قرعه کشی ۱۲ آگوست استان کبک

a view of quebec city

قرعه کشی ۱۲ آگوست استان کبک / در تاریخ ۱۲ آگوست، استان کبک بزرگترین قرعه کشی آریما که در طی امسال اجرا شده را برگزار کرد. در این قرعه کشی ۵۱۵ داوطلب مهاجرت برای درخواست اقامت دائمی کشور کانادا دعوت شدند. آریما سیستم امتیاز دهی ابراز تمایل جدیدی است که استان کبک از ماه جولای راه اندازی کرده است.

بخش مهاجرت استان، داوطلبینی را که در برنامه نیروی کار ماهر متداول استان کبک بوده و از طریق پرتال آنلاین ثبت نامی آریما، تمایل خود را ابراز کرده بودند دعوت نمود.

ابراز تمایل EOI درخواست محسوب نمی شود. روشی برای داوطلبین است تا به این وسیله به بخش مهاجرت استان کبک نشان دهند که علاقه مند به دریافت تاییدیه انتخاب کبک یا CSQ هستند. بعد از دریافت این تاییدیه، داوطلبین می توانند درخواست اقامت دائم به دولت فدرال ارائه دهند.

داوطلبان دعوت شده در این دسته بندی ها قرار می گیرند:

● افرادی که شغل آنها در لیست مشاغل هدف بوده و امتیاز آنها در مخزن ابراز تمایل آریما، حداقل ۵۹۱ باشد

● دارای جاب آفر معتبر در خارج از کلان شهر مونترال باشند

● در کبک به عنوان دیپلمات، مقام رسمی کنسولی، نماینده سازمان ملل یا نماینده هر ارگان بین دولتی و کارکنان آنها حضور داشته باشند

● خود اشتغال باشند

در مجموع طی سال جاری، ۱۰۶۰ داوطلب برای ارائه درخواست اقامت دائمی دعوت شده اند. برنامه های مهاجرتی کبک به وسیله استان و بر پایه ضوابط انتخابی و روندی که جدا از برنامه های مهاجرتی کانادا است انجام می شود. در نهایت، اداره مهاجرت کانادا تصمیم نهایی را ردر مورد داوطلبین مهاجرت اتخاذ می نماید.

حمایت کبک کانادا از استخدام نیروی کار موقت خارجی

قرعه کشی ۱۲ آگوست استان کبک

درباره سیستم ابراز تمایل آریما

این سیستم که از سال ۲۰۱۸ آغاز به کار کرده و جهت دریافت پروفایل های ابراز تمایل EOI در برنامه نیروی کار ماهر استان کبک طراحی شده است. در این سیستم افراد علاقه مند به مهاجرت به استان کبک تنها می توانند تمایل خود را به سازمان مهاجرتی این استان اعلام نمایند. این سیستم جایگزین سیستم قبلی شده است و در آن افرادی که سنشان بیشتر از ۱۸ سال باشد و تمایل به مهاجرت به کبک داشته باشند پروفایل خود را در برنامه نیروی کار ماهر ایجاد می نمایند.

سپس اداره مهاجرت استان داوطلبینی را که از نظر شاخص های این استان و نیازهای بازار کار آن بیشتر از سایرین واجد شرایط بوده اند و این اشخاص پتانسیل ورود و تطبیق پیدا کردن با جامعه استان کبک را دارند انتخاب می نماید.

در ماه جولای، استان کبک سیستم جدید امتیازدهی خود را معرفی نمود تا پروفایل داوطلبین مهاجرت را در مخزن ابراز تمایل Arrima رتبه بندی کند. بیش از ۱۳۲۰ امتیاز وجود دارد که ۵۸۰ امتیاز برای عوامل اصلی فردی بوده و ۷۴۰ امتیاز برای عوامل مرتبط به نیازهای بازار کار استان کبک کانادا می باشد.

امتیازات در این سیستم بر اساس سن شخص متقاضی، تحصیلات، زمینه تخصصی، سابقه کاری، میزان تسلط بر زبان انگلیسی و فرانسه، داشتن پیشنهاد کار معتبر، تمکن مالی لازم برای تامین هزینه های شخص متقاضی و خانواده وی برای مدت سه ماه نخست ورود به استان، داشتن اعضای خانواده ای که شهروند کانادا بوده و یا دارای اقامت دائم این کشور و ساکن استان کبک باشد، در نظر گرفته می شود.

عوامل مرتبط با بازار کار شامل تجربه کاری در زمینه ای که کمبود در آن وجود دارد، تحصیلات در استان کبک کانادا، تجربه کاری در بقیه نقاط کشور کانادا و فرصت های شغلی داخل و خارج از کلان شهر مونترال می باشند. آخرین مورد دارای اهمیت بالایی است، چرا که داشتن جاب آفر خارج از کلان شهر مونترال می تواند ۳۸۰ امتیاز به همراه داشته باشد در حالی که داخل مونترال ۱۸۰ امتیاز دارد.

کسانی که برای ارائه درخواست جهت اقامت دائمی دعوت شده اند ۶۰ روز فرصت دارند تا درخواست مهاجرت کامل خود را ثبت نمایند، هزینه های لازم را پرداخت کرده و همه مدارک لازم را ارائه نمایند.

دریافت آخرین اخبار مهاجرت کانادا از صفحه اینستاگرام موسسه مهاجرتی شوتر