محدودیت های مرزی کانادا تا ۲۱ جولای

Canada Re opening border in phases

محدودیت های مرزی کانادا تا ۲۱ جولای تمدید شد

احتمالا مرزها در تاریخ ۲۱ ژوئن که قبلا گفته شده بود باز نخواهند شد اما بازگشایی به صورت مرحله ای از ماه جولای انجام می شود. همه نگاه ها به مرزهای کاناداست که قرار بود در روز دوشنبه آینده مصادف با ۲۱ ژوئن محدودیت های فعلی سفر لغو شوند. اما سوال اینجاست که آیا این تاریخ باز هم تمدید خواهد شد؟

جاستین ترودو پیشنهاد داده است که مرزها به صورت مرحله به مرحله بازگشایی شوند. نخست وزیر کانادا عنوان نمود که محدودیت های موجود تا زمانی که ۷۵ درصد کانادایی ها واکسینه نشده اند برداشته نمی شود. در حدود ۶۰ درصد کل جمعیت کانادا حداقل دُز اول واکسن را دریافت کرده اند و ۸ درصد هم کاملا واکسینه شده اند.

وزیر بهداشت کانادا هم بیان نمود که دولت می تواند از هفته نخست ماه جولای، قرنطینه اجباری را کاهش دهد. افراد تازه وارد به کانادا می توانند به محض اینکه تست منفی کووید۱۹ آنها دریافت شد از قرنطینه خارج شوند. در حال حاضر مسافرینی که به وسیله هواپیما به کانادا می رسند باید به هزینه خودشان در هتل اقامت کنند. به محض اینکه نتیجه منفی تست خود را گرفتند، باید باقی مانده دوره ۱۴ روزه قرنطینه خود را در مقصد نهاییشان سپری نمایند.

وزیر بهداشت کانادا پیشنهاد داد که معیارهای جدید وضع شده برای شهروندان کانادا و افراد دارای اقامت دائم که به وسیله یکی از واکسن های فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون و جانسون واکسینه شده اند به کار خواهد رفت. ضمنا پروتکل بهداشتی رسمی برای مسافرین کودک که به سن واکسیناسیون نرسیده اند وجود ندارد.

قبلا در مورد بازگشایی مرزها در ماه ژوئن خبری منتشر شده بود

از چه چیزی در مورد بازگشایی مرحله ای مرزهای کانادا اطلاع نداریم؟

بازگشایی مرحله ای مرز می تواند به شکل های مختلفی انجام شود. می تواند از منظر جغرافیایی باشد که محدودیت های سخت تری برای مناطقی از کانادا که دارای موارد ابتلای بیشتر هستند باشد. همانگونه که در مورد برخی کشورها مثل هند و پاکستان مشاهده شد، شاید دولت سخت گیری ها را برای ورود از کشورهای خاصی در نظر بگیرد.

افراد برای آمدن به کانادا و به جریان انداختن مدارکشان از هر کشور دیگری بجز آمریکا، نیاز دارند تا تحت معافیت های دیگری قرار بگیرند. این مسئله باعث شده است که در طی همه گیری کرونا، هزاران نفر دچار سردرگمی مهاجرتی شوند و منتظر فرصتی باشند تا امکان رساندن خود به کانادا را در آینده داشته باشند. از جمیع جهات، به نظر می رسد که دولت رویکرد مرحله ای بر پایه واکسینه شدن مسافر و دلیل ورود به کانادا را مدنظر قرار دهد. دولت کانادا می تواند محدودیت ها را برای افراد برپایه اینکه آیا سفر آنها ضروری است یا خیر مورد اجرا قرار دهد.

خبر تکمیلی

محدودیت های مرزی کانادا تا ۲۱ جولای تمدید شد

به گفته وزیر سلامت عمومی کانادا، محدودیت های مرزی کانادا برای جلوگیری از شیوع کرونا تا ۲۱ ماه جولای تمدید شد.

کشور کانادا محدودیت های مربوط به مسافرین بین المللی که سفر آنها غیرضروری محسوب می شود را تا ۲۱ ماه آینده یعنی جولای تمدید کرد.

لیست مسافرینی که معاف از این شرایط هستند شامل شهروندان کانادا و افراد دارای اقامت دائمی این کشور، اعضای خانواده آنها، دارندگان مجوز کار، برخی از دانشجویان بین المللی و برخی از افراد مقیم دائم تایید شده می باشند.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا به خبرنگاران گفت: روش اثبات شرایط واکسیناسیون در دو مرحله انجام می شود. در کوتاه مدت، برنامه اینطور است که مسافرین ورودی مدارک مربوط به واکسیناسیون خود را در اپلیکیشن ArriveCAN آپلود می کنند. سرانجام دولت برای یک تاییدیه ملی که در سرتاسر جهان مورد پذیرش خواهد بود برنامه ریزی می کند. این مرحله، با مشارکت استان های کانادا مقدور است زیرا به گفته ترودو، کار واکسیناسیون در صلاحیت قضایی استان ها قرار دارد. در اطلاعیه قبلی مقامات رسمی سلامت و بهداشت گفته بودند مسافرینی که به واکسیناسیون کامل با یکی از چهار واکسن فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون اند جانسون انجام داده اند، واکسینه شدن آنها به رسمیت شناخته می شود.

دریافت آخرین اخبار مهاجرت کانادا از صفحه اینستاگرام موسسه مهاجرتی شوتر