شرایط مهاجرت به اسلوونی

شرایط مهاجرت به اسلوونی

برای مهاجرت به کشور اسلوونی، افراد باید دلایل قانونی و منطقی کافی برای ارائه داشته باشند. این دلایل عبارتند از: کار در اسلوونی، اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های اسلوونی و غیره. انواع راه های مهاجرت به اسلوونی در سال 2022 عبارت هستند از:

  1. دریافت ویزای تحصیلی
  2. ویزای پیوستن به اعضای خانواده
  3. اقامت از طریق ازدواج در اسلوونی
  4. دریافت ویزای تحقیقاتی اسلوونی
  5. اقامت از طریق پناهندگی در اسلوونی
  6. دریافت اجازه کار فصلی و موقت در اسلوونی

 

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم : بیشتر بخوانید…

 

مهاجرت به اسلوونی از طریق ویزای کاری

شرایط مهاجرت به اسلوونی

بهتر است بدانید افراد که از طرق گفته شده ویزای کار گرفتند و به مدت یک سال اجازه ی اقامت به افراد می دهد که این اقامت یک ساله اجازه ی بردن همراه که اعم از همسر و فرزند می باشد را نیز دارا است البته در این مورد نیز استثنایی وجود دارد که اگر فرد اجازه ی موقت کار فصلی گرفته باشد دیگر نمی تواند همسر و فرزند خود را نیز به همراه خود ببرد .
افراد نیز می توانند به کمک موسسات کاریابی در کشور اسلوونی شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. پس از آنکه شغل مورد نظر خود را پیدا کردند، می توانند با کمک کارفرمای خود اجازه اقامت دریافت نمایند..

معلمان و مدرسان خارجی نیز می توانند به منظور تدریس در اسلوونی برای اجازه کار در این کشور اقدام کنند. رزومه تحصیلی، شغلی و مدارک علمی بین المللی که نشان می دهد، افراد توانایی تدریس دارند، برای ارائه لازم است.

 

اسپانسر شیپ : بیشتر بخوانید…

 

شرایط مهاجرت به اسلوونی از طریق تحصیل

 

لازم به ذکر می باشد برای کودکان اتباع خارجه نیز همانند کودکان تبعه ی کشور اسلوونی تحصیل از سن شش سالگی اجباری می باشد و که کودکان خارجی نیز دقیقا همانند کودکان اتباع اسلوونی می باشند . و این کودکان در مدارس بین المللی کشور اسلوونی به تحصیل می پردازند .
برنامه ی اموزشی اول دوره ی مطالعه ی آکادمیک و حرفه ای می باشد .

برنامه ی اموزشی دوم دوره ی کارشناسی ارشد می باشد.

برنامه ی آموزشی سوم دوره ی دکترا می باشد و مطالعه به صورت پاره وقت و تمام وقت در سیستم دانشگاهی آنها انجام می شود .

برای شهروندان خارجی و افرادی غیر از اتحادیه ی اروپا اینطور می باشد که این افراد باید برای تحصیل در سیستم آموزشی تمام وقت شهریه پرداخت بنمایند .همچنین دانشگاههای این کشور دارای بورس نیز می باشند .
در این مرحله افراد باید تمامی مدارک تحصیلی خود را برای موسسات علمی معتبر در اسلوونی ارسال کنند. افراد پس از بررسی مدارک توسط دانشگاه یک پاسخ در رابطه با پذیرش یا عدم پذیرش دریافت خواهند کرد. در صورت دریافت پذیرش تحصیلی افراد باید مدارک خود به سفارت اسلوونی تحویل دهند. تحصیل در کشور اسلوونی به زبان های انگلیسی و اسلوونیایی برای دانشجویان فراهم شده است. دانشجویان می توانند علاوه بر این، به منظور گذراندن دوره های تحقیقاتی به کشور اسلوونی اقامت داشته باشند

هزینه زندگی و تحصیل در اسلوونی کمتر از سایر نقاط اتحادیه اروپا می باشد.

لیست دانشگاه ها ی کشور اسلوونی

 

موسسات و دانشگاههای دولتی در کشور اسلوونی عبارتند از : دانشگاه لیوبلیانا، دانشکده مطالعات اطلاعات نوومستو ، دانشگاه nova gorica، دانشگاه ماریبور ،دانشگاه primorska و ….

موسسات یا دانشگاههای خصوصی در کشور اسلوونی: آکادمی هنر های تجسمی ، دانشگاه ماریبور ، دانشکده پرستاری gesenice، دانشکده ی مطالعات اجتماعی کاربردی ، دانشکده ی حقوق اروپا nova gorica و …

 

مهاجرت از طریق تولد در کشور اسلوونی

 

در کشور اسلوونی نیز همانند سایر اکثر کشورهای حوزه ی اروپا سیستم اعطای تابعیت از طریق خون می باشد یعنی افراد در صورتی تابعیت این کشور را کسب می نمایند که پدر یا مادر اسلونیایی داشته باشند البته این نوع تابعیت تابعیت انتسابی می باشد در تابعیت اکتسابی موارد دیگری نیز وجود دارد که به شما عزیزان توضیح داده خواهد شد.

اگر فرد در کشور اسلوونی به دنیا امده باشد و یکی از پدر یا مادر او تابعیت کشور اسلوونی را دارا باشند فرزند نیز تابعیت کشور اسلوونی را بدست می آورد .

اگر کودک در اسلوونی به دنیا آمده باشد و یکی از پدر یا مادر وی شهروند اسلوونی بوده باشد این کودک نیز اسلوونیایی محسوب می شود.

اگر کودک در اسلوونی بدنیا امده باشد اما پدر و مادر او بی تابعیت باشند و یا اینکه پدر و مادر او ناشناخته باشند و معلوم نباشند این کودک به طور فرعی از طریق سیستم خاک تابعیت اسلوونیایی اخذ می کند.

 

مهاجرت به اسلوونی از طریق ازدواج

 

ازدواج بایک فرد تبعه ی اسلوونی سبب اعطای اقامت و تابعیت اسلوونی میگردد. این اقامت در ابتدا موقت میباشد. اقامت موقت درصورتی که ازدواج به طلاق منجر شود ،بعد از گذشت زمان اقامت قابل تمدید نمی باشد.اما در صورتیکه شخص پس از دو یا سه سال همچنان در عقد شخص تبعه ی اسلوونی باشد،میتواند اقامت دائم دریافت کند. اقامت دائم بعد از مدتی منجر به تابعیت کشور اسلوونی نیز میگردد.

 

شرایط مهاجرت به اسلوونی از طریق سرمایه گذاری

 

ثبت شرکت در کشور اسلوونی

 

کشور اسلوونی به خاطر موقعیت استراتژیکی که دارد یک گزینه بسیار عالی جهت انجام تجارت و سرمایه گذاری خارجی میباشد.وجود چراگاه‌های کوهستانی باعث رونق دامپروری در این کشور شده است.در قسمتهای شمال غربی، معادن عظیمی از جیوه قرارگرفته ‌است، که همراه با صنایع سبک و صنعت گردشگری، نقش مهمی درتأمین درآمدهای کشور،ایفا می‌کنند. در سالیان اخیر، رشد صنایع دستی و محلی در این کشور، بسیار چشمگیر بوده‌است.

اسلوونی دارای ذخایر غنی از قلع، روی، زغال‌سنگ و سنگ‌های ساختمانی است.

از سوی دیگر، عبور رودخانه ساوا از داخل این کشور باعث شده تا ظرفیت قابل‌توجهی از توان تولیدانرژی الکتریکی دراسلوونی ایجادشود.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلوونی یکی از طرق اخذ اقامت در اروپا می باشد.بسیاری از متقاضیان مهاجرت به اروپا به جهت کسب تجربه و کار به دنبال راهی برای سهل الوصول در باب اخذ اقامت در اسلوونی هستند.

سرمایه گذاری در اسلوونی  از طریق راه اندازی ثبت شرکت امکان پذیر است.پس از پرداخت مالیات های مربوطه و اداره شرکت به مدت پنج سال به اخذ اقامت منجر میشود می شود که با عنوان اخذ اقامت اسلوونی از طریق سرمایه گذاری و یا اخذ اقامت اسلوونی از طریق ثبت شرکت امکان پذیر است.

به طور کلی امروزه بحث مهاجرت به خارج از کشور و سرمایه گذاری در تجارت هایی که شاید در ذهن آن افرادی که متقاضی هستند؛فضای رشد مالی بیشتری را کسب می نماید بسیار زیاد شده است برای مثال اگر یک شخصی دارای سرمایه ای می باشد تمایل بسیار زیادی به سرمایه گذاری در خارج از ایران می باشد و در این مسیر هزینه هایی را صرف می نماید.

البته بسیاری از افرادی که چندین بار به کشورهای اروپایی از قبیل اسلوونی سفر کرده اند قواعد تجارت در اروپا را تا حدودی یاد گرفته اند.اما افرادی که برای اولین بار اقدام برای ثبت شرکت در اسلوونی و یا سرمایه گذاری در اسلوونی می نمایند باید به این نکته دقت نمایند که قواعد و قوانین تجارت را رعایت نمایند که مبادا دچار مشکل حقوقی در پروسه کاری خود بشوند.

با ثبت شرکت در کشور اسلوونی شما عزیزان می توانید اقامت بگیرید در ابتدا اقامت2 ساله می باشد و ۵ سال که در این کشور بمانید، اقامت موقت، تبدیل به اقامت دائم می شود.

اسلوونی و اسلواکی خیلی قانونمند هستند از نظر نظام علمی نیز خیلی پیشرفته می باشند پروسه ی ثبت شرکت به این گونه می باشد که اول افراد ثبت شرکت می نمایند و بعد از آن درخواست اقامت می دهند و بعد از اخذ اقامت سال به سال می تواند تمدید نماید تا اقامت دائم بگیرد بعد از ۵ سال اقامت دائم اخذ می شود.

شرکت در اسلواکی هزینه هایش سالی ۴،۵ هزار یورو بیشتر نیست و مالیات در اسلواکی و اسلوونی خیلی زیاد نمی باشد و کشورهای ارزانی می باشند.

لازم به ذکر می باشد بین ۱۰ تا ۱۵ هزار یورو هزینه ی این پروسه می باشد تا شرکت را ثبت نماید و کارت اقامت بگیرد و بیزینس را راه اندازی کند کلا 35 ، 45 هزار یورو هزینه می برد.برای ثبت شرکت در اسلواکی و اسلوونی شریک لازم نیست و مدرک زبان هم نمی خواهد زبانش اسلواکی هست ولی انگلیسی هم دارد.

بهتر است بدانید اگر کسی در اسلواکی ثبت شرکت کند می تواند در جای دیگر هم شعبه بزند اما نمی تواند به زندگی در آنجا بپردازد .

 

مهاجرت به کشور اسلوونی مزایای بسیار زیادی برای اقامت دارد که این مزایا عبارتند از :

 

این کشور دارای استاندارد بالای زندگی و آب و هوای مطلوب برای زندگی می باشد . همچنین سیستم آموزشی کشور اسلوونی رایگان می باشد و بهتر است بدانید فردی که قصد تشکیل و راه اندازی شرکتی را در کشور اسلوونی داشته باشد می تواند این عمل را در یک پروسه ی کاری کوتاه در آن کشور انجام دهد .

این کشور دارای اقتصادی قوی و توسعه یافته نیز می باشد و نکته ی جالب و قابل توجه این است که بسیاری از شهرواندان کشور اسلوونی علاوه بر زبان خود بر یک زبان خارجی دیگر نیز مسلط می باشند.

 

شرایط کسب تابعیت اسلوونیایی( اکتسابی )

 

*اولین شرط، شرط اقامت می باشد به گونه ای که فرد به مدت حداقل ۱۰ سال در کشور اسلوونی اقامت داشته باشد که از این ۱۰ سال فرد باید حتما به مدت ۵ سال قبل از اعطای درخواست تابعیت در کشور اسلوونی سکونت داشته باشد .

*فرد باید حتما ترک تابعیت خارجی کرده باشد

*فرد به هیچ عنوان نباید دارای سابقه ی کیفری باشد

*فرد باید سن زیر ۱۸ سال داشته باشد

*فرد حتما باید اسقلال مالی خود را ثابت نماید