حمایت کبک کانادا از استخدام نیروی کار موقت خارجی

Quebec Employment Foreign Workers

حمایت کبک کانادا از استخدام نیروی کار موقت خارجی / کبک نخستین استان کانادا محسوب می گردد که توافقنامه ای را با اتاوا امضا کرده تا به رفع کمبودهای بازار کار کمک کرده باشد.

کانادا در حال پیاده سازی تغییراتی است تا استخدام و حفظ نیروی کار موقت در استان کبک را آسان تر کند.

پس از ماه ها مذاکره، استان کبک قراردادی را با دولت فدرال امضا کرد تا سه ضابطه جدید برای کمک به کارفرمایان و کسب و کارهایی که با کمبود نیروی کار روبرو هستند وضع نماید. همانطور که ذکر شد، کبک نخستین استان کانادا است که برای حل بحران نیروی کار فعلی با اتاوا قرارداد امضا کرده است. کمبودی که در نیروی کار موجود در استان کبک حتی قبل از شیوع کرونا دیده میشد، طی ماه های اخیر در پی بازگشت اقتصاد به شرایط قبلی خود وضعیت بدتری پیدا کرده است.

سه ضابطه جدید که طی هفته های آتی به اجرا در خواهند آمد شامل این موارد هستند:

● ایجاد برنامه نیروی کار خارجی موقت TFWP با انعطاف بالاتر برای ساده سازی روند استخدام

● ایجاد دسترسی به مجوز کاری نامحدود برای برخی از دارندگان تاییدیه انتخاب استان کبک CSQ که منتظر اقامت دائم خود در این استان کانادا هستند دریافت مشاوره رایگان حقوقی جهت دستیابی به مجوز کاری کانادایی

● برنامه نیروی کار خارجی موقت

در حال حاضر، شرکت هایی که مایل به استخدام نیروی کار خارجی هستند، می توانند ۱۰ درصد از نیروی کار خود را از این طیف استخدام نمایند. این مقدار حالا به ۲۰ درصد ارتقاء پیدا می کند.

افزایش سقف نیروی کار موقت خارجی برای هر محل کار در بخش های خاص و فعالیت های ویژه ای در نظر گرفته می شود و شامل مشاغل کم مهارت و با تقاضای بالا است که در فهرست مشاغل واجد شرایط برای روند تسهیل در نظر گرفته شده اند. در کنفرانس خبری برگزار شده اعلام شد که دولت کبک با کمیسیون دولتی مشاوره سهامداران بازار کار، برای مشخص کردن فعالیت هایی که از این ضوابط بهره مند خواهند شد همکاری می نماید.

مجوز کاری نامحدود برای داوطلبان اقامت دائمی

درخواست کبک برای اجرای مقرراتی که به نیروهای کار موقت خارجی، حین زمانی که منتظر دریافت اقامت دائم خود هستند، مجوز فعالیت در شغل انتخابیشان را بدهد، از سوی اتاوا پذیرفته شده است.

نیروی کار موقت خارجی حین زمانی که منتظر تصمیم گیری در مورد درخواست اقامت دائمی خود هستند می توانند مجوز کاری نامحدود موقت برای ادامه کار خود دریافت نمایند. اما کارکنانی که از طریق استان کبک درخواست داده اند شامل این مجوز نمی شوند.

دریافت مشاوره حقوقی رایگان برای دریافت مجوز کاری کانادایی

از ۳۱ آگوست ۲۰۲۱، نیروی کاری که دارای CSQ در دسته نیروی کار ماهر باشند و رسید تاییدی که نشانگر درخواست اقامت دائمیشان است را از دولت فدرال دریافت کرده باشند، می توانند از مجوز کاری نامحدود بهره مند شوند.

مدت زمان مجوز کاری آنها برای دوره اولیه ۲۴ ماهه است و امکان تمدید به مدت ۱۲ ماه دیگر را هم دارد. این مجوز شامل محدودیت محل استخدامی که داخل استان کبک کانادا باشد، می گردد.

همسر یا شریک زندگی داوطلب اصلی پرونده هم امکان دریافت مجوز کاری نامحدود را دارد.

برنامه انتقال بین المللی برتر IMP+

استان کبک و دولت فدرال کانادا توافقی در مورد اجرای مسیری جدید تحت برنامه انتقال بین المللی IMP که با نام IMP+ خوانده می شود انجام دادند، که نسبت به صدور سالانه ۷ هزار مجوز کاری جدای از LMIA (ارزیابی تاثیر بازار کار) برای برخی از دارندگان CSQ که در خارج از کانادا هستند اقدام نمایند. این برنامه IMP+ به این افراد اجازه می دهد تا روند رسیدن خود به استان کبک کانادا را به منظور استخدام تسریع کرده و نیازهای بازار کار در بخش های کلیدی از اقتصاد استان را برطرف نمایند.

دریافت آخرین اخبار مهاجرت کانادا از صفحه اینستاگرام موسسه مهاجرتی شوتر