نیاز به سابقه کاری برای برنامه‌های پرستار خانگی در کانادا به نصف کاهش می‌یابد

پرستاری در کانادا

سابقه کار پایین برای این برنامه‌های آزمایشی از تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۲۳ اعمال خواهد شد. کانادا در حال کاهش میزان سابقه کاری لازم برای کسانی هست که به دنبال گرفتن اقامت دائم از طریق برنامه‌های پرستار خانگی (Caregiver) هستند. در واقع قرار است نیاز به سابقه کار به جای دو سال فقط به یک سال کاهش یابد.

شان فریزر، وزیر مهاجرت معتقد است که پرستاران خانگی برای خانواده‌های کانادا مورد نیاز و مهم هستند و نقش مهمی در زندگی بسیاری از کودکان در حال رشد، افراد پیر و کسانی که به مراقبت های تخصصی اضافی نیاز دارند ، ایفا می‌کنند. از نظر شان فریزر، با کاهش سابقه کار مورد نیاز در کانادا به یک سال، پرستاران خانگی بیشتری به همراه خانواده خود واجد شرایط اقامت دائم شده و به محل زندگی دائمی خود در کانادا منتقل می‌شوند.

اداره مهاجرت کانادا (IRCC) پیش‌بینی می‌کند که این تغییر به طور چشمگیری زمان پردازش را برای این برنامه‌ها بهبود بخشد. وزیر مهاجرت همچنین اظهار داشت که برنامه‌های فعلی پرستاران خانگی امکان دارد از جون سال ۲۰۲۴ به برنامه‌های دائمی تبدیل شود. نیاز به سابقه کار پایین برای برنامه‌های پرستار خانگی از تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۲۳ اعمال خواهد شد و برای کسانی که قبلاً درخواست کرده‌‌اند همانند سابق خواهد بود.

از زمان راه اندازی برنامه‌های آزمایشی پنج ساله پرستار کودک در خانه (Home Child Care Providers-HCCP) و پرستار سالمند و بیمار (HSW-Home Support Workers) در سال ۲۰۱۹ ، نزدیک به ۱۶۰۰ پرستار خانگی به همراه اعضای خانواده خود ساکن دائمی کانادا شده‌اند. تنها در سال ۲۰۲۲، نزدیک به هزار و ۱۰۰ پرستار به همراه اعضای خانواده از طریق این دو برنامه آزمایشی اقامت دائم گرفتند. مهاجرت باعث رشد جمعیت و کمک به رفع کمبود نیروی کار در کانادا می‌شود.

تا سال ۲۰۳۶، مهاجران ۳۰ درصد از جمعیت کانادا را تشکیل خواهند داد که این رقم در سال ۲۰۱۱، ۳۰.۷ درصد بود.
پنجاه سال پیش به ازای هر بازنشسته در کانادا هفت نیروی کار وجود داشت. امروز، این تعداد به سه نفر رسیده است و اگر کانادا در مسیر فعلی خود باقی بماند، در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده، این نسبت به دو نیروی کار برای هر بازنشسته کاهش می‌یابد.

برنامه‌های آزمایشی پرستار خانگی بخشی از استراتژی اتاوا برای مقابله با چالش‌های کمبود نیروی کار پیش روی کارفرمایان کانادایی هستند. متقاضیان برنامه‌های پرستار کودک در خانه (HCCP) و پرستار سالمند و بیمار (HSW) جهت واجد شرایط بودن برای درخواست اقامت دائم باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • دارای پیشنهاد شغلی در کانادا باشند
  • دارای مدرک زبان CLB5 باشند
  • حداقل یک سال تحصیلات بعد از دیپلم در کانادا، در صورت تحصیل خارج از کانادا (ارزیابی در سیستم آموزشی کانادا)
  • دارای پیشنهاد کار معتبر در ارتباط با نگهداری از کودک یا سالمند از یک کارفرمای مقیم کانادا باشند.

نحوه درخواست

ابتدا، متقاضی باید با ارائه درخواست اقامت دائم و اجازه کار یا اجازه تحصیل برای خود و خانواده خود، اجازه کار دریافت کند. این اجازه کار باید شامل یک اجازه کار خاص برای کسب سابقه کاری باشد که متقاضی برای اقامت دائم به آن نیاز دارد. پس از تکمیل دو سال سابقه کاری (به زودی یک سال سابقه کار) متقاضی باید برای دریافت اقامت دائم خود، مدارک خود را به اداره مهاجرت کانادا (IRCC) ارائه دهد.

متقاضیانی که در حال حاضر سابقه کار به عنوان پرستار خانگی را در کانادا دارند، می‌توانند یکی از این دو گزینه را انتخاب کنند:
آن‌ها می‌توانند از فرآیند دو مرحله‌ای که در بالا ذکر شد استفاده کنند، سپس سابقه کاری مورد نیاز را برای دریافت اقامت دائم تکمیل کنند یا می‌توانند با اجازه کار فعلی در کانادا به کار خود ادامه دهند و پس از اتمام دوره سابقه کاری، با توجه به شرایط واجد شرایطی، برای اقامت دائم درخواست دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.