برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا در مناطق کم جمعیت

BC Entrepreneurship Program

برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا در مناطق کم جمعیت – فردی که می‌خواهد از این طریق اقدام کند، می‌بایست ابتدا با دریافت ویزای کار وارد استان بریتیش کلمبیا شود و بعد از آن با حداقل سرمایه ۱۰۰۰۰۰ دلار کانادا کسب و کاری را در یک منطقه کم جمعیت از استان بریتیش کلمبیا راه‌اندازی کند و حدوداً یک سال بعد برای اقامت دائم کانادا اقدام کند.

 

 

در این روش، پرونده‌ای موفق خواهد بود که نامه ساپورت یا support letter برای کسب و کار پیشنهادی خود را از یکی از مناطق کم جمعیت بریتیش کلمبیا دریافت کند و امتیاز بالایی از ایده تجاری خود کسب کند.

 

 

شرایط مورد نیاز:

 

 

  • فرد باید در یکی از حرفه‌های مورد نیاز در بریتیش کلمبیا سابقه‌ مالکیت و یا مدیریت داشته باشد.
  • فرد باید به راه‌اندازی کسب و کار در یکی از مناطقی که صنایع آن با سابقه تجارتی یا مدیریتی او مطابقت دارد، تمایل داشته باشد.
  • دارایی فرد باید حداقل ۳۰۰۰۰۰ دلار کانادا باشد (دارایی شامل حساب بانکی و املاک خود شخص و همسر وی می‌شود)
  • فرد باید حداقل ۱۱۸ امتیاز از سیستم امتیاز بندی کانادا کسب کند.
  • حداقل نمرات فرد در امتحان آیلتس می‌بایست بدین صورت باشد: ۴.۵ برای بخش شنیداری، ۳.۵ برای بخش خواندن، ۴ برای بخش‌ نوشتاری و ۴ برای بخش مکالمه.
  • فرد باید در پنج سال گذشته سابقه مدیریت فعال داشته باشد؛ این سابقه در سه حالت قابل قبول است:
    ۱- درصورتیکه فرد در مالکیت و مدیریت یک کسب و کار با حداقل ۱۰% سهام حداقل ۳ سال سابقه فعالیت داشته باشد؛
    ۲- در صورتیکه فرد حداقل ۴ سال مدیریت (موقعیت عالی) یک کسب و کار را به عهده داشته باشد، این مدیریت می‌تواند بدون داشتن سهام یا سهام کمتر از ۱۰%، به صورت نظارت بر حداقل سه کارمند تمام وقت، یا فعالیت موثر در تصمیمات اساسی باشد)؛
    ۳- در صورتیکه فرد در مالکیت یا مدیریت کسب و کار ۱ سال سابقه و تواماً در مدیریت (موقعیت عالی) یک کسب و کار ۲ سال سابقه داشته باشد.
    ۴- حداقل مدرک تحصیلی فرد باید فوق دیپلم باشد و یا اینکه فرد باید در طی پنج سال گذشته به مدت ۳ سال سابقه مدیریت و مالکیت یک کسب و کار را ۱۰۰% به همراه همسر و فرزندان داشته باشد.

 

روال انجام کار، مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا در مناطق کم جمعیت:

 

 

در روش کارآفرینی بریتیش کلمبیا در مناطق کم جمعیت، ابتدا فرد متقاضی سابقه فعالیت تجاری یا مدیریتی خود را در جدول بیزینس‌های مورد نیاز استان بریتیش کلمبیا جستجو می‌کند، در صورت پیدا کردن آن، مناطقی که کسب و کار مربوطه را ارائه می‌دهند در نظر می‌گیرد.

 

مناطق مختلف را از لحاظ آب و هوا، جمعیت و موقعیت بررسی می‌کند، و درصورتیکه به راه اندازی کسب و کار در آن منطقه تمایل داشته باشد، یک طرح تجاری یا business plan مطابق با سابقه فعالیت‌های تجاری و مدیریتی شخص تهیه می‌شود. در نظر داشته باشید که هر منطقه کم جمعیت در استان بریتیش کلمبیا سه اولویت اصلی اقتصادی خود را ارائه می‌دهد و طرح تجاری فرد درخواست دهنده باید جزو یکی از این موارد باشد.

 

در همین حین، همزمان برای اخذ ویزای توریستی فرد مورد نظر اقدام می‌شود و این زمان فرصت مناسبی است تا شخص در امتحان آیلتس جنرال شرکت کند؛ حداقل نمره برای آیلتس جنرال  ۴.۵ برای بخش شنیداری، ۳.۵ برای بخش خواندن، ۴ برای بخش نوشتاری و ۴ برای بخش مکالمه است.

 

 

بعد از اینکه فرد ویزای توریستی را دریافت کرد، باید به بریتیش کلمبیا سفر کند و از طرح تجاری یا همان business plan خود در حضور نماینده منطقه مورد نظر دفاع کند. در این مرحله شخص می‌تواند در صورت نیاز از یک مترجم کمک بگیرد چراکه از او انتظار ندارند سطح بالایی در مهارت‌های زبان انگلیسی داشته باشد.

 

اگر نماینده استان بریتیش کلمبیا با طرح تجاری متقاضی موافقت کند، نامه ساپورت support letter او صادر می‌شود. شخصی که نامه ساپورت را دریافت می‌کند و همچنین نمره آیلتس جنرال را با موفقیت کسب می‌کند، به احتمال بسیار زیاد نام او در لیست انتظار ثبت می‌شود. در این مرحله پروفایل آنلاین شخص درخواست دهنده در سایت دپارتمان مهاجرت استان بریتیش کلمبیا ثبت می‌شود؛ پروفایل آنلاین شامل طرح تجاری، نامه ساپورت، سوابق کاری، سوابق تحصیلی و نمرات آیلتس شخص می‌باشد.

 

 

بر اساس سیستم امتیازدهی بریتیش کلمبیا، حداکثر امتیازی که شخص می‌تواند کسب کند، ۲۰۰ امتیاز است؛ ۶۰ امتیاز مخصوص ایده و طرح پیشنهادی برای کسب و کار و ۱۴۰ امتیاز مربوط به بقیه موارد هست. حدوداً یک ماه و نیم زمان می‌برد که ایده و طرح پیشنهادی توسط دپارتمان مهاجرت بررسی شود بعد از مشخص شدن امتیاز فرد، فایل پرونده او صادر می‌شود و فرد وارد لیست انتظار می‌شود. افرادی از این لیست انتخاب می‌شوند که امتیازشان بالاتر از ۱۱۸ باشد.

 

 

اکنون فرد فقط ۴ ماه زمان دارد تا تمامی مدارک مورد نظر را به دپارتمان مهاجرت بریتیش کلمبیا تحویل دهد، این مدارک شامل  طرح تجاری و ارزیابی دارایی‌ها می‌شود.

دارایی متقاضی باید توسط یک سازمان تامین کننده واجد شرایط در بریتیش کلمبیا یا BC Qualified Supplier ارزیابی شود. حدود ۴ ماه بعد، بعد از اینکه تمامی مدارک ارزیابی شد، فرد جهت مصاحبه به ونکوور دعوت می‌شود. در صورت نیاز فرد می‌تواند از یک مترجم کمک بگیرد. اگر فرد در مصاحبه پذیرفته شد، ویزای کار یک ساله جهت راه‌اندازی بیزینس برای او صادر می‌شود. او همچنین می‌تواند همسر و فرزندان زیر ۲۲ سال خود را به همراه خود ببرد.

 

 

زمانیکه فرد وارد بریتیش کلمبیا شد، باید بیزینس خود را طبق طرح ارائه شده راه‌اندازی کند و به مدت یک سال آن را مدیریت کند. طی این مدت متقاضی باید حداقل به مدت ۹ ماه در ایالت بریتیش کلمبیا و در منطقه‌ای که از آن نامه ساپورت دریافت کرده اقامت داشته باشد. با رعایت تمامی این موارد، فرد توسط ایالت بریتیش کلمبیا برای دریافت اقامت دائم نامزد می‌شود؛ مدارک لازمه به دپارتمان مهاجرت فدرال کانادا ارسال می‌شود و تقریباً پس از حدود ۶ الی ۸ ماه ویزای اقامت دائم متقاضی صادر می‌شود.

 

 

امتیازبندی در روش کارآفرینی بریتیش کلمبیا در مناطق کم جمعیت:

 

 

مزایای برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا در مناطق کم جمعیت

۱- این روش محدودیت سنی ندارد.

۲- افرادی که صاحب کسب وکار با مالکیت ۱۰۰% سهام هستند، ملزم به ارائه مدرک تحصیلی نیستند.

۳- فرد می‌تواند بدون پرداخت ودیعه ویزای کار دریافت کند.

۴- فرد می‌تواند تنها با ۱۰۰۰۰۰ دلار کانادا، یعنی با سرمایه‌ای کمتر از استان‌های دیگر، اقامت دائم کانادا دریافت کند.

۵- شهرهای زیبا و خوش آب و هوای این استان بسیار برای زندگی مناسب است.

۶- در این روش زمان تبدیل ویزای کار به اقامت دائم کوتاه است.

۷- دارایی مورد نیاز این روش تنها ۳۰۰۰۰۰ دلار کانادا می‌باشد، بسیار پایین‌تر از استان‌های دیگر

هزینه روش کارآفرینی بریتیش کلمبیا در مناطق کم جمعیت

هزینه ویزای توریستی فرد درخواست دهنده: ۱۸۵ دلار کانادا

هزینه ویزای توریستی همسر فرد درخواست دهنده: ۱۸۵ دلار کانادا

هزینه بررسی مدارک توسط دپارتمان مهاجرت استان بریتیش کلمبیا: ۳۵۰۰ دلار کانادا

هزینه ارزیابی دارایی‌ها توسط شرکت حسابداری تعیین شده توسط دپارتمان مهاجرت بریتیش کلمبیا: ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار کانادا

هزینه بررسی مدارک توسط دپارتمان مهاجرت فدرال کانادا برای صدور ویزای کار:

فرد درخواست کننده: ۲۴۰دلار کانادا

همسر و فرزندان بالای ۱۴: ۲۴۰دلار به ازای هر فرد           

فرزندان بالای ۱۴ سال: ۱۵۵ دلار به ازای هر فرد

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.