‌ فیلم،‌ ویدیو و … اشتغال دارند.

به دلیل افزایش نیاز به نرم افزارها، تقاضا برای این شغل هم بیشتر شده است.

۴- دستیار معلمین مدارس ابتدایی و متوسطه NOC 4413

این افراد در آموزش به دانش آموزان کمک کرده و همچنین معلمین را در کارهایشان یاری می دهند. تمرکز آنها بر مدیریت رفتاری و تدریس می باشد. به دلیل محدودیت های کرونا، بسیاری از مدارس بریتیش کلمبیا به آموزش آنلاین روی آوردند. بعد از اینکه تدریس به محیط مدرسه بازگشت، سرمایه گذاری برای مواردی چون دستیاران معلمین هم افزایش پیدا کرد.

۵- متخصصین فروش محصولات فنی NOC 6221 

افرادی مثل متخصصین فروش محصولات فنی به ارائه خدمات و کالاهای فنی به بخش های دولتی، اقتصادی و صنعتی مشغول هستند. برخی از آنها نیز در بخش عمده فروشی کار می کنند.

بعد از کاهش شدید تقاضا برای این شغل در اثر کرونا، از ماه می گذشته، استخدام برای این شغل شروع به افزایش کرده است.

قرعه کشی استانی ۱۳ جولای بریتیش کلمبیا

۶- آشپز NOC 6322

آشپزها به تهیه خوراک برای رستوران ها، هتل ها، بیمارستان ها، موسسات آموزشی و دیگر بخش ها اشتغال دارند. با بسته شدن رستوران ها از ماه مارس ۲۰۲۰، بسیاری از رستوران ها به گرفتن سفارش آنلاین و تحویل درب منزل روی آوردند که باعث افزایش تقاضا برای استخدام آشپز نیز شده است.

بسیاری از آشپزها هم دست به نوآوری زدند و آشپزخانه هایی را اجاره کردند که به رستوران ها وابسته نبودند.

۱۰ شغل پرتقاضا بعد از شیوع کرونا در بریتیش کلمبیا

۷- سرایداران، نگهبانان و متصدیان ساختمانی NOC 6733

این افراد به نظافت و نگهداری ساختمان های تجاری،‌ موسسات و مسکونی مشغول هستند. متصدیان ساختمانی مسئول اداره این مجموعه ها می باشند.

به دلیل افزایش شدید تقاضا برای نظافت و ضدعفونی ساختمان ها برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا،‌ این مشاغل نیز روندی رو به رشد طی کرده اند.

۸- باربران NOC 7452

این افراد به حمل‌، جابجایی و تخلیه و بارگیری اجسام مشغول هستند. استخدام در این شغل در آوریل ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال قبلش دو برابر شد. (افزایش ۹۱ درصدی)

۹- رانندگان کامیون های حمل و نقل NOC 7511

این افراد به راندن کامیون های سنگین و حمل کالاها در مسافت های کوتاه، بین استان ها و بین المللی مشغول هستند. اتحادیه کامیون داران بریتیش کلمبیا و بخش استانی درخواست برای رانندگان کامیون را در حین همه گیری کرونا دچار تغییراتی کردند که شامل ایستگاه های نظارتی، اماکن استراحت و کامیون ها حمل مواد خوراکی می شد.

۱۰- معدنکاران توسعه و فرآوری محصولات معدنی NOC 8231

این افراد به کنده کاری، انفجار و استفاده از ماشین های معدنکاری برای استخراج زغال سنگ و سنگ معدن مشغول هستند. همچنین به احداث تونل و مسیرهایی برای حمل راحت تر مواد معدنی نیز اشتغال دارند.

اگر در این مشاغل فعال هستید چطور می توانید به استان بریتیش کلمبیا مهاجرت کنید؟

برای کسانی که در مشاغل مورد تقاضای استانی دارای تجربه کاری هستند مسیرهایی برای دریافت اقامت دائمی کانادا وجود دارد. اگر در یکی از مشاغل زیر دارای تجربه هستید، امکان استفاده از این تجربه برای کسب اقامت دائمی کانادا از طریق سیستم اکسپرس انتری را خواهید داشت.

● مشاور و تحلیلگر سیستم های اطلاعاتی  

● برنامه نویس کامپیوتر و توسعه دهنده رسانه های تعاملی

● متخصصین فروش محصولات فنی

● آشپزها

● معدنکاران توسعه و فرآوری مواد معدنی

این مشاغل بنا بر کد NOC خود به نام مشاغل “مهارتی” شناخته می شوند. از این طریق، می توانید تحت یکی از سه برنامه مهاجرتی کلاس اقتصادی کانادا اقدام نمایید که شامل این موارد هستند:

● برنامه نیروی کار مهارتی فدرال FSWP

● برنامه حرفه های مهارتی فدرال FSTP

● کلاس تجربه کانادایی CEC

به علاوه، استان بریتیش کلمبیای کانادا دارای برنامه نامزدی استانی منحصر به فرد PNP هم هست. اگر دارای پروفایل اکسپرس انتری باشید، مسیر شما به سوی برنامه نامزدی استانی پیشرفته مانند اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا EEBC گشوده می شود.

EEBS به نیروی کار ماهر، متخصصین بخش درمان و فارغ التحصیلان خارجی امکان می دهد تا برای رسیدن به اقامت دائم از طریق نامزدی استانی اقدام نمایند.

دریافت آخرین اخبار مهاجرت کانادا از صفحه اینستاگرام موسسه مهاجرتی شوتر