بیومتریک کانادا چیست؟

Canada biometrics process

بیومتریک کانادا چیست؟

این قوانین برای کشورهای اروپایی، خاورمیانه و آفریقا اجرا می شود.

انگشت نگاری و تصویر چهره به عنوان یک مرحله اجباری برای بسیاری از افراد از کشورهای اروپایی، خاورمیانه و آفریقا که جهت دریافت ویزای توریستی، مجوز کار یا تحصیل، اقامت دائمی یا پناهجویی کانادا اقدام می نمایند، می باشد.

دو مورد اثر انگشت و عکس که با نام بیومتریک شناخته می شوند با هدف تشخیص هویت شخص انجام می شوند. مسافرینی که از کشورهای معاف از ویزا به عنوان گردشگر و با مجوز سفر الکترونیکی معتبر eTA به کانادا سفر می کنند، نیاز به داشتن مدارک بیومتریک ندارند.

به گفته دولت کانادا، جمع آوری اطلاعات بیومتریک افراد باعث تسهیل روند بررسی درخواست ها و آسان شدن ورود مسافرینی که ریسک کمتری برای جامعه این کشور دارند، می شود.

همه مسافرین در فاصله سنی ۱۴ تا ۷۹ سال بجز موارد پناهندگی باید اطلاعات بیومتریک داشته باشند.

روند تهیه اطلاعات بیومتریک شما فقط چند دقیقه زمان می برد و برای هر نفر ۸۵ دلار کانادا یا برای یک خانواده که با هم درخواست داده اند، ۱۷۰ دلار کانادا هزینه دارد.

چطور اجرا می شود؟

بیومتریک برای مراحل ارائه درخواست و ورود به کانادا به کار می رود. این مدرک به افسران صدور ویزا اجازه می دهد تا داوطلبین را در زمینه محکومیت های جنایی پیشین یا نقض قوانین مهاجرت کانادا مورد بررسی قرار دهند. مدرک بیومتریک مسافر در زمان ورود به کانادا جهت تایید هویت او نیز استفاده می شود.

هشت فرودگاه اصلی کانادا دارای باجه های بررسی اولیه سلف سرویس هستند که در آنها اثر انگشت بررسی شده، عکس ها تایید می شوند و مسافرین می توانند اظهارنامه را از طریق صفحه نمایش پر کنند.

بررسی اثر انگشت در دیگر فرودگاه های کانادا و مبادی ورودی زمینی این کشور از سوی افسران آژانس های خدمات مرزی کانادا CBSA  به شکل اختیاری انجام می شود.

محل انجام مراحل بیومتریک

خارج از کانادا

اگر شما در خارج از کشور کانادا هستید و برای نخستین بار اقدام می کنید، می توانید مدارک بیومتریک خود را در مرکز درخواست ویزای تایید شده از سوی دولت کانادا VAC در زمان درخواست ویزای شخصی انجام دهید.

۱۳۷ مرکز VAC در ۹۵ کشور وجود دارند و داوطلب می تواند در آنها مراحل بیومتریک خود را انجام دهد.

در کشور آمریکا می توانید به هر کدام از ۱۳۵ مرکز پشتیبانی ارائه درخواست رفته و مراحل بیومتریک را انجام دهید.

داخل کانادا

اگر به صورت شخصی و از داخل کشور کانادا درخواست خود را ثبت می نمایید، می توانید اطلاعات بیومتریک خود را در اماکن مشخص شده خدمات کانادا دریافت نمایید.

اگر واجد شرایط ارائه درخواست در مبادی ورودی کشور کانادا POE و به عنوان دانشجوی خارجی یا نیروی کار موقت هستید، می توانید بیومتریک خود را در این محل ها انجام دهید.

بیومتریک چه مدت اعتبار دارد؟

اگر می خواهید ویزای توریستی یا مجوز تحصیل و یا کاری دریافت نمایید، تنها لازم است یکبار در هر ۱۰ سال بیومتریک انجام دهید. با این حال، اگر درخواست شما رد شده و بعدا مجدد می خواهید درخواست بدهید، لازم است تا اطلاعات بیومتریک خود را تجدید کنید.

به گفته اداره مهاجرت کانادا، اگر برای اقامت دائم درخواست می دهید لازم است علیرغم اینکه در گذشته بیومتریک برای ویزای توریستی، مجوز کار یا تحصیل یا درخواست های دیگر داشته اید، مراحل بیومتریک خود را انجام داده و هزینه ها را بپردازید.

بیومتریک کانادا چیست؟

همین الان می توانید با پر کردن فرم ارزیابی، مشاوره رایگان در مورد برنامه های مهاجرتی کانادا دریافت نمایید.

حریم شخصی

پلیس سواره سلطنتی کانادا RCMP اثر انگشت شخص متقاضی را برای این موارد بررسی می کند:

● جرایم

● درخواست های پناهجویی

● موارد دیپورت

● متقاضیان اقامت موقت

هر کدام از موارد که با سوابق RCMP مطابقت داشته باشد به وسیله افسر صدور ویزا که درخواست را بررسی می کند و با استفاده از این اطلاعات تصمیم نهایی را خواهد گرفت، مورد تحلیل قرار می گیرد.

کانادا اطلاعات بیومتریک را با کشورهای آمریکا، استرالیا، نیوزیلند و بریتانیا به اشتراک می گذارد.

دولت کانادا اثر انگشت ها را به مدت ۱۵ سال از زمان انجام آنها نگهداری می نماید. این اسناد بعد از این مدت یا در صورت کسب شهروندی کانادا پاک خواهند شد.

معافیت ها

به گفته اداره مهاجرت کانادا این موارد از بیومتریک معاف هستند:

● شهروندان کانادا، داوطلبان شهروندی (شامل متقاضیان پاسپورت) یا افراد مقیم دائمی موجود

● ملیت هایی که معاف از ویزا هستند و با مجوز الکترونیکی معتبر سفر eTA به عنوان توریست به کانادا می آیند

● بچه های زیر سن ۱۴ سال

● داوطلبینی که بالای سن ۷۹ سال هستند (معافیت سنی برای متقاضیان پناهندگی وجود ندارد)

● مقامات حکومتی و دولتی

● وزرای کابینه و دیپلمات های تایید رسمی شده دیگر کشورها و سازمان ملل که به منظور تجارت رسمی به کانادا سفر می نمایند

● دارندگان ویزای آمریکا که از خاک کانادا به این کشور ترانزیت می شوند

● متقاضیان پناهندگی یا افراد تحت حمایت قرار گرفته ای که بیومتریک خود را تهیه کرده اند و برای مجوز کار یا تحصیل اقدام می کنند

● داوطلبین اقامت موقت که در حال حاضر بیومتریک تهیه کرده اند و تحت پوشش درخواست اقامت دائمی که در حال بررسی است قرار دارند.