دعوت ۱۰۰۲ داوطلب استانی کانادا

Express entry 1002 PNP invited

دعوت ۱۰۰۲ داوطلب استانی کانادا / اکسپرس انتری: در قرعه کشی جدید ۱۰۰۲ داوطلب نامزدی استانی دعوت شدند

کانادا از ۱۰۰۲ داوطلب نامزدی استانی با امتیاز جامع رتبه بندی حداقل ۷۴۲ دعوت کرد. این افراد برای ارائه درخواست اقامت دائمی دعوت شدند.

همه افراد دعوت شده قبلا از برنامه نامزدی استانی PNP معرفی نامه دریافت کرده بودند. علت اینکه حد امتیاز عدد نسبتا بالای ۷۴۲ بود به دلیل این است که همه داوطلبین مخزن اکسپرس انتری، ۶۰۰ امتیاز اضافه بر امتیاز خودشان دریافت کرده اند.

در قرعه کشی اخیر، درخواست کنندگان تنها در صورتی که پروفایل اکسپرس انتری آنها پیش از ۱۸ فوریه ۲۰۲۱ ثبت شده بود و دارای حداقل امتیاز بودند دعوت می شدند.

در قرعه کشی قبلی مختص به نامزدی استانی، دولت کانادا از ۹۴۰ داوطلب برای ارائه درخواست اقامت دائمی این کشور دعوت کرد و امتیاز لازم ۷۱۱ بود. قرعه کشی مذکور، بزرگترین مورد تا این لحظه محسوب می شود.

فرم ارزیابی، مسیری کوتاه برای گفتگو با وکیل کانادایی جهت بررسی شرایط مهاجرت شما به کاناداست

ادامه مطلب دعوت ۱۰۰۲ داوطلب استانی کانادا

اولویت با داوطلبان محلی

در طی دوران شیوع کرونا، اداره مهاجرت کانادا فقط قرعه کشی های ویژه کلاس تجربه کانادایی و نامزدی استانی را برگزار کرده است. علتش این است که این افراد در حال حاضر در کشور کانادا زندگی می کنند. تا تاریخ ۲۱ ژوئن، افراد دارای اقامت دائمی تایید شده برای تکمیل ورود و فعالسازی شرایط اقامتی خود نمی توانستند به کانادا سفر کنند. با اینکه محدودیت های سفر به کانادا در حال کاهش یافتن است، اما مرزها همچنان به روی سفرهای غیرضروری بسته است و یک ماه دیگر تمدید شده است.

با وجود پیشروی شیوع کرونا، دولت فدرال کانادا در نظر دارد تا طی سه سال آتی رکورد مهاجرین جدید را بشکند. تنها در سال جاری، ۱۰۸۵۰۰ مهاجر جدید قرار است از طریق برنامه های اکسپرس انتری مدیریت شده به کانادا بیایند.

قرعه کشی های مختص به نامزدی استانی PNP و کلاس تجربه کانادایی CEC دارای امتیازبندی بسیار متفاوتی هستند. علتش این است که داوطلبین در سیستم نامزدی استانی به طور اتوماتیک ۶۰۰ امتیاز اضافه بر امتیاز خودشان دریافت می نمایند. متقاضیان کلاس تجربه کانادایی برای دریافت دعوتنامه از برنامه های دیگر در رقابت نیستند. در نتیجه،‌ اداره مهاجرت کانادا اجازه حد امتیازی بالاتری برای سطوح پایین تر در این برنامه ها می دهد.

یک نمونه از افراد دعوت شده

نمونه فرضی زیر شخصی است که امکان دعوت شدن در قرعه کشی جدید اکسپرس انتری را داشته است.

سعید و ژیلا با هم ازدواج کرده اند و به ترتیب ۳۴ و ۳۱ ساله هستند. هر دو دارای مدرک کارشناسی بوده و نمره آیلتس آنها در لیسنینگ ۸ و در سه مهارت دیگر ۷ می باشد. ژیلا طی سه سال گذشته به عنوان برنامه نویس کامپیوتر مشغول به کار بوده است در حالی که سعید در زمینه امور مالی به مدت چهار سال کار کرده است. هیچ یک از این دو نفر تا به حال در کانادا تحصیل یا کار نکرده اند. آنها در ماه آوریل ۲۰۲۰ به مخزن اطلاعات اکسپرس انتری کانادا وارد شده اند که ژیلا به عنوان داوطلب اصلی پرونده شناخته شده و دارای امتیاز سیستم جامع رتبه بندی CRS ۴۲۱ می باشد. ژیلا در دسته اولویت نیروی انسانی استان انتاریو تمایل خود را ثبت کرده است و سپس این امکان را یافته تا برای نامزدی استانی از طریق برنامه نامزدی انتاریو OINP اقدام نماید. امتیاز CRS ژیلا به عدد ۱۰۲۱ افزایش یافته و او دعوتنامه برای اقامت دائمی از طریق قرعه کشی اکسپرس انتری را دریافت کرده است.

دریافت آخرین اخبار مهاجرت کانادا از صفحه اینستاگرام موسسه مهاجرتی شوتر