مقررات جدید نیروی کار خارجی

major changes to temporary foreign worker

مقررات جدید نیروی کار خارجی

قوانین سختگیرانه تری برای کارفرمایان و حمایت های بیشتری برای کارمندان در آینده ایجاد می شود.

بنا بر مقاله اخیر روزنامه گازته کانادا، دولت کانادا در نظر دارد تغییرات عظیمی در قوانین مربوط به نیروی کار خارجی موقت اعمال نماید.

نیروی کار موقتی تحت دو مسیر وارد کشور کانادا می شوند. اول برنامه نیروی کار خارجی موقت TFWP است. این دسته برای شرکت هایی است که می خواهند نیروی کار غیرکانادایی برای مشاغلی که شهروندان و افراد دارای اقامت دائم این کشور تمایلی به انجامش ندارند استخدام کننده. دیگری برنامه انتقال بین المللی یا IMP است. این مسیر به خارجی ها اجازه می دهد تا در کانادا و در مشاغلی که حتی کانادایی ها هم برای انجامش در دسترس هستند، کار کنند.

تفاوت عمده میان شغلی که تحت برنامه TFWP باشد و کاری که در مجموعه IMP قرار می گیرد این است که، برنامه نیروی کار خارجی موقت TFWP نیازمند LMIA هست ولی IMP نیازی به این مورد ندارد. LMIA ارزیابی تاثیر بازار کار می باشد. فرمی است که کارفرما تکمیل می کند و از طریق آن به دنبال استخدام به وسیله برنامه TFWP است. این مدرک نشان می دهد که کارفرما تلاش کرده ولی موفق به پیدا کردن فردی کانادایی برای واگذاری شغل مدنظر نشده است.

نیروی کار هم نگرانی های مربوط به خود را دارد. به طور اخص، آنها می گویند که نیروهای کار خارجی موقتی معمولا درک درستی از حق و حقوق خود ندارند. مشکلات عمده شامل این موارد هستند:

● قبلا، کارفرمایان از قوانینی که باعث منع ممنوعیت استخدام نیروی کار خارجی موقت می شد پیروی نمی کردند. این دسته از مدیران از طریق دیگر شرکت هایی که مالکیت آنها را داشتند استخدام ها را انجام می دادند.

● نیروی کار خارجی موقت نسبت به حقوق خود و یا مفهوم این حقوق آگاهی نداشتند.

● نیروی کار خارجی موقتی به مراقبت های درمانی دسترسی کافی نداشتند.

● این گروه از کارکنان، دستمزدهای غیرقانونی از کارفرمایان دریافت می کردند

● نیروی کار خارجی موقت از اینکه در مورد شرایط کاری خود شکایتی کنند و مورد رفتارهای تلافی جویانه کارفرمایان شوند می ترسیدند. این ترس باعث میشد تا کارکنان در مورد سوء استفاده های احتمالی گزارشی ارائه نکنند.

نیروی کار خارجی موقت در یک کشور و فرهنگ جدید بودن می تواند باعث بی پناهی شخص بشود. در نتیجه، کشور کانادا تصمیم گرفته است که حمایت از این گروه کارکنان را تقویت نماید. دولت تغییرات زیر را مدنظر دارد تا انجام دهد:

● همه کارفرمایانی که نیروی کار خارجی موقت دارند ملزم به تهیه سندی کاغذی در مورد حقوق این افراد برای هر نفر به صورت تک به تک می شوند.

● همه کارفرمایان،‌ قرارداد استخدامی برای کارگر و دولت باید تهیه کنند. این سند تایید می کند که نیروی کار در شغل، شرایط کاری و دستمزدی مشابه آنچه در متن استخدامی مکتوب شده است، کار می کند.

● کاملا مشخص باشد که کارفرما محیط کاری عاری از هر گونه سوء استفاده ایجاد کرده است. اقدامات تلافی جویانه هم جزو سوء استفاده محسوب می گردد.

● به سازمان توسعه اجتماعی و استخدامی کانادا ESDC این اجازه را می دهد تا در صورتی که مظنون به عدم توجه کارفرما به قوانین شدند، روند انجام LMIA را متوقف نمایند.

● ایجاد ملزومات جدید برای اعطای LMIA مدنظر است. این موارد شامل: تلاش های کافی برای اینکه نشان دهد محیط کار عاری از هرگونه سوء استفاده است، نشان دادن اینکه کارفرما از همه قوانین استانی و فدرال مرتبط با استخدام تبعیت کرده است و اینکه اجازه استخدام دوست یا آشنای کارفرما که واجد شرایط نیست به عنوان نیروی کار خارجی موقت داده نشود، می باشند.

● کاهش مدت زمان پاسخ دادن کارفرما به یافته های مقدماتی NoPF از ۳۰ به ۱۵ روز کاهش یافته است. این سند نشانگر نگرانی های مرتبط با تخطی مجموعه می باشد. این کاهش مدت زمان به کسب نتایج سریعتر کمک می کند.

● شدیدتر شدن تنبیه و ممنوعیت کارفرما از لحاظ دستمزدهای استخدامی غیرقانونی مربوط به نیروی کار خارجی موقت هم یکی از بندها می باشد.

● این قدرت در اختیار اداره مهاجرت کانادا و به سازمان توسعه اجتماعی و استخدامی کانادا داده می شود تا تقاضای مدارک لازم از موسسات و نهادهای ثالثی چون بانک ها داشته باشند و مطمئن شوند که کارفرما از قوانین پیروی می کند.

● کارفرمایان تلاش کافی برای فراهم آوردن دسترسی به مراقبت های بهداشتی برای نیروی کاری که در حین فعالیت بیمار یا مجروح شده است انجام داده است. یک نمونه می تواند راه اندازی خط تلفن در محل کار برای نیروی کار خارجی موقت جهت تماس با خدمات درمانی باشد.

● برای همه کارفرمایانی که تحت برنامه نیروی کار موقت خارجی هستند ( بجز آنهایی که تحت برنامه نیروی کار فصلی کشاورزی قرار دارند) مقرر می شود تا هزینه بیمه درمانی خصوصی کارکنان را بپردازند. این بیمه باید شامل مراقبت های پزشکی اورژانسی بشود. در حال حاضر، بعضی از کارکنان موقت خارجی هستند که این حمایت برای آنها ضروری محسوب نمی گردد.

دولت کانادا قبول دارد که تصویب این مقررات جدید ممکن است هزینه های بیشتری را بر دوش کسب و کارها تحمیل نماید. با این حال، انتظار می رود که هزینه اولیه آن حداقلی باشد. برای مثال، افزودن ده دقیقه جهت تهیه قرارداد استخدامی و شرایط کاری برای هر نیروی کار خارجی موقت می تواند از این دست باشد. مزایای این طرح برای کارفرمایان، نیروی کار و دولت بسیار بیشتر از این موارد خواهد بود. همچنین نیروی کار خارجی موقت از حمایت های قوی تر بهره مند خواهند شد.

دریافت آخرین اخبار مهاجرت کانادا از صفحه اینستاگرام موسسه مهاجرتی شوتر