آنچه مسافرین واکسینه شده پیش از ورود به کانادا باید بدانند

Rules Before Travelling to Canada

آنچه مسافرین واکسینه شده پیش از ورود به کانادا باید بدانند

کانادا به تازگی مقررات مربوط به قرنطینه را برای مسافرین واکسینه شده ای که از محدودیت های سفر معاف هستند تسهیل کرده است. به عنوان بخشی از رویکرد مرحله ای کاهش ضوابط مرزی، مسافرینی که کاملا واکسینه شده اند و معاف از محدودیت های سفر هستند نیازی به قرنطینه یا تست کرونا در روز هشتم ورود ندارند که از آغاز روز ۵ جولای سال جاری اجرایی می شود.

اگر در نظر دارید به زودی به کانادا سفر کنید، در اینجا آنچه لازم است بدانید آورده شده است.

پیش از سفر به کانادا

در شرایطی که شما شرایط ورود برای مسافرین کاملا واکسینه شده را ندارید، نیاز به برنامه ریزی برای قرنطینه خود پیش از آمدن به کانادا دارید.

طی ۷۲ ساعت پیش از ورود به کانادا، باید تست کرونای خود را انجام دهید. همچنین باید برای تست کووید ۱۹ در زمان رسیدن خود هم پیش ثبت نام کنید.

اپلیکیشن تلفن همراه به نام ArriveCAN را دانلود نمایید. باید اطلاعات زیر را در این اپلیکیشن وارد نمایید:

اطلاعات تماس و سفر شما

برنامه قرنطینه شما

پیشینه ۱۴ روزه سفر شما

سند واکسیناسیون شما به زبان انگلیسی یا فرانسه

خودارزیابی نشانه های کرونا

و تاییدیه تست منفی کرونا یا نتیجه مثبت که بین ۱۴ تا ۹۰ روز پیش از سفر انجام شده باشد.

مدارکتان را با خود داشته باشید شامل کپی کاغذی یا دیجیتالی تایید واکسیناسیون

اگر تلفن همراهتان هوشمند نیست یا در حین سفر اطلاعاتی به همراه ندارید، می توانید اطلاعات لازم را در وب سایت ArriveCAN وارد کرده و کپی یا اسکرین شات آن را با خود بیاورید.

واکسن هایی که اکنون مورد تایید کشور کانادا هستند را می توانید از این بخش بخوانید.

در مرز کانادا

زمان رسیدن به کانادا، ممکن است در مورد اطلاعات و مدارک از شما پرسیده شود که شامل تست منفی کرونا و مدارک واکسیناسیون می باشد.

زمانی که به افسر مرزی می رسید مطمئن شوید که رسید ArriveCAN را روی تلفن همراه خود دارید. شاید از شما بخواهند که رسید آن را به افسر نشان دهید.

همچنین سوالاتی در مورد واجد شرایط بودن و سطح سلامت شما پرسیده خواهد شد و همینطور در مورد واکسیناسیون هم از شما سوال هایی می پرسند.

در جایی که خدمات تست در بدو ورود در دسترس است، شما باید تست کووید ۱۹ خود را در همانجا کامل نمایید. در غیر اینصورت، از شما خواسته می شود تا از کیت تست خانگی در زمان رسیدن به مقصد نهاییتان استفاده نمایید.

اگر نشانه های کرونا داشته باشید یا معاف از محدودیت های سفر نباشید، باید از دستورالعمل هایی که نماینده دولت در اختیارتان قرار می دهد پیروی نمایید.

بعد از رسیدن به کانادا

اگر از محدودیت های سفر معاف هستید، فاقد علایم ویروس بوده و کاملا واکسینه شده اید، نیازی به ماندن در هتل مورد تایید دولت ندارید. همچنین نیازی به قرنطینه یا انجام تستی دیگر در روز هشتم بعد از ورودتان ندارید.

کانادا واکسن تایید شده ای برای کودکان زیر ۱۲ سال ندارد. کودکانی که به کانادا سفر می کنند شاید نیاز به قرنطینه در منزل داشته باشند. نیازی نیست که آنها در هتل بمانند.

اگر بنا به دلایل مرتبط با سلامت، امکان واکسینه شدن ندارید، همچنان نیاز است قرنطینه شوید و تست کووید ۱۹ را در روز هشتم انجام دهید. این موضوع برای همه افراد بالای ۵ سال صادق است.

اگر در زمان رسیدن تست کووید ۱۹ خود را کامل نکرده اید و به جای آن از یک کیت تست خانگی استفاده کرده اید، تست را کامل کرده و به آزمایشگاه بفرستید. اگر نتیجه تست شما مثبت شد، لازم است قرنطینه شده و خود را از دیگران ایزوله نمایید.

دریافت آخرین اخبار مهاجرت کانادا از صفحه اینستاگرام موسسه مهاجرتی شوتر