اقامت کانادا برای کارگران کم مهارت

Low skilled workers

اقامت کانادا برای کارگران کم مهارت / مطالعات نشان می دهند که عده بیشتری از نیروی کار با مهارت کم اقامت دائمی کانادا را دریافت می نمایند

مطالعه دانشگاه رایرسون، نشان می دهد که امکان زیادی در مقابل نیروی کار دارای مهارت کم ساکن کانادا برای دریافت اقامت دائم این کشور وجود دارد.

بنابر گزارش دانشگاه رایرسون، کانادا برای حفظ افراد دارای اقامت موقتی که مهارت کمی دارند باید کار بیشتری انجام دهد.

این گزارش توسط رییس تحقیقات ممتاز کانادا CERC در زمینه مهاجرت و تطبیق منتشر شده است.

کانادا همه ساله به بیش از ۳۵۰ هزار تن اقامت دائمی اعطا می نماید که حدود دو سوم آنها قبل از این اتفاق به صورت موقتی در کانادا زندگی می کرده اند. علیرغم شرایط شیوع بیماری کرونا، کشور کانادا قصد دارد تعداد زیادی از مهاجرین جدید را پذیرش نماید.

همچنین، حدود ۶۰۰ هزار فرد دارای اقامت موقت هستند که به صورت سالانه وارد کانادا می شوند. بیشتر کسانی که اقامت دائمی دریافت می کنند در مشاغلی که تحت عنوان “تخصصی” نامیده می شوند کار می کنند. افراد دارای اقامت دائمی هم در مشاغلی که نیاز به مهارت کمی دارند مشغول به کارند دارای شانس کمتری برای تبدیل شدن به مقیم دائم کانادا هستند.

همه گیری کووید ۱۹ باعث شده تا اهمیت نیروی کار کم مهارت برای اقتصاد، بیشتر از پیش روشن شود. این افراد مشاغلی مانند کارگران مغازه های خواربار فروشی، نظافتچی های بیمارستان و کارگران مزارع را تشکیل می دهند.

انتظار می رود، تقاضا برای مشاغل کم مهارت در نتیجه درخواست بازار کار طی دهه آتی رشد داشته باشد، اگر چه پیش بینی می شود که این رشد نرخ پایین تری در مقایسه با مشاغل تخصصی و نیازمند مهارت بالا داشته باشد.

پیش بینی می شود که بخش هایی مانند مراقبت از کودک، خدمات خانوادگی، حمل و نقل تجاری، خدمات خوراکی و ساختمان سازی در طی ده سال آینده رشد داشته باشند. همچنین جمعیت مسن کانادا که متولدین ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴ را شامل می شوند و به سنین بازنشستگی خود می رسند، باعث افزایش تقاضا برای خدمات اجتماعی و درمانی می شوند.

افزایش تقاضا برای مشاغل کم مهارت شاید به دلیل بی میلی کارگران اصالتا کانادایی برای کار در این مشاغل باشد. بسیاری از افراد دارای اقامت دائم کانادا در نهایت به سوی مشاغل کم مهارت جذب می شوند که به دلیل تقاضای بسیار برای این نوع کارها می باشد.

فرم ارزیابی، مسیری کوتاه برای گفتگو با وکیل کانادایی جهت بررسی شرایط مهاجرت شما به کاناداست

برنامه های کنونی مهاجرت چه هدفی در مورد نیروی کار کم مهارت را دنبال می کنند؟

برنامه نامزدی استانی بریتیش کلمبیا BC PNP به طور مرتب از نیروی کار کم مهارت برای ارائه درخواست جهت اقامت دائمی استانی دعوت می نماید. این کار از طریق سطح انتری و دسته نیروی کار نیمه ماهر انجام می شود.

دسته مهارت های مورد تقاضا در انتاریو برای برخی از کارگران مشاغل پرتقاضا، مسیری به سوی دریافت اقامت دائمی کانادا ایجاد می کند.

برنامه آزمایشی مهاجرتی آتلانتیک هم گزینه دیگری برای کارگران کم مهارت است که تمایل دارند به هر کدام از استان های آتلانتیک کانادا مانند نیوبرانزویک، نیوفانلند و لابرادور، نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد مهاجرت نمایند.

به علاوه، برنامه آزمایشی مهاجرتی کشاورزی و غذا برای حدود ۲۷۵۰ نیروی کار در بخش کشاورزی و صنایع خوراکی مسیری برای دریافت اقامت دائمی کانادا به ارمغان می آورد.

یک وجه معمول این برنامه ها که هدف خود را روی نیروی کار کم مهارت قرار داده اند این است که آنها در مقایسه با دیگر گروه ها تعداد جمعیت کمتری را شامل می شوند. به همین دلیل، گزارش دانشگاه رایرسون ایجاب می کند تا سیستم مهاجرتی دو مرحله ای ایجاد شود که شامل افراد مقیم کم مهارت نیز باشد.

این سیستم دو مرحله ای به کسانی که به صورت موقت به کانادا می آیند و سپس به مقیم دائمی تبدیل می شوند اشاره دارد.

اخیرا کانادا شش برنامه مهاجرتی جدید را برای نیروی کار خارجی موقتی اعلام کرده بود که شامل نیروی کار بخش درمان، دیگر مشاغل ضروری، فارغ التحصیلان بین المللی و نیروی کار و فارغ التحصیلان فرانسوی زبان می باشد.

با اینکه این برنامه ها دارای محدودیت زمانی هستند، اما گزارش مذکور آنها را به عنوان گامی در مسیر درست برنامه مهاجرت قلمداد می کند.

اقامت کانادا برای کارگران کم مهارت

کانادا باید گزینه های بیشتری برای نیروی کار کم مهارت ارائه دهد

این گزارش پیشنهاد می دهد که کشور کانادا مسیری را که برای نیروی کار موقتی کم مهارت به سوی دریافت اقامت دائمی ایجاد می کند رو به پیشرفت است و باعث پذیرش خیل زیادی از داوطلبین می شود.

همچنین پیشنهاد می شود که بین ۱۰ تا ۲۰ درصد داوطلبین کلاس اقتصادی را به نیروی کار کم مهارت اختصاص داده و کارگران واجد شرایط موقتی خارجی را برای درخواست اقامت دائمی دعوت نماید.

همچنین، خواسته شده تا کانادا سیاست های جدیدی را برای کمک به حفاظت کارگران محلی خارجی به کار گیرد تا دستمزد آنها کاهش پیدا نکند. به علاوه، کانادا باید روی خدمات اسکان برای کارگران خارجی موقتی که واجد شرایط دریافت اقامت دائمی هستند سرمایه گذاری نماید.

دریافت آخرین اخبار مهاجرت کانادا از صفحه اینستاگرام موسسه مهاجرتی شوتر