استان مانیتوبا برای ۲۷۸ متقاضی مهاجرت دعوت‌ نامه صادر کرد

استان مانیتوبا برای ۲۷۸ متقاضی مهاجرت دعوت‌ نامه صادر کرد

استان مانیتوبا در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ انتخابی را برگزار و برای ۲۷۸ متقاضی مهاجرت دعوت‌نامه صادر کرد تا برای گواهی استانی درخواست دهند.

برنامه مهاجرتی مانیتوبا (MPNP) جزئیات انتخاب ۲۴ فوریه خود را منتشر کرد که در آن از ۲۷۸ متقاضی مهاجرت، از طریق سه برنامه مهاجرتیِ استانی دعوت کرده تا برای گواهی استانی درخواست دهند.

 

تعداد دعوت‌نامه‌های صادرشده و حداقل امتیاز برای هر برنامه بر اساس سیستم ابراز علاقه (EOI)، به ترتیب زیر است:

 

  • نیروی کار متخصص در مانیتوبا: ۲۰۶ دعوت‌نامه با حداقل امتیاز EOI، ۶۱۲
  • نیروی کار متخصص در خارج از کانادا: ۳۹ دعوت‌نامه با حداقل امتیاز EOI، ۶۸۵
  • زیرگروه فارغ‌التحصیلان بین‌المللی: ۳۳ دعوت‌نامه بدون نیاز به امتیاز EOI

 

از میان این دعوت‌نامه‌ها، ۶۶ مورد برای متقاضیان سیستم اکسپرس انتری صادر شده است.
مانیتوبا از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون، از ۱۳۰۹ متقاضی مهاجرت دعوت کرده است تا برای دریافت گواهی استانی اقدام کنند.

 

اکسپرس انتری

 

اکسپرس انتری سیستم مدیریت برنامه‌های اقتصادی کانادا برای سه برنامه مهاجرتی فدرال: برنامه تجربه کانادایی، برنامه نیروی کار متخصص فدرال و برنامه نیروی کار فنی فدرال است.

متقاضیان مهاجرت که مشخصات خود را در سیستم آنلاین اکسپرس انتری وارد می‌کنند، بر اساس سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) امتیازدهی می‌شوند. این امتیاز بر اساس عواملی مانند سن، سابقه کار، میزان تحصیلات و دانش زبانی و سایر موارد به آن‌ها اعطا می‌شود. متقاضیان با بیشترین امتیاز، از طریق انتخاب‌های اکسپرس انتری دعوت می‌شوند تا برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند.

 

دریافت دعوت‌نامه برای اقامت دائم از طریق درخواست مستقیم از اکسپرس انتری نیز امکان‌پذیر است. هرچند دریافت گواهی استانی، ۶۰۰ امتیاز به امتیاز متقاضیانِ اکسپرس انتری اضافه و کسب دعوت‌نامه از این سیستم را برای آن‌ها تضمین می‌کند.

 

برنامه‌های مهاجرتی مانیتوبا

 

مانیتوبا برنامه‌های مهاجرتی خود را از طریق برنامه مهاجرتی استان مانیتوبا (MPNP) مدیریت و از درخواست‌های مهاجرت که به دولت فدرال ارسال می‌شوند، پشتیبانی می‌کند. استان‌های کانادا اجازه صدور اقامت دائم ندارند، اما می‌توانند با صدور دعوت‌نامه‌های استانی به درخواست برای اقامت کمک کنند.

 

متقاضیانِ دریافت دعوت‌نامه از مانیتوبا، باید یک پروفایل ابراز علاقه برای مهاجرت در MPNP ثبت کنند. این کار آن‌ها را در موقعیت دریافت دعوت‌نامه استان مانیتوبا (LAA) از طریق نیروی کار متخصص در مانیتوبا و نیروی کار متخصص در خارج از کانادا قرار می‌دهد.

 

 

سپس مانیتوبا متقاضیان را بر اساس عوامل سرمایه انسانی و همچنین ارتباط آن‌ها با استان، از ۱۰۰۰ رتبه‌بندی می‌کند.

برنامه‌های نیروی کار متخصص در مانیتوبا و نیروی کار متخصص در خارج از کانادا، به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به استان اجازه می‌دهند متقاضیانی را انتخاب کند که نیازهای بازار کار این استان را برآورده می‌کنند.

 

نیاز به پیشنهاد شغلی و ارتباط با استان

 

متقاضیان خارج از کانادا باید ارتباط خود را با مانیتوبا از طریق داشتن اعضای نزدیک خانواده، تجربه زندگی (کار و تحصیل) قبلی در این استان یا دعوت از طریق یکی از طرح‌های استخدام استراتژیکِ مانیتوبا نشان دهند. نیازی نیست متقاضی در زمان ارائه درخواست در مانیتوبا زندگی کند.

برای دریافت دعوت‌نامه تحت برنامه نیروی کار متخصص در مانیتوبا، متقاضی باید یک پیشنهاد شغلی تمام‌وقت از یک کارفرمای استانی داشته باشد.

 

دانشجویان بین‌المللی که تحصیلات خود را در مانیتوبا به پایان می‌رسانند، در صورتی که بتوانند ثابت کنند که مهارت‌هایشان مورد نیاز استان است، می‌توانند دعوت‌نامه‌ای را تحت زیرگروه فارغ‌التحصیلان بین‌المللی دریافت کنند.