اکسپرس انتری ۲۱ جولای

Express entry 21 July

اکسپرس انتری ۲۱ جولای / در قرعه کشی جدید نامزدی استانی کانادا، ۴۶۲ داوطلب اکسپرس انتری برای ارائه درخواست اقامت دائم با حداقل امتیاز CRS ۷۳۴ دعوت شدند.

همه متقاضیان دعوت شده قبلا نامزدی خود را از برنامه استانی PNP دریافت کرده بودند و علت اینکه حد امتیازی نسبتا بالا یعنی ۷۳۴ بود همین است. نامزدی استانی در مخزن اکسپرس انتری به طور اتوماتیک ۶۰۰ امتیاز به امتیاز شخص اضافه می کند. بدون داشتن نامزدی، کمترین امتیاز داوطلب معادل ۱۳۴ بود.

همچنین اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا بازه زمانی برای قانون تای بریک (تصمیم در مورد داوطلبینی که امتیاز یکسان دارند) تعیین کرده است. داوطلبینی که دارای حداقل امتیاز بوده اند تنها در شرایطی که پروفایل اکسپرس انتری خود را قبل از تاریخ ۱۱ آوریل امسال ثبت کرده باشند دعوت می شوند.

در قرعه کشی قبلی نامزدی استانی PNP، ۶۲۷ نفر دعوت شدند.

قرعه کشی های نامزدی استانی PNP و کلاس تجربه کانادایی CEC

در طی دوره شیوع بیماری کووید ۱۹، اداره مهاجرت کانادا تنها قرعه کشی های مربوط به این دو مورد را برگزار کرد که علت آن حضور احتمالی داوطلبین آنها در حال حاضر در کانادا می باشد.

با کاهش محدودیت های مرتبط با کرونا در کشور کانادا، مرزهای این کشور در ماه آگوست به روی مسافرین کاملا واکسینه شده آمریکایی باز خواهد شد و در سپتامبر به روی سایر کشورها باز می گردد.

با هدف گذاری کانادا برای جذب ۴۰۱ هزار مهاجر جدید طی سال جاری، در حدود یک چهارم از این تعداد از طریق سیستم اکسپرس انتری وارد کانادا می شوند.

امسال در مقایسه با سال گذشته، کانادا در حدود دو برابر داوطلبین اکسپرس انتری را دعوت نموده و تا این لحظه از ۹۴۳۰۴ داوطلب این سیستم دعوت کرده است.

قرعه کشی های مختص به نامزدی استانی و کلاس تجربه کانادایی از نظر ملزومات امتیازی بسیار متفاوت هستند که علت آن دریافت ۶۰۰ امتیاز اتوماتیک اضافی برای داوطلبین PNP می باشد. اما داوطلبین CEC برای دعوتنامه با دیگر برنامه ها در رقابت نیستند.

نمونه ای فرضی از افرادی که در جدیدترین قرعه کشی اکسپرس انتری امکان دعوت پیدا کرده اند.

احمد و انسیه با هم ازدواج کرده اند و سن آنها به ترتیب ۳۴ و ۳۱ سال است. هر دوی آنها دارای مدرک کارشناسی بوده و آزمون آیلتس خود را با امتیاز لیسنینگ ۸ و سه مهارت دیگر ۷ گذرانده اند. انسیه طی سه سال گذشته به عنوان برنامه نویس کامپیوتر کار کرده و احمد به مدت چهار سال در زمینه امور مالی مشغول به فعالیت بوده است. هیچ یک از این دو تجربه کار یا تحصیل در کانادا را نداشته اند. انسیه داوطلب اصلی پرونده آنها و با امتیاز سیستم رتبه بندی جامع ۴۲۱ بوده است. سپس انسیه موفق به جلب تمایل استان انتاریو شد و امکان فرستادن درخواست برای برنامه نامزدی استان را پیدا کرد. امتیاز CRS انسیه به عدد ۱۰۲۱ افزایش یافت و طی قرعه کشی اکسپرس انتری اخیر، موفق به دریافت دعوتنامه برای درخواست جهت اقامت دائمی شد.

دریافت آخرین اخبار مهاجرت کانادا از صفحه اینستاگرام موسسه مهاجرتی شوتر