مزایای شهروندی کانادا چیست؟ (هفت دلیل برای تبدیل اقامت دائمی به شهروندی کانادا)

Benefits Canadian Citizenship

مزایای شهروندی کانادا چیست؟

هفت دلیل برای اینکه اقامت دائمی خود را به شهروندی کانادا تبدیل کنید.

بیش از ۸۰ درصد افراد دارای اقامت دائم کانادا هر زمان که واجد شرایط اقامت در این کشور شوند، برای شهروندی کشور کانادا اقدام می نمایند. اما چه عواملی شهروندی کانادا را موضوعی جذاب می کند؟

 

شرایط هر شخص متفاوت از دیگری است. عوامل بیرونی ای وجود دارند که قابل توجه هستند؛ مثل اینکه قوانین کشورهای دیگر در مورد شهروندی دوگانه چگونه است و مالیات ها چطور در نظر گرفته می شوند. اما دلایل مهمی هم وجود دارند که بسیاری افراد برای شهروندی کانادا درخواست می دهند.

 

دلایل درخواست افراد برای شهروندی کانادا (مزایای شهروندی کانادا)

  • قطعیت

به محض اینکه شخصی شهروندی کشور کانادا را به دست بیاورد، نیازی به انجام کاری برای حفظ آن نخواهد داشت. در حقیقت، بعد از تغییراتی که دولت ترودو در سال ۲۰۱۷ انجام داد، از دست دادن شهروندی کانادا برای یک نفر بسیار دشوار می باشد. در حال حاضر، تنها راهی که دولت می تواند شهروندی کانادا را لغو نماید این است که ثابت کند دارنده این شهروندی اطلاعاتی غلط ارائه داده یا تقلبی انجام داده است.

  • حق مسافرت

کشور کانادا دارای معروفیت جهانی است. شهروندان کانادایی امکان سفر به بسیاری از کشورهای جهان بدون ویزا را دارند و یا می توانند در لحظه ورود به کشور مقصد ویزا را دریافت نمایند. کشورهایی مثل ایالات متحده، انگلیس، کشورهای حوزه شنگن در این زمره می باشند.

 

  • پاسپورت کانادایی

پاسپورت کشور کانادا در رده بندی قویترین پاسپورت های جهان در سال ۲۰۲۱ در رده نهم بین ۱۹۹ کشور جهان قرار گرفته است. همچنین، پاسپورت کانادایی به دارنده خود حق حفاظت دائمی جهت ورود، اقامت و ترک کانادا را می دهد.

  • انتقال شهروندی به فرزند

شهروند کانادا می تواند شهروندی خود را به فرزندانش منتقل نماید. در کل، هرکسی که در کشور کانادا به دنیا آمده است دارای شهروندی این کشور می باشد. تنها یک شهروند می تواند به طور اتوماتیک شهروندی را به فرزندان خود که در خارج کانادا به دنیا آمده اند منتقل نماید.

 

 

همین الان می توانید با پر کردن فرم ارزیابی، مشاوره رایگان خود را در مورد این برنامه یا دیگر برنامه های مهاجرتی کانادا دریافت نمایید.

 

 

  • فرصت های شغلی

برخی مشاغل در کانادا، به ویژه مشاغل موقعیت های حساس دولتی یا امنیتی، ممکن است ترجیحاً به افرادی که شهروند کانادا هستند تعلق گیرد.

  • مشارکت سیاسی در کانادا

قانون اساسی کانادا تضمین می کند که تنها شهروندان این کشور حق رای در کشور کانادا یا حضور در پارلمان فدرال کانادا را دارند. برخلاف آمریکا، کانادا هیچگونه محدودیتی برای شخصی که به عنوان شهروند این کشور متولد نشده جهت تصدی مقام ارشد دولتی ندارد، اما برای اینکه مشارکت کاملی در زندگی دموکراتیک کانادایی داشته باشید، شهروندی این کشور ضروری می باشد.

  • حق شهروندی دوگانه

کانادا شهروندی دوگانه را پذیرفته است. یعنی اجازه می دهد که شخصی به عنوان شهروند کانادا پذیرفته شود، در حالی که شهروندی دیگر خود را نیز حفظ کرده است.

  • حالت نمادین

برای بسیاری از افراد، شهروند شدن به معنی کامل ترین و آخرین راه برای پیوستن به خانواده بزرگ کانادا محسوب می شود.

 

 

دریافت آخرین اخبار مهاجرت کانادا از صفحه اینستاگرام موسسه مهاجرتی شوتر