سفر به کانادا برای دارندگان COPR

travel to Canada with a COPR during COVID

سفر به کانادا برای دارندگان COPR

چگونه دارندگان تاییدیه اقامت دائم در دوران کرونا به کانادا سفر کنند؟

همه کسانی که دارای تاییدیه اقامت دائم معتبر COPR هستند می توانند فرآیند حضور خود در کانادا و تبدیل شدن به مهاجر این کشور را تکمیل نمایند.

پس از گذشت ۱۵ ماه مرزهای کانادا برای پذیرش افراد مقیم دائم بازگشایی شد. این افراد تازه وارد می توانند به صورت رسمی به کانادا سفر نمایند. معیارهای مربوط به سلامت عمومی برای همه مسافرین، برای این افراد نیز موضوعیت دارد.

پیش از بازگشایی مرزهای کانادا در ۲۱ ژوئن، افرادی که دارای تاییدیه اقامت دائمی COPR بعد از ۱۸ مارس ۲۰۲۰ بودند، معاف از محدودیت های سفر به حساب نمی آمدند. این افراد برای تکمیل فرآیند حضور خود در کانادا نیاز به معافیت دیگری نیز دارند. در نتیجه، آنها با اینکه همه مراحل مهاجرتی را پشت سر گذاشته بودند اما در شرایط بلاتکلیفی برای مهاجرت قرار گرفتند.

مقامات رسمی کانادا می گویند در حدود ۲۳ هزار دارنده COPR در خارج از کانادا وجود دارد. کسانی که مدارکشان همچنان معتبر است معاف از محدودیت های سفر می باشند. همچنین مسافرینی که کاملا واکسینه شده اند هم از قرنطینه اجباری معاف می شوند.

تصمیم نهایی در زمینه ورود به کانادا با مقامات رسمی مرزی است. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC در وب سایت خود اطلاعات رسمی را ارائه کرده و منابعی مثل ابزار محدودیت های سفر آنلاین را به مخاطبین ارائه می نماید.  همچنین مسافرین اگر سوالات خاصی داشته باشند می توانند با آژانس خدمات مرزی کانادا CBSA تماس بگیرند.

در دوره شیوع کرونا پیش از سفر به کانادا چه کارهایی باید انجام داد؟

نیازی به گفتن ندارد که مسافرین در صورت داشتن علایم بیماری نباید از مرز عبور کنند. همچنین هر استان کانادا دارای معیارهای بهداشتی عمومی منحصر به خودش است که روی وب سایت های استانی قابل مشاهده می باشند.

مسافرینی که به کانادا ورود می کنند می توانند از اپلیکیشن ArriveCAN استفاده کرده و مدارکشان مثل برنامه قرنطینه، تست های منفی کرونا و دیگر مدارک لازم را آپلود نمایند. همه مسافرین، حتی کسانی که کاملا واکسینه شده اند هم باید برنامه قرنطینه اجباری داشته باشند. دولت ابزاری ارائه می نماید که برای ارزیابی مناسب بودن برنامه قرنطینه افراد می باشد و افسران مرزی از مسافرین می خواهند تا برای ۱۴ روز جایی را برای ماندن داشته باشند. مسافرین بالای ۵ سال نیازمند ارائه تست منفی کرونا هستند که ۷۲ ساعت پیش از رسیدن به مرز انجام شده است. سپس باید تست دیگری هم در موقع رسیدن انجام دهند.

بسته به اینکه شما از مرز زمینی یا هوایی به کانادا رسیده باشید، ضوابط متفاوت مرزی در نظر گرفته می شود. مهمترین تفاوت این است که مسافرین هوایی باید منتظر نتایج تست کووید خود در هتل مورد تایید دولت بمانند.

واکسن هایی که اکنون مورد تایید کشور کانادا هستند را می توانید از این بخش بخوانید.

دارندگان تاییدیه اقامت دائمی COPR که کاملا واکسینه شده اند می توانند قرنطینه نشوند

از آغاز روز ۵ جولای، همه مسافرین معاف، از ضوابط جدید مرتبط با افرادی که کاملا واکسینه شده اند تبعیت می نمایند. این مسافرین تنها باید در خانه قرنطینه شوند تا زمانی که نتایج تست کرونای آنها در مرز مشخص شود.

اداره مهاجرت کانادا IRCC پیشنهاد می کند که در صورت امکان، همه اعضای خانواده که در درخواست اقامت دائم ثبت شده اند همزمان با هم به کانادا سفر نمایند.

سفر به کانادا برای دارندگان COPR که مدرک آنها منقضی شده است چگونه می باشد؟

اعتبار تاییدیه اقامت دائمی به تست پزشکی دارنده آن گره خورده است و تعدادی از آنها که بعد از ۱۸ مارس ثبت شده اند، در حال حاضر منقضی شده اند. فعلا دستورالعمل مشخصی برای دارندگان تاییدیه اقامت دائمی منقضی شده وجود ندارد، اما سایت دولت گفته اطلاعات تکمیلی به زودی منتشر می شود. اداره مهاجرت کانادا گفته است کسانی که COPR آنها در حین محدودیت های سفر منقضی شده است نباید دوباره برای مهاجرت به کانادا درخواست بدهد. دولت وعده داده است که روندی برای ثبت دوباره مدارک وجود خواهد داشت. وب سایت اداره مهاجرت گفته است که دارندگان مدارک تاییدیه اقامت دائمی منقضی شده نباید از طریق فرم های وب یا ایمیل های رسمی بررسی پرونده تماس بگیرند.

دریافت آخرین اخبار مهاجرت کانادا از صفحه اینستاگرام موسسه مهاجرتی شوتر