فرصت های شغلی برای نیروی درمانی و خدمات غذایی در کانادا

Job vacancies for health care

فرصت های شغلی برای نیروی درمانی و خدمات غذایی در کانادا

آمار تازه منتشر شده در کانادا نشان می دهد که موقعیت های کاری برای افراد شاغل در بخش بهداشت و درمان، مسکن و خدمات غذایی بالا ارزیابی شده است.

در ماه می، خدمات مرتبط با مسکن و غذا بالاترین نرخ جستجوی کارفرمایان برای نیروی کار را داشته است و بخش سلامت هم بالاترین تعداد فرصت های شغلی خالی را به خود اختصاص داده است.

کارفرمایان کانادایی برای حدود ۶۷۱۱۰۰ موقعیت شغلی را در ماه می استخدام انجام داده اند. برای هفتمین ماه متوالی، بخش درمان دارای بالاترین تعداد فرصت های شغلی خالی در کانادا بود. در حدود ۱۰۷۳۰۰ موقعیت خالی کاری در این بخش در ماه مذکور بوده است که نزدیک به یک ششم همه فرصت های شغلی کشور می باشد. خدمات مسکن و خوراکی ها دارای رتبه دوم از نظر تعداد فرصت های خالی بودند که ۷۸ هزار مورد می باشد.

برای نمونه، استان کبک بالاترین نرخ موقعیت شغلی در بین همه استان های کانادا طی ماه می را داشت که ۵.۱ درصد بود. بنا بر آمار استخدام، دستمزد و فرصت های شغلی کانادا، استان بریتیش کلمبیا هم پشت سر کبک با ۵ درصد قرار دارد و نیوبرانزویک با ۴.۹ درصد پس از این دو در جایگاه سوم است. نیوفانلند و لابرادور هم دارای پایین ترین موقعیت شغلی با نرخ ۲.۸ بوده است.

بخش مسکن و خدمات خوراکی ها دارای نرخ مشاغل خالی ۷.۸ درصد بوده است. این نرخ بالا می تواند بازتابی از استخدام های فصلی و همچنین چالش های مرتبط با استخدام نیروی در این بخش باشد.

در حالی که رستوران ها کرکره هایشان را پایین کشیده بودند و کارکنان ناچار به کمک های اجتماعی دولتی روی آورده بودند، کارفرمایان گزارش کرده اند که برای بازگرداندن نیروی کار خود به محل کار شرایط دشواری پیدا کرده اند.

به گزارش CBC، افراد در حال ارزیابی دوباره مشاغل و سبک زندگی خود هستند و همچنین نسبت به سلامت خود طی دوران شیوع کرونا هم نگران هستند. کمبود دانشجویان بین المللی که اغلب در این بخش فعالیت می کردند هم در نرخ مشاغل خالی نقش دارد.

گزارشی نشان می دهد که کانادا نیازمند تکیه بیشتر به بخش مهاجرت است زیرا بازنشستگی و سطح کناره گیری از مشاغل در حال افزایش پیدا کردن است.

همین الان می توانید با پر کردن فرم ارزیابی، مشاوره رایگان در مورد برنامه های مهاجرتی کانادا دریافت نمایید.

دریافت آخرین اخبار مهاجرت کانادا از صفحه اینستاگرام موسسه مهاجرتی شوتر