امکان کار در کانادا طی کرونا

Covid Job

امکان کار در کانادا طی کرونا – حتی با وجود شرایط همه گیری ویروس کرونا در کانادا کار کنید!

کارکنان موقت خارجی از محدودیت های سفر COVID-19 معاف هستند و می توانند برای کار به کانادا بیایند.

افرادی که می خواهند به طور موقت در کانادا کار کنند با وجود محدودیت سفر مربوط به COVID-19 هنوز هم می توانند به خواسته خود برسند. این برنامه به همه انواع مشاغل مربوط است و منحصر به مراقبت های بهداشتی یا سایر مشاغل ضروری نیست.

مرز کانادا فقط برای سفرهایی که دولت آن ها را “غیر ضروری” می داند بسته است. کسانی که از محدودیت های سفر معاف هستند شامل شهروندان کانادا ، کسانی که اقامت دائم دارند ، خانواده های آنها ، دانشجویان بین المللی و کارکنان خارجی موقت می باشند.

برای ورود به کانادا در هنگام شیوع بیماری به منظور کار، باید معرفی نامه مجوز کار و یک آزمون های پزشکی معتبر همراه خود داشته باشید. بعد از اتمام دوره اجباری قرنطینه 14 روزه شما می توانید مشغول به کار شوید. علاوه بر این ، شما باید یک پیشنهاد شغلی داشته باشید، مگر اینکه با همسر یا شریک زندگی خود که مجوز کاری باز دارد بخواهید کار کنید.

اگر پیشنهاد کاری ندارید ، امتحان پزشکی مهاجرت شما منقضی شده است یا کارفرمای شما به دلیل COVID-19 تجارت خود را تعطیل کرده است، دولت کانادا ممکن است از ورود شما به کشور خودداری کند.

چه نوع مجوزهای کاری موجود است؟

اجازه کار در کانادا را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

مجوزهای کاری که نیاز به ارزیابی اثر بازار کار (LMIA) دارند ،

مجوزهای کاری که نیازی به LMIA ندارند.

‏LMIA سندی است که نشان می دهد کارفرما ی شما نیاز به استخدام یک کارمند خارجی دارد زیرا هیچ کانادایی واجد شرایط برای کار در دسترس نیست. کارفرمای شما مسئول دریافت LMIA می باشد.

امکان کار در کانادا طی کرونا

با این حال تحت شرایط خاصی، ممکن است نیازی به دریافت LMIA به عنوان بخشی از برنامه خود نداشته باشید. در صورتی که واجد شرایط زیر باشید، مجاز به فعالیت معاف از LMIA هستید:

شما بتوانید به دولت کانادا نشان دهید که از نظر اجتماعی یا فرهنگی به میزان قابل توجهی به کانادا سود خواهید رسانید.

شما بخشی از یک قرارداد کاری متقابل هستید، مانند برنامه تبادل بین المللی کانادا هستید (International Experience Canada)

شما قصد انجام کارهای خیرخواهانه یا مذهبی را دارید.

شما فردی کارآفرین یا خود اشتغال هستید که به دنبال راه اندازی یا مدیریت شغلی در کانادا هستید.

شما درحال انتقال داخلی در شرکتتان هستید.

شما از وابستگان یک کارگر خارجی در کانادا هستید.

شما فرانسوی صحبت می کنید و قصد زندگی در خارج از کبک را دارید.

شما یک استاد یا سخنران مهمان هستید.

شما از طرف یکی از استان ها برای کار در کانادا معرفی شده اید.

امکان کار در کانادا طی کرونا

چگونه می توانم برای اجازه کار درخواست بدهم؟

اگر پیشنهاد شغلی دارید و می خواهید برای مجوز کار در کانادا اقدام کنید، اولین قدم این است که کارفرمای شما LMIA را از سازمان استخدام و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) دریافت کند. کارفرما نامه تأیید LMIA را به شما می دهد ، زیرا برای درخواست مجوز کار خود به آن احتیاج دارید. اگر اجازه کار از LMIA معاف باشد ، این مرحله قابل چشم پوشی است.

اگر کار شما در استان کبک است، باید با درخواست برای آن از طریق وزارت مهاجرت کبک، یک گواهی نامه پذیرش کبک (CAQ) دریافت کنید.

گام بعدی این است که کارفرما به طور رسمی پیشنهاد کار را به شما ارائه دهد.

در این مرحله ، شما آماده ارائه درخواست خود هستید. شما به نامه تأیید LMIA ، نامه پیشنهاد شغلی و اگر در حال اقدام برای استان کبک هستید به نامه ی CAQ نیز احتیاج دارید.

در صورت موفقیت، مجوز کار برای شما صادر می شود.

آیا برای گرفتن مجوز کار به پیشنهاد کار نیاز دارم؟

در بیشتر موارد، قبل از اقدام به مجوز کار، باید پیشنهاد کاری داشته باشید. با این حال ، این بستگی دارد که آیا شما مجوز کار بسته یا باز دارید.

مجوزهای کار محدود شامل مجوزهای کاری ویژه کارفرما، باعث ارتباط شما با یک کارفرما می گردد، به این معنا که شما فقط در حیطه ی کاری که برای آن مجوز کار دریافت کردید می توانید کار کنید. به طور مثال مجوزهای کاری کادر درمان ، شما را به شغل های خاص کادر درمان گره می زند، اما به شما این امکان را می دهد که کارفرمای خود را تغییر دهید.

اجازه کار نامحدود به شما امکان می دهد برای هر کارفرمایی در کانادا کار کنید. برای دریافت این نوع اجازه کار شما به پیشنهاد کاری احتیاج ندارید، با این وجود فقط موارد خاصی وجود دارد که می توانید اقدام کنید.

دانشجویان بین المللی که از دانشگاه یا کالج های تعیین شده در کانادا فارغ التحصیل می شوند، ممکن است واجد شرایط درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) باشند. این اجازه کار آزاد به فارغ التحصیلان امکان می دهد تا در کانادا بمانند و برای هر کارفرمایی کار کنند. این مجوز تا سه سال اعتبار دارد.

بعلاوه، کسانی که تقاضای اقامت دائم کرده اند و در کانادا هستند ممکن است به همراه افراد تحت تکفل خود مجوز کار نامحدود ارتباطی را دریافت کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و رفع مشکلات خود در زمینه مهاجرت می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آخرین اطلاعات و اخبار در اینستاگرام موسسه