ویزای مناسب کانادا برای کنفرانس و مجامع

Confrence Canada visa

ویزای مناسب کانادا برای کنفرانس و مجامع / در صورتی که دارای سوء پیشینه هستید به چه مدارکی نیاز دارید تا به عنوان مجری یا شرکت کننده در مراسم حضور پیدا کنید.

با توجه به شرایط رو به گذار همه گیری کرونا، برگزارکنندگان رویدادها در نظر دارند تا کنفرانس ها و مجامع را در سال ۲۰۲۲ به صورت حضوری برگزار کنند.

شرکت کنندگان و مجریان نیاز به مدارک متفاوتی دارند

شخصی که به منظور شرکت در کنفرانسی به کانادا سفر می کند نیازمند مجوز ورود به کانادا مثل ویزای بازدیدکننده یا eTA می باشد. در این حالت نیازی به مجوز شغلی نیست. شهروندان آمریکایی می توانند مجوز را در مرز دریافت نمایند ولی شهروندان دیگر کشورها به یکی از موارد ذکر شده نیاز دارند.

eTA یعنی مجوز الکترونیکی سفر. برای دریافت آن می توانید فرم آنلاین مربوطه را پر نمایید. هزینه این فرم ۷ دلار کانادا می باشد. بیشتر eTAها طی چند دقیقه صادر می شوند ولی برخی هم چند روز طول می کشند. eTAبه مدت ۵ سال مدت دارد و اجازه چندین بار ورود به کشور کانادا برای هر اقامت بیش از شش ماه را می دهد. تنها شهروندان آمریکا یا کشورهایی که در لیست واجد شرایط وجود دارند و در حال حاضر حدود ۶۰ کشور هستند، می توانند برای این نوع ویزا اقدام نمایند. این کشورها شامل انگلیس، فرانسه و استرالیا می شود.

ویزای اقامت موقت TRV: در سایر موارد، شخص باید برای ویزای بازدیدکننده اقدام نماید که گاهی به عنوان ویزای اقامت موقت هم شناخته می شود. بیشتر ویزاهای بازدید به مدت بیش از شش ماه مدت دارد ولی اعتبار آنها می تواند تعدیل شود. مثل eTA، برای این نوع ویزا هم امکان درخواست آنلاین وجود دارد.

شخصی که برای شرکت در کنفرانس کاری که به مدت ۵ روز یا کمتر طول می کشد به کانادا می آید نیازمند مجوز آمدن به کانادا هم هست. این افراد نیازی به مجوز کاری ندارند اما به عنوان بازدیدکننده تجاری محسوب می شوند. بسته به اینکه از چه کشوری می آیند، نیاز به ویزای بازدیدکننده یا eTA دارند.

فردی که برای حضور در کنفرانس کاری که ۵ روز یا بیشتر طول می کشد به کانادا می آید نیاز به مجوز ورود به کانادا و مجوز کار می باشد.

به منظور دریافت مشاوره رایگان می توانید فرم ارزیابی ما را پر کنید

گذشتن از مرز با سوء پیشینه

داشتن سوء پیشینه کیفری روی امکان سفر شما به کانادا تاثیرگذار است. شرایط هر شخص با دیگری متفاوت خواهد بود. اینکه شخصی از نظر سوء پیشینه برای ورود به کانادا مجاز باشد یا نه به چندین عامل بستگی دارد مثل:

● نوع و تعداد جرایم فرد

● طول مدت مجازات زندان در صورت وجود

● از زمان ارتکاب جرم شخص چه مدت سپری شده باشد (شامل زندان، تحت نظر بودن، جریمه و …)

ویزای مناسب کانادا برای کنفرانس و مجامع

سه روش برای حل این مشکل وجود دارد

مجوز اقامت موقت TRP: اگر شخص مشکل سوء پیشینه دارد و کمتر از پنج سال از تکمیل مجازات او گذشته، این تنها گزینه او می باشد. این نوع ویزا می تواند یک روز یا بیش از سه سال مدت داشته باشد. ممکن است امکان یکبار استفاده داشته یا چند بار ورود را شامل شود. شخص باید بتواند دلیلی قانع کننده برای ورود به کانادا ارائه دهد. همچنین باید نشان دهد که سود حضور او در این کشور بیش از خطرات احتمالی آن است.

اعاده بی گناهی: این روندی است که طی آن شخصی که واجد شرایط نیست مجددا شرایط مناسب خود را پیدا می کند. برخلاف TRP این مورد دائمی است. یعنی هر بار که شخص می خواهد به کانادا سفر کند نیازی به اعاده شرایط خود ندارد. در برخی موارد، فرد اعاده حیثیت شخصی می کند. این مورد برای اشخاصی که محکومیت خود را طی حداقل پنج سال اخیر پشت سر گذاشته اند وجود دارد. شکل آخر به صورت اتوماتیک اتفاق می افتد. این مورد فقط برای افرادی که جرایم با اهمیت کمتری مرتکب شده اند و کسانی که از مجازات آنها ده سال گذشته اتفاق می افتد.

نامه دیدگاه قانونی: این مورد توسط وکیل تنظیم می شود. شامل تشریح جرم موکل و تاثیر آن می باشد. این نامه می تواند در این مورد باشد که چرا موکل واجد شرایط بوده یا شرایط برای ویزای TRP یا اعاده وضعیت را دارد. این نامه شرایط فرد را برای افسر مهاجرت تشریح می نماید.

دریافت آخرین اخبار مهاجرت کانادا از صفحه اینستاگرام موسسه مهاجرتی شوتر