تحصیل در مدارس کانادا

School students of Canada

گزینه تحصیل در مدارس کشور کانادا موردی ایده آل برای افراد بین ۵ تا ۱۸ سال محسوب می شود که در آن کل خانواده امکان سفر به کانادا را پیدا می کنند. با پرداخت شهریه مدارس در کانادا، می توان ویزای تحصیلی این کشور را برای فرزندان اخذ نمود. در عین حال پدر و مادر نیز می توانند ویزای توریستی دریافت کرده و به عنوان همراه فرزند خود به کانادا سفر نمایند.

مدارس کانادا چگونه هستند؟

سطح مدارس در کانادا جزو بهترین کشورهای دنیا محسوب می شود که برای رده های تحصیلی پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه طراحی شده است و دانش آموزان پس از تحصیل در این مدارس توان بالقوه ای برای پذیرفته شدن در دانشگاه های برتر کانادا و آمریکا را خواهند داشت.

سیستم آموزش کشور کانادا اینطور طراحی شده است که کودک در سن ۵ سالگی به پیش دبستانی وارد می شود و بین ۶ تا ۱۲ سال در دبستان Elementary school درس می خواند. این رده شامل کلاس های یکم تا هفتم می شوند. دانش آموز در سن ۱۳ سالگی به دبیرستان High school وارد شده و تا سن ۱۷ سالگی در این مقطع تحصیل می کند. این مقطع شامل کلاس های هشتم تا دوازدهم است.

برخی از استان های کانادا وجود دارند که دانش آموزان می توانند از یازده تا سیزده سالگی در مقطع راهنمایی Middle school به تحصیل خود ادامه دهند. این رده شامل کلاس های ششم تا هشتم می شود.

شرایط لازم برای تحصیل در مدرسه کانادایی:

  • سن دانش آموز باید بین ۵ تا ۱۸ سال باشد
  • والدین دانش آموز تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل فرزند خود در کشور کانادا را داشته باشند

روند انجام کار:

اولین مرحله انتخاب شهری است که دانش آموز قصد تحصیل در آن منطقه را دارد. سپس پذیرش مدرسه منتخب از اداره آموزش و پرورش منطقه مذکور دریافت می شود و مرحله بعدی اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی دانش آموز و ویزای توریستی همراه او می باشد. زمان لازم برای اخذ پذیرش مدرسه در حدود یک تا دو ماه بوده و برای دریافت ویزای توریستی همراه ۲ تا ۳ ماه زمان نیاز است.

مزایای تحصیل در مدارس کانادا

  1. آموزش و تحصیل در محیطی که دارای امکانات پیشرفته آموزشی می باشد انجام می گیرد
  2. دانش آموز پس از به پایان رساندن دوره دبیرستان می تواند به بهترین و معتبرترین دانشگاه های کانادا و آمریکا وارد شود
  3. امکان همراهی یکی از والدین یا وابستگان دانش آموز در دوره تحصیل

هزینه های تحصیل در مدارس کانادایی

  • بررسی مدارک به وسیله اداره آموزش و پرورش منطقه: ۳۰۰ دلار کانادا
  • هزینه سالانه مدارس دولتی کانادا: حدودا ۱۵ هزار دلار کانادا
  • هزینه سالانه مدارس خصوصی و شبانه روزی کانادا: حدودا ۳۰ تا ۶۰ هزار دلار کانادا
  • هزینه قیم کانادایی: (در صورت لزوم) حدود هزار دلار کانادا

زندگی همراه یک خانواده کانادایی در اتاق جدا برای دانش آموزی که والدینش همراه او نیستند به homestay معروف است که هزینه آن حدود ۱۰۰۰ دلار کانادا در هر ماه می باشد.

هزینه دولتی / ویزای تحصیلی:

  • فرزند ۱۴ تا ۱۸ ساله: ۲۳۵ دلار کانادا
  • فرزند کمتر از ۱۴ سال: ۱۵۰ دلار کانادا

هزینه ویزای توریستی همراه دانش آموز:

  • همراه سن بالای ۱۴ سال: ۱۸۵ دلار کانادا
  • همراه سن کمتر از ۱۴ سال: ۱۰۰ دلار کانادا

همین الان می توانید با پر کردن فرم ارزیابی، مشاوره رایگان خود را در مورد این برنامه یا دیگر برنامه های مهاجرتی کانادا دریافت نمایید.

پرسش های متداول درباره تحصیل در مدارس کشور کانادا:

۱- اجباری برای همراهی یکی از والدین دانش آموز وجود دارد؟

برای کودکانی سنین ۶ تا ۱۲ سال که در دبستان تحصیل می کنند حضور یکی از والدین، پدر یا مادربزرگ، خاله، عمه، دایی یا عمو الزامی می باشد. اما برای محصلین دبیرستانی حضور والدین یا اقوام درجه یک اجباری نیست که در این حالت پدر و مادر دانش آموز یک قیم برای فرزند خود انتخاب نمایند.

۲- قیم دانش آموز چه کسی می تواند باشد؟

قیم باید در شهری زندگی کند که مدرسه دانش آموز در آن قرار دارد، حداقل ۲۵ سال داشته باشد و دارای اقامت دائم یا پاسپورت کشور کانادا باشد.

۳- داشتن قیم برای گرفتن ویزای تحصیلی الزامی است؟

اگر یکی از والدین دانش آموز در کانادا همراه او باشد وجود قیم اجباری نخواهد بود.

۴- پدر و مادر همراه دانش آموز اجازه کار یا تحصیل در کانادا را دارند؟

به دلیل اینکه ویزای همراه توریستی است اجازه کار در کانادا نخواهد داشت. اما می توانند با دریافت پیشنهاد کار یا گرفتن پذیرش از دانشگاه یا کالج، ویزای خود را به نوع کاری یا تحصیلی تبدیل کنند که با این کار از آن زمان به بعد، تحصیل دانش آموز در مدرسه رایگان خواهد بود.

۵- برای پذیرش مدرسه چه زمانی باید اقدام کنیم؟

اگر شخص برای پذیرش تا آخر اردیبهشت اقدام کرده باشد، دانش آموز در شهریور همان سال می تواند به مدرسه کانادایی برود ولی اگر برای دریافت پذیرش مدرسه تا آخر آبان اقدام کند، دانش آموز در بهمن همان سال امکان حضور در مدرسه را دارد.

۶- آیا پدر و مادر هردو نفر می توانند به عنوان همراه فرزند در کشور کانادا اقدام نمایند؟

این امکان وجود دارد که پدر و مادر هردو و طی یک پرونده برای ویزای توریستی اقدام نمایند اما می تواند باعث کم شدن شانس گرفتن ویزا شود. توصیه ما این است که اول یکی از والدین به عنوان همراه فرزند اقدام کرده و بعد از اینکه ویزای توریستی را دریافت کرد، والد دیگر هم به صورت مجزا درخواست بدهد.

۷- بعد از وارد شدن به کانادا می توانم مدرسه فرزندم را تغییر بدهم؟ اگر مقطع تحصیلی یکسان باشد مشکلی وجود ندارد (مثلا از یک دبیرستان به دبیرستان در شهری دیگر) اما اگر به مقطع دیگری برود (مثلا دبستان به دبیرستان یا دبیرستان به دانشگاه) باید برای دریافت مجوز تحصیل اقدام شود.

دریافت آخرین اخبار مهاجرت کانادا از صفحه اینستاگرام موسسه مهاجرتی شوتر