حق دسترسی غیرکانادایی ها به اطلاعات

Access to Canada information

حق دسترسی غیرکانادایی ها به اطلاعات / کانادا به افراد غیرکانادایی حق دسترسی به اطلاعات و درخواست های خصوصی را می دهد

بر طبق تحلیل های انجام شده، این تغییر در جولای سال ۲۰۲۲ باعث بهره مندی افرادی می شود که برای مهاجرت اقدام می نمایند.

مدتی قبل، کانادا در روزنامه گازته این کشور درباره تغییر عظیم در قوانین دسترسی به اطلاعات و حریم شخصی ATIP گفت.

تغییر ساده ای است اما تاثیرات آن شگرف خواهند بود. دولت کانادا قصد دارد تا به هر کسی این اجازه را بدهد تا درخواست ATIP خود را به شکل خصوصی ارائه نماید. این سیاست جدید، کانادا را به صف استاندارد های جهانی دسترسی به اطلاعات و حریم شخصی ATIP منتقل می نماید. همچنین به شکلی گسترده حقوق افراد غیرکانادایی را توسعه می دهد.

قوانینی مانند اقدام خصوصی به افراد این اجازه را می دهد تا درخواست های ATIP خود را به دولت فدرال تسلیم نمایند. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا یک آژانس فدرال محسوب می گردد در نتیجه مطیع اقدام خصوصی نیز می باشد.

همین الان می توانید با پر کردن فرم ارزیابی، مشاوره رایگان در مورد برنامه های مهاجرتی کانادا دریافت نمایید.

در حال حاضر محدودیت هایی در مورد افرادی که می توانند درخواست ATIP را از طریق اقدام خصوصی داشته باشند وجود دارد. یکی از مواردی که باعث محدودیت حق دسترسی برای دو گروه خاص زیر می شود:

● شهروندان کانادایی و افراد مقیم دائمی، داخل یا خارج از کانادا

● هر موجودیتی (شخص یا کسب و کاری) در داخل کانادا، چه شهروند باشد یا نه

حق دسترسی غیرکانادایی ها به اطلاعات

این محدودیت بدین مفهوم است که افراد غیرکانادایی که خارج از خاک این کشور هستند نمی توانند درخواست خود را تحت اقدام خصوصی ارائه دهند. روشی برای دور زدن این قانون وجود دارد، شخصی که واجد شرایط نیست می تواند از شخص دیگری که شرایط این کار را دارد بخواهد تا درخواست را به جای او ارائه نماید. با این حال، روند انجام کار می تواند پرهزینه و زمانبر باشد.

داشتن امکان ارائه درخواست ATIP به اداره مهاجرت کانادا می تواند خیلی مفید باشد. برای مثال، این درخواست می تواند به شخص اجازه دهد تا به نوشته های سیستم مدیریت پرونده های جهانی GCMS دسترسی داشته باشد. اینها موارد ثبت شده پرونده های مهاجرتی شخص هستند که تصمیم و تفکر کارمند اداره مهاجرت کانادا در آنها منعکس شده است. می تواند به شخص کمک کند متوجه شود که چرا اداره مهاجرت چنین تصمیماتی را اتخاذ کرده است. در عین حال،‌ داشتن این اطلاعات می تواند به شخص کمک کند تا تصمیم اداره مهاجرت کانادا را نیز به چالش بکشد. برای مثال شخص می تواند به افسر نشان دهد که مطلبی در پرونده را نادیده گرفته یا درست متوجه آن نشده است.

اداره مهاجرت کانادا یک مورد عمومی برای درخواست های ATIP محسوب می گردد. در حقیقت، بیشتر درخواست های مذکور به اداره مهاجرت کانادا خواهد بود تا هر اداره دولتی فدرال دیگری در کانادا.

به دلیل اینکه این تغییر بسیار حائز اهمیت است، اداره مهاجرت کانادا معتقد است که این کار نیاز به زمان دارد تا از انجام بی دردسر آن مطمئن شوند. برای مثال، اداره مهاجرت کانادا باید فرم ها و روندهای بررسی را تغییراتی دهد. همچنین باید با تعداد بیشتری از درخواست ها مواجه شود. به این دلیل، زمانی که قانون جدید به اجرا در می آید، دولت تاخیری در آن ایجاد می نماید. به گفته روزنامه گازته، دولت کانادا در تاریخ ۱۴ جولای ۲۰۲۱ الحاقیه را تغییر داد و تغییرات در نخستین سالگرد آن به وقوع خواهد پیوست. یعنی در تاریخ ۱۴ جولای سال آینده (۲۰۲۲)، قانون جدید به شکل اجباری اجرا می شود.

دریافت آخرین اخبار مهاجرت کانادا از صفحه اینستاگرام موسسه مهاجرتی شوتر