دانشجویان خارجی بیشتری مقیم کانادا می شوند

Students become Canadian immigrants

دانشجویان خارجی بیشتری مقیم کانادا می شوند

تجربه کار در کانادا و مشاغل با حقوق های بالا، محرک اصلی برای دانشجویان بین المللی محسوب می گردد تا بعد از فارغ التحصیلی از موسسات آموزشی این کشور، اقامت در کانادا را انتخاب نمایند.

هر روزه دانشجویان خارجی بیشتری کانادا را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند و دولت این کشور هم آنها را به عنوان منبعی امیدوارکننده برای بازار کار کشور در نظر می گیرد.

به نقل از اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC، تعداد دارندگان مجوز تحصیلی این کشور بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹ از ۱۲۲۷۰۰ به ۶۴۲۵۰۰ نفر افزایش یافته است.

سه نفر از ۱۰ نفر دانشجوی بین المللی که بعد از سال ۲۰۰۰ به کانادا وارد شده اند، در طی ده سال از زمان دریافت نخستین مجوز تحصیلی خود به اقامت دائمی این کشور دست یافته اند. این مطلب به نقل از گزارش تهیه شده در مرکز آمار کانادا است که می گوید نیمی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و شش نفر از ۱۰ دانشجوی درجه دکترا در همین بازه زمانی وضعیت خود را به اقامت دائمی کانادا تغییر داده اند.

آمار فارغ التحصیلان بین المللی که در مراکز آموزشی غیر دانشگاهی ثبت نام کرده اند هم جالب توجه است. تعداد این فارغ التحصیلان بین المللی که نخستین بار بین سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ ثبت نام کرده اند و مقیم دائمی کانادا شده اند در مقایسه با کسانی که نخسین بار بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ ثبت نام کرده اند، بیش از دو برابر شده است.

این مطلب نشانگر آن است که احتمالا تعداد رو به افزایشی از دانشجویان بین المللی به کانادا می آیند تا در مقاطعی مثل کالج تحصیل کنند و شانس کسب اقامت دائمی کانادا را به دست بیاورند. دریافت پذیرش در برنامه های غیر دانشگاهی در این سطح می تواند راحت تر از برنامه های دانشگاهی باشد.

۶۰ درصد از دانشجویان خارجی فارغ التحصیل که در حین دوره تحصیلی یا بعد از فارغ التحصیلی خود کار می کردند مقیم دائم کانادا شده اند.

به علاوه، کسانی که مشاغل با حقوق بالاتری داشته اند احتمال دریافت اقامت دائمیشان بیشتر بوده است. کسانی که نخستین مجوز تحصیلی خود را بین سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۹ دریافت کرده اند و دارای درآمد سالانه ۵۰ هزار دلار یا بیشتر بوده اند، ۸۷ درصد آنها مقیم دائمی کانادا شده اند. کسانی که حقوق سالانه شان زیر ۲۰ هزار دلار بوده فقط ۴۶ درصد موفق به کسب اقامت دائمی شده اند.

یک نگاه کلی به اطلاعات نشان می دهد که گویا داشتن تجربه کار در کانادا و مشاغل با حقوق بالاتر قوی ترین عوامل محرک بوده که باعث شده فارغ التحصیلان خارجی برای ماندن دائمی در کانادا مصمم تر شوند.

دانشجویان خارجی بیشتری مقیم کانادا می شوند

چرا دانشجویان خارجی گزینه ای مناسب برای کانادا محسوب می شوند؟

دانشجویان بین المللی بخش اساسی جمعیت کانادا محسوب می شوند که به تازگی به دلیل بازگشت آنها و دیگر مهاجرین، به سطح پیش از همه گیری کرونا برگشته است.

اینکه چرا دانشجویان خارجی، گزینه های مناسبی برای بازار کار کانادا محسوب می شوند به چند عامل بستگی دارد. این عوامل شامل سن نسبتا جوان آنها، اعتبار کسب شده کانادایی آنها، توانایی آنها در زبان های انگلیسی یا فرانسه و در برخی موارد داشتن تجربه کار در کانادا می باشد. بسیاری از آنها نیز در جامعه محلی خود در کانادا جا افتاده اند و شبکه های اجتماعی برای خود ایجاد نموده اند.

در عین حال، دانشجویان خارجی دارای مزیت نسبت به افرادی که از خارج می آیند و تجربه کاری و صلاحیت های آنها مرتبط با کشوری دیگر است می باشند.

دانشجویان فارغ التحصیل بین المللی واجد شرایط ارائه درخواست برای مجوز کار پس از تحصیل PGWP نیز هستند. این مجوز کاری یک مجوز نامحدود محسوب می شود که به فارغ التحصیلان موسسات آموزشی معین DLI اجازه می دهد تا برای کارفرمایی در کانادا کار کرده و تجربه کاری ارزشمندی در این کشور کسب نمایند.

در نتیجه این کار، فارغ التحصیلان امکان تبدیل وضعیت خود به مقیم دائم را دارند. کسانی که حداقل یکسال تجربه کاری در کانادا داشته باشند و بتوانند توانایی خود در یکی از دو زبان رسمی کشور (انگلیسی یا فرانسه) را نشان دهند، امکان دریافت اقامت دائم از طریق کلاس تجربه کانادایی CEC را دارند.

برخی از فارغ التحصیلان خارجی به ویژه افرادی که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل کرده اند و دارای تجربه کاری خارجی هستند امکان آن را دارند به جای در پیش گرفتن مسیر دریافت مجوز کار پس از تحصیل، مستقیما برای اقامت دائمی بعد از فارغ التحصیلی اقدام نمایند.

می توانید با پر کردن فرم ارزیابی، مشاوره رایگان خود را در مورد این برنامه یا دیگر برنامه های مهاجرتی کانادا دریافت نمایید.

دریافت آخرین اخبار مهاجرت کانادا از صفحه اینستاگرام موسسه مهاجرتی شوتر