پیشنهاد کاری کانادا – ویزای کار

Immigration to Canada as a freelancer

در این روش، متقاضی می تواند با داشتن پیشنهاد کار قابل قبول از طرف کارفرمای کانادایی با خانواده خود به کانادا وارد شده و به کار و زندگی مشغول شود.

شرایط مورد نیاز متقاضی:

– بایستی از یک شرکت کانادایی پیشنهاد کاری داشته باشد.

– سطح زبان انگلیسی بایستی متناسب با پیشنهاد کاری باشد.

 شرح پروسه پیشنهاد کاری کانادا – ویزای کار:

  • مراحل اخذ ویزای کار:

۱) در ابتدا کارفرما بایستی برای LMIA یا همان نامه ارزیابی تاثیر بازار کار که پایین تر به طور کامل شرح داده خواهد شد ، اقدام کند.

۲) ارائه پیشنهاد کاری از طرف کارفرما به متقاضی پس از موافقت با LMIA به این صورت که کارفرما میبایست یک نسخه از LMIA را به همراه قرارداد کار برای متقاضی ارسال کند.

۳) متقاضی بایستی برای ویزا و مجوزکار اقدام نماید.

۴)پس از صدور ویزای متقاضی در لحظه ورود به کانادا مجوز کار نیز توسط افسر برای وی صادر میگردد.

  • مراحل استخدامی برای کارفرما:

۱) ابتدا بایستی آگهی کار پیشنهادی بر روی سایت Job Bank کانادا منتشر گردد.

۲) آگهی کاری مورد نظر حداقل باید از ۲ طریق دیگر منتشر گردد که یکی از این ۲ روش باید در سطح ملی بوده و دسترسی به آن برای تمامی ساکنین کانادا آسان باشد . به این دلیل که افرادی با شغل های با درآمد بالا نیز در بسیاری از موارد حاضر به جابجایی خواهند بود.

شایان ذکر است راههای انتشار آگهی از نظر مخاطبین هدف باید با هم تفاوت داشته باشد چرا که در غیر این صورت روشها متفاوت قلمداد نمی شوند.

۳) استفاده از سیستم Job Match از طرف کارفرما برای استخدام الزامی می باشد ، لذا باید از تمام متقاضیانی که در ۳۰ روز ابتدایی نشر آگهی، امتیاز ۴ ستاره یا بیشتر را کسب کرده اند برای مصاحبه دعوت به عمل بیاورد.

۴) با توجه به اینکه اداره کار ممکن است تمامی اسناد مربوط به پروسه تبلیغات و استخدام را از کارفرما بخواهد لذا وی ملزم به نگهداری مدارک مذکور به مدت حداقل ۶ سال می باشد.

  • شرایط و مراحل گرفتن LMIA بدون نام (Unnamed)  برای کارفرما:

۱) تمامی مراحل استخدام را انجام دهد .

۲) فرم LMIA را بدون ذکر نام کارمند خارجی کامل کرده و ارسال نماید .

۳) تلاش خود برای استخدام را در زمان بررسی LMIA توسط اداره استخدام و کار کانادا ESDC و تا مشخص شدن نام کارمند خارجی ادامه دهد.

۴) پاسخ مثبت LMIA همراه با تعداد شغل هایی که می توان در آنها نیروی خارجی به کار گرفته شود، زمان مشخص استخدام نیروی کار خارجی و همچنین فرمی جهت مشخص کردن نام نیروی کار خارجی برای کارفرما ارسال خواهد گردید.

۵) کارفرما پس از مشخص کردن نیروی کار خارجی خود ملزم به ارسال مشخصات فرد مذکور به  ESDC می باشد.

۶) پس از وارد شدن نام نیروی کار خارجی در سیستم ESDC نامه رسمی LMIA به همراه نام نیروی کار خارجی و با مدت اعتبار مشابه LMIA صادر میگردد.

شایان ذکر است مدت زمان انجام این پروسه که در سایت رسمی ۵ الی ۱۰ روز کاری قید شده ممکن است تا ۷ هفته نیز به طول بیانجامد.

  • شرایط و مراحل گرفتن LMIA با نام برای کارفرما:

شرایط اخذ مجوز LMIA معمولی مشابه موارد ذکر شده در بالا میباشد با این تفاوت که از ابتدای پروسه نام نیروی کار خارجی در آن قید می شود . طبیعی است که در این حالت مراحل ۵ و ۶ حذف خواهد شد.

هزینه های برنامه پیشنهاد کاری کانادا – ویزای کار:

هزینه LMIA:

برای اقامت دائم رایگان

برای مجوز کار ۱۰۰۰ دلار (که توسط کارفرما پرداخت می شود )

برای اقامت دائم و مجوز کار به صورت همزمان ۱۰۰۰ دلار

هزینه دولتی ویزای کار:

۲۴۰ دلار کانادا

هزینه دولتی ویزای کار اوپن همسر:

۳۴۰ دلار کانادا

سوالات متداول: 

۱) جهت دریافت پاسخ مثبت LMIA کارفرما ملزم به ارائه چه مدارکی به اداره کار میباشد؟

مدارک مستدل جهت اثبات تبلیغ و آگهی کارفرما برای شغل مورد نظر به مدت ۴ هفته متوالی در ۳ ماه گذشته . یکی از مهمترین نکات مورد توجه اداره کار اینست که مشخص شود بر اساس مستنداتی که کارفرما ارائه کرده وی تمام تلاش خود را جهت نشر آگهی و استخدام انجام داده لیکن شخص واجد شرایط را پیدا نکرده باشد . اثبات اینکه پیشنهاد کاری کارفرما واقعی و حقیقی بوده و تاثیر مثبت و یا خنثی ای بر بازار کار کانادا دارد.

همچنین کارفرما بایستی نشان دهد که استخدام این نیروی کار خارجی موجب پیدایش و یا نگهداری شغل های کانادایی بوده و همچنین توانایی های نیروی کار مذکور قابل انتقال به کانادایی ها می باشد.

۲) آیا زبان های دیگر به جز انگلیسی و فرانسه را می توان به عنوان زبان مورد نیاز کار در آگهی استخدام ذکر کرد؟

با توجه به افزایش احتمال رد شدن پرونده بهتر است کارفرما از این موضوع پرهیز کند.

۳) مدت آگهی استخدامی چقدر باید باشد؟

آگهی استخدام می بایست در ۳ ماه قبل از ارسال LMIA منتشر شده باشد. در ۳ ماه قبل از ارسال درخواست LMIA حداقل به مدت ۴ هفته متوالی ادامه داشته باشد. حداقل یکی از ۳ روش ذکر شده برای استخدام تا زمان پاسخ LMIA باید ادامه داشته باشد.

۴) بررسی LMIA چقدر ممکن است به طول بیانجامد؟

بررسی هر LMIA به طور معمول ۲ ماه زمان میبرد، لذا با احتساب زمان مورد نیاز برای انتشار آگهی استخدام مجموعا ۳ ماه زمان نیاز خواهد بود.

۵) آیا کارفرما امکان رد کردن متقاضیان پیشنهاد کاری در کانادا، به جهت درخواست برای نیروی کار خارجی را دارد؟

رد شدن بی دلیل متقاضیان کانادایی منجر به عدم صدور LMIA خواهد شد . علاوه برمواردی نظیر نداشتن تخصص و تجربه کافی، کارفرما باید دلایل قانع کننده ای برای عدم استخدام آنها به اداره کار ارائه کند تا منجر به گرفتن مجوز جذب نیروی کار خارجی گردد. به طور مثال داشتن تخصص بالاتر از حد نیاز شغل مورد نظر ودر نتیجه پایدار نبودن نیروی کار (به این معنی که شخصی با توانایی بالاتر از مورد نیاز شغل در بلند مدت به صورت دائم در جایگاه مورد نظر نمانده و پس از مدتی شغل را ترک می کند که این موضوع برای کسب و کار خطرناک خواهد بود).

۶) تفاوت تاریخ انقضای LMIA ، مدت اعتبار LMIA و تاریخ انقضای مجوز کار در چیست ؟

تاریخ انقضای LMIA: چنانچه نیروی کار خارجی تا قبل از این تاریخ اقدامات لازم را انجام ندهد LMIA فاقد اعتبار شده و کارفرما باید مجددا درخواست LMIA بدهد. بنابراین تاریخ انقضای LMIA زمانیست که نیروی کار خارجی فرصت دارد تا برای مجوز کار خود اقدام نماید.

مدت اعتبار LMIA: عبارت است از طول زمان پیشنهادی برای کار کردن نیروی کار خارجی در موقعیت شغلی مورد نظر (بدون آنکه بر روی بازار کار کانادا تاثیر منفی داشته باشد) که بر اساس بررسی اداره کار کانادا از پرونده LMIA مشخص می شود .

تاریخ انقضای مجوز کار: این تاریخ که توسط اداره مهاجرت کانادا و پس از درخواست مجوز کار توسط متقاضی مشخص می شود نشانگرمدت زمانیست که نیروی کار خارجی اجازه کار و زندگی در کانادا را خواهد داشت.

۷) تاریخ انقضای LMIA از زمان صدور حداکثر چه مقدار است؟ آیا امکان صدور LMIA با تاریخ انقضای کمتر وجود دارد؟

تاریخ انقضای LMIA بعد از صدور حداکثر ۶ ماه می باشد . لیکن بسته به شغل مورد نظر (مثلا برای کارهای کوتاه مدت یا اضطراری) امکان صدور LMIA با تاریخ انقضای کوتاهتر توسط اداره کار وجود دارد.

۸) مزایا و معایب LMIA معمولی و بی نام چیست؟

LMIA معمولی (با نام):

  • مزایا: به خاطر کمتر بودن مراحل در این روش ، پروسه سریعتر انجام می شود .
  • معایب: چنانچه نیروی کار خارجی انصراف داده و یا ویزای کار نیروی کار خارجی صادر نشود منجر به درخواست تغییر نام و یا LMIA جدید خواهد شد.

LMIA بی نام:

  • مزایا: در این روش می توان بدون ذکر نام نیروی کار خارجی برای LMIA اقدام نموده و پس از قطعی شدن پاسخ مثبت نام افراد مختلف را در فرم مربوطه ذکر کرد.
  • معایب: افزودن نام نیروی کار خارجی تا صدور LMIA با نام خود پروسه زمان بری است ، در حالیکه تاریخ انقضای LMIA جدید همان تاریخ انقضای قبلی می باشد.

۹) آیا اقدام برای LMIA در مورد موقعیت شغلی ای که در آینده به وجود خواهد آمد صحیح است؟

بله، برای شغل هایی که در آینده به آنها نیاز خواهد بود نیز میتوان برای LMIA اقدام نمود و در این مورد محدودیتی نیست.

۱۰) حداقل حقوق ذکر شده در آگهی استخدامی و LMIA بایستی چقدر باشد؟

توجه به ۲ نکته در این مورد ضروری است:

  1. برای اینکه LMIA در دسته درآمد بالا بررسی گردد حقوق ذکر شده در آگهی باید بالاتر از میانگین حقوق ساعتی استانی باشد.
  2. حقوق ذکر شده در آگهی باید بیشتر و یا مساوی با میانگین حقوق شغل مورد نظر در استان باشد. (میانگین حقوق استانی برای شغل های مختلف را در Job Bank میتوان دید)

برای پیشگیری از مشکلات آتی پیشنهاد می گردد که حقوق اعلامی با حاشیه امن و خوبی بالاتر از حداقل حقوق باشد چرا که حقوق های اعلامی در زمان ارسال پرونده Lock in نشده و چنانچه اعداد اعلامی استان بعدا دچار تغییر گردد بررسی پرونده با توجه به اعداد جدید انجام خواهد شد.

۱۱) چه کارفرمایانی اجازه اقدام برای LMIA را ندارند؟

کارفرمایانی که در این لیست هستند اجازه اقدام برای LMIA را ندارند. اطلاعات ارائه شده بخش مهمی از موارد لازم برای پیشنهاد کاری کانادا – ویزای کار بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.