۹ شغل پرتقاضا در منیتوبا بعد از شیوع کرونا

Indemand job in Manitoba

۹ شغل پرتقاضا در منیتوبا بعد از شیوع کرونا / بر اساس یک مطالعه دولتی در کانادا، برخی از مشاغل استان منیتوبای کانادا، در اثر همه گیری کووید ۱۹ بیشتر از سایرین مورد تقاضا قرار گرفت.

لیست زیر، به معرفی ۹ کاری که تقاضا برای آنها افزایش یافته است می پردازد. در این فهرست، مشاغل همراه با کد طبقه بندی ملی مشاغل NOC آورده شده اند.

۱-طراح گرافیک و تصویر ساز NOC 5241

میزان استخدام برای طراحان گرافیک و تصویرسازان در آوریل ۲۰۲۰، افزایش ۱۱۴ درصدی نسبت به ماه آوریل ۲۰۱۹ داشته است.

با اینکه تبلیغات بعد از کاهش فعالیت های خرده فروشی کاهش پیدا کرد، اما طراحان گرافیک و تصویرسازان شغل خود را به سمت پلتفرم های خرید آنلاین بردند، زیرا خرده فروشی ها بیشتر از پیش به سمت خدمات آنلاین سوق پیدا کردند.

۲- ناظرین خدمات نظافتی NOC 6315

بسیاری از این افراد در بیمارستان ها، موسسات درمانی و بهداشتی، هتل ها، مدارس و دیگر شرکت ها به کار مشغول هستند. استخدام در این زمینه افزایش ۶۸ درصدی در آوریل ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن نشان می دهد.

۳- رانندگان خدمات تحویل و پیک NOC 7514

سطح میانگین استخدام در این زمینه به صورت سالانه افزایش نشان می دهد. تقاضا برای این شغل به دلیل افزایش خدمات خرده فروشی آنلاین، رشد شدیدی نشان می دهد.

۴- متخصصین شبکه های کامپیوتری NOC 2281

بسیاری از این متخصصین در بخش های فناوری اطلاعات استخدام شده اند. استخدام در این شغل در آوریل ۲۰۲۰ نسبت به آوریل ۲۰۱۹، رشد ۷۵ درصدی را نشان می دهد. علت این مسئله افزایش تقاضا برای انجام مشاغل به صورت دورکار و از خانه می باشد.

۵- کارگزاران و واسطه های بیمه NOC 6231

احتمال مطالبات از شرکت های بیمه به دلیل عدم اطمینان حاصل از شیوع بیماری کرونا در بخش های سفر و کسب و کار افزایش یافته است. این افزایش، باعث بیشتر شدن درخواست در این شغل می گردد.

۹ شغل پرتقاضا در منیتوبا

۶- حمل کننده ها و دریافت کننده ها NOC 1521

استخدام در این شغل در آوریل ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل آن، ۲۷ درصد رشد نشان می دهد.

به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹، درخواست برای جابه جایی در خدمات آنلاین خرده فروشی ها شدت گرفت.

۷- باربران اشیاء NOC 7452

میانگین سطح استخدام در این شغل به صورت سالانه افزایش داشته است. همه گیری کرونا باعث شد تا خدمات الکترونیکی افزایش داشته باشند و در نتیجه، تقاضا برای این کار هم جهت انتقال بسته های اشیاء بیشتر شده است.

به علاوه، شرکت آمازون قصد دارد در سال ۲۰۲۱، یک مرکز جدید توزیع در شهر وینی پگ کانادا بازگشایی نماید که خود باعث افزایش درخواست در این شغل می شود.

۸- کارگران خدمات منزل، نظافتچی و مشاغل مرتبط NOC 4412

استخدام در این شغل در آوریل ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل آن، ۸۷ درصد افزایش داشته است.

افزایش درخواست برای این شغل می تواند به این دلیل باشد که افراد مسن و اشخاصی که دچار معلولیت هستند ترجیح می دهند به جای رفتن به مراکز نگهداری و احتمال بیمار شدن، در منزل بمانند.

۹- مسئولین چیدن قفسه های فروشگاهی، کارمندان و دریافت کنندگان سفارش ها NOC 6622

میانگین سطح استخدام در این کارها به صورت سالانه روند افزایشی را نشان می دهد.

در اثر شیوع کرونا، عادت خرید مشتری ها به آنلاین خرید کردن تغییر کرده است. این مسئله باعث افزایش تقاضا در این کار شده و بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای به استخدام مسئولین چیدن قفسه ها و دریافت کنندگان سفارش پرداخته اند.

۹ شغل پرتقاضا در منیتوبا

اگر در این مشاغل هستید، چطور می توانید به منیتوبا مهاجرت نمایید

استان ها و مناطق کانادا، مهاجرین را به منظور رفع نیازهای بازار کار خود جذب می نمایند. این کار باعث حمایت از رشد اقتصادی کشور کانادا می شود.

اگر شخصی دارای تجربه کاری در مشاغل مورد تقاضا در استان خاصی دارد، روش های گوناگونی برای دریافت اقامت دائمی وجود دارد.

به علاوه، امکان استفاده از تجربه کاری حرفه ای شخص به عنوان بخشی از درخواست اقامت دائم از طریق برنامه مهاجرتی کلاس اقتصادی هم وجود دارد.

این موارد شامل، برنامه نیروی کار ماهر فدرال FSWP، برنامه تجارت حرفه ای فدرال FSTP و کلاس تجربه کانادایی CEC می شود. کانادا از سیستم اکسپرس انتری خود به منظور مدیریت درخواست های این برنامه ها استفاده می نماید.

ذکر این نکته مهم است که اکسپرس انتری ویژه نیروی کار ماهر (اسکیلد ورکر) می باشد. در صورتی که شغل فرد در نوع صفر، سطح A یا B باشد، مهارتی محسوب می شود.

تنها این مشاغل از لیست ۹ گانه ذکر شده مهارتی محسوب می شوند:

طراحان گرافیک و تصویرسازان

ناظرین خدمات نظافتی

متخصصین شبکه های کامپیوتری

کارگزاران و واسطه های بیمه