آیا الان زمان مناسب ورود به مخزن اطلاعات اکسپرس انتری کانادا هست؟

Enter-express-entry-now

آیا الان زمان مناسب ورود به مخزن اطلاعات اکسپرس انتری کانادا هست؟ / مزایای ورود به مخزن اطلاعات اکسپرس انتری کانادا در این زمان از ریسک های آن بیشتر خواهد بود.

کانادا در نظر دارد تا بیشترین تعداد مهاجرین در طول تاریخ را برای بهبود وضعیت اقتصادی خود بعد از شیوع بیماری کووید جذب نماید. در برنامه مهاجرتی سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳، کانادا قصد دارد بیش از ۴۰۰ هزار مهاجرت جدید را در هر سال جذب نماید.

حدود ۶۰ درصد از این تازه واردین از طریق برنامه نیروی کار ماهر به کانادا خواهند آمد. اکسپرس انتری، مسیر اصلی برای بررسی درخواست های نیروی کار ماهر کانادا می باشد.

در شرایط معمول، بیشتر کسانی که از طریق اکسپرس انتری به کانادا مهاجرت کرده اند، این کار را به وسیله برنامه نیروی کار ماهر فدرال FSWP انجام داده اند.

تا پیش از شیوع بیماری کرونا، داوطلبین FSWP حدود نیمی از کل مهاجرین اکسپرس انتری را در هر سال تشکیل می دادند. نیم دیگر داوطلبین اکسپرس انتری از کلاس تجربه کانادایی CEC، برنامه نامزدی استانی PNP و برنامه تجارت مهارتی فدرال FSTP بوده اند.

طی سال ۲۰۲۱، اداره مهاجرت کانادا تنها دعوتنامه های خود در مسیر اکسپرس انتری را برای داوطلبین نامزدی استانی و کلاس تجربه کانادایی صادر کرده است. این کار منطقی است زیرا بیشتر داوطلبین این دو برنامه در حال حاضر در کشور کانادا به سر می برند و بنابراین برای دریافت اقامت دائمی تداخلی در محدودیت های مرتبط با کووید ۱۹ ایجاد نمی شود.

در حال حاضر، بسیاری از داوطلبین FSWP موجود در مخزن اطلاعات اکسپرس انتری، منتظر ادامه صدور توصیه نامه های ITA خود هستند.

داوطلبین آتی FSWP هم ممکن است اینطور فکر کنند که بهتر است پیش از ورود به مخزن اطلاعات، منتظر صدور دعوتنامه برای نفرات قبلی باشند که این طرز تفکر اشتباه است.

یک تحلیل عاقلانه نشان می دهد که مزایای ورود به مخزن بسیار بیشتر از معایب آن خواهد بود.

تنها ریسک ورود به مخزن اطلاعات اکسپرس انتری در این زمان این است که در صورت دریافت نکردن ITA در مدت دو سال آینده، احتمال منقضی شدن آزمون زبان شخص وجود خواهد داشت.

هزینه این ریسک و انجام دوباره آزمون زبان در مقابل سودی که از دریافت اقامت دائمی کانادا نصیب شخص می شود بسیار کمتر است.

زمان مناسب ورود به مخزن اطلاعات اکسپرس انتری

اینطور در نظر بگیرید که اگر در مخزن اطلاعات اکسپرس انتری حضور نداشته باشید، شانس دریافت توصیه نامه ITA برای شما و کسب اقامت دائمی صفر خواهد بود.

مورد اول اینکه هیچکس اطلاعی ندارد که اداره مهاجرت کانادا چه زمانی به صدور توصیه نامه برای داوطلبین برنامه نیروی کار ماهر فدرال ادامه خواهد داد. اکسپرس انتری کانادا در ذات خود مسیری غیرقابل پیش بینی است و به صورت رقابتی (با اولویت دهی به داوطلبین دارای امتیاز بالا) و پاسخگو به نیازهای استان ها و کارفرمایان کانادایی طراحی شده است. بهترین مثال برای این موضوع، اکسپرس انتری ۱۳ فوریه امسال بود که اداره مهاجرت کانادا بدون هیچ اعلان قبلی قرعه کشی خود را در روز شنبه برگزار کرد (معمولا قرعه کشی ها در چهارشنبه و پنجشنبه انجام می شوند). در این قرعه کشی اداره مهاجرت کانادا ۲۷۳۳۲ توصیه نامه ITA برای داوطلبین تجربه کانادایی صادر کرد. حد امتیاز جامع رتبه بندی CRS در این قرعه کشی عدد ۷۵ بود که کمترین مقدار تا این زمان بوده است.

حضور در مخزن اطلاعاتی اکسپرس انتری این فرصت را به شخص می دهد تا شانس بالقوه دریافت دعوتنامه در قرعه کشی بعدی را داشته باشد.

دوم، حضور در مخزن اطلاعات شانس دریافت نامزدی استانی را هم به شخص می دهد. دریافت دعوتنامه استانی و ۶۰۰ امتیاز اضافی CRS باعث تضمین دریافت ITA اکسپرس انتری برای فرد می شود. استان های کانادا به طور مرتب از داوطلبین اکسپرس انتری دعوت می کنند تا در برنامه نامزدی استانی آنها شرکت نمایند. با دریافت دعوتنامه، شخص می تواند درخواست خود برای دریافت تاییدیه نامزدی استانی را هم ارائه دهد. با این کار، فرد ۶۰۰ امتیاز افزوده را دریافت کرده و احتمال دریافت ITA برای کسب اقامت دائمی بسیار افزایش پیدا می کند.

سوم، حضور در مخزن اطلاعات این امکان را به فرد می دهد تا در بانک شغلی دولتی کانادا “حساب برتر” ایجاد کند. داشتن این دسترسی به شخص کمک می کند تا با دیدن فرصت های استخدامی، امکان دریافت جاب آفر خود را هم افزایش دهد. داشتن جاب آفر می تواند امتیاز ۵۰ یا ۲۰۰ CRS به شخص اضافه کند. این امتیازها تضمین کننده دریافت ITA نیست ولی مطمئنا شانس فرد را افزایش می دهد.