برگزاری انتخاب استانی انتاریو

برگزاری انتخاب استانی انتاریو

انتخاب استانی انتاریو

 

استان انتاریو در ماه می، دو انتخاب استانی برگزار کرد که نتایج آنها در طول برگزاری انتخاب‌ ها اعلام نشد.

 

به گفته سخنگوی دولت استانی، برنامه مهاجرتی استان انتاریو، دو انتخاب در ماه می برگزار کرد. در تاریخ ۴ می، ۵۷ دعوت ‌نامه برای متقاضیانی صادر کرد که در سیستم اعلام علاقه ‌مندی (EOI) پروفایل داشتند و ممکن بود واجد شرایط زیرگروه پیشنهاد شغلی از کارفرما: مهارت ‌های مورد تقاضا (Employer Job Offer: In-Demand Skills)، با امتیاز ۲۷ و بالاتر باشند.

 

سپس در تاریخ ۲۶ می، برنامه مهاجرتی انتاریو، ۵۳۵ اعلام علاقه ‌مندی برای متقاضیانی صادر کرد که ممکن بود واجد شرایط زیرگروه نیروی کار فنی اکسپرس انتری انتاریو (Ontario’s Express Entry Skilled Trades)  با امتیاز ۲۹۵ تا ۴۶۱ در سیستم جامع رتبه‌ بندی (CRS) باشند.

 

زیرگروه مهارت ‌های مورد تقاضا در برنامه مهاجرتی انتاریو

زیرگروه مهارت‌ های مورد تقاضا بیشتر بر تقاضای استانی تمرکز دارد تا سطح مهارت ‌های شغلی. بسیاری از برنامه‌ های مهاجرتی مشاغلی را هدف قرار می ‌دهند که دولت آنها را تخصصی و با مهارت بالا می‌ شناسد. اما انتاریو هنوز در مشاغلی کمبود نیروی کار دارد که به عنوان غیرتخصصی و کم مهارت در نظر گرفته می ‌شوند.

 

نیروی کار خارجی با پیشنهادهای شغلی واجد شرایط از انتاریو، با داشتنِ در مجموع ۹ ماه سابقه کار در استان در سه سال گذشته، می ‌توانند برای برنامه مهاجرتی استانی درخواست دهند.

 

سابقه کار فصلی واجد شرایط نیست. کار پاره وقت می‌تواند واجد شرایط باشد به شرط آنکه متقاضی تعداد ساعات کاری لازم را تکمیل کرده باشد. به این معنی که یا به مدت ۱۲۰۰ ساعت در یک شغلِ با درآمد برای یک دورۀ ۱۸ ماهه و یا در بیش از یک شغلِ با درآمد حداقل برای ۳۰ ساعت در هفته و به مدت ۹ ماه کار کرده باشد که به ۱۲۰۰ ساعت می‌ رسد.

 

از شرایط دیگر می توان به داشتن حداقل مدرک دیپلم، مدرک زبان در سطح حداقل CLB 4 در همه مهارت‌ های زبانی و تمکن مالی کافی برای اسکان اشاره کرد.

 

برای دریافت دعوت ‌نامه از طریق این زیرگروه، متقاضیان باید پروفایلی را در سیستم اعلام علاقه ‌مندی انتاریو پر کنند. انتاریو پروفایل ‌های متقاضیان را بر اساس سیستم امتیازدهی خود رتبه ‌بندی می‌کند.

 

در رتبه‌ بندی پروفایل‌ های متقاضیان عواملی مانند سطح تحصیلات، سابقه کار و مقصد مورد نظر در انتاریو و عوامل دیگر در نظر گرفته می ‌شوند. هدف، پشتیبانی از متقاضیانی است که مهارت و سابقۀ لازم را برای موفقیت در بازار کار انتاریو دارند.

 

ثبت نام در سیستم اعلام علاقه ‌مندی، تضمین نمی‌ کند که متقاضیان برای درخواست برای گواهی استانی دعوت شوند. پروفایل ‌ها در سیستم اعلام علاقه‌ مندی انتاریو به مدت دوازده ماه اعتبار خواهند داشت. اداره مهاجرت انتاریو ممکن است در هر زمان با ثبت نام کنندگان تماس بگیرد تا برای گواهی استانی درخواست دهند.

 

زیرگروه نیروی کار فنی اکسپرس انتری انتاریو

زیرگروه نیروی کار فنی اکسپرس انتری انتاریو به اداره مهاجرت این استان اجازه می ‌دهد تا در مجموعه اکسپرس انتری به دنبال متقاضیانی باشد که در حال حاضر در انتاریو زندگی می ‌کنند.

 

سیستم اکسپرس انتری فدرال (Express Entry) مجموعه ‌ای از متقاضیان را برای سه برنامه مهاجرتی اصلی اقتصادی کانادا مدیریت می‌ کند:

 

برای واجد شرایط بودن برای زیرگروه نیروی کار فنی اکسپرس انتری انتاریو، متقاضیان باید حداقل یک سال سابقه کار تمام ‌وقت یا معادل آن را در یک شغل پاره ‌وقت داشته باشند. آنها باید سابقه کار مورد نظر را از این استان و در یک شغل فنی کسب کرده باشند که در سیستم طبقه ‌بندی مشاغل کانادا (NOC) در گروه کوچک ۶۳۳ یا گروه اصلی ۷۲، ۷۳ یا ۸۲ فهرست شده است.

 

متقاضیان برای درخواست تحت زیرگروه نیروی کار فنی اکسپرس انتری انتاریو، نیازی به پیشنهاد شغلی ندارند، اما آنها باید تمام الزامات اجباری فدرال و برنامه استانی را برآورده کنند.

 

متقاضیانی که از طریق زیرگروه نیروی کار فنی اکسپرس انتری انتاریو، گواهی استانی دریافت می ‌کنند، ۶۰۰ امتیاز اضافی، علاوه بر امتیاز خود در سیستم اکسپرس انتری، کسب می ‌کنند که عملاً دریافت دعوت ‌نامه برای درخواست اقامت دائم کانادا را برای آنها تضمین می ‌کند.