سیستم جدید مهاجرتی انتاریو

Ontario new application system

سیستم جدید مهاجرتی انتاریو

استان انتاریو، سیستم ارائه درخواست مهاجرتی جدیدی را برای دسته مهارت های مورد تقاضا بازگشایی کرده است.

سیستم جدید ابراز تمایل برای متقاضیان دسته مهارت های مورد تقاضا از حالا در دسترس می باشد.

برنامه مهاجرتی استان انتاریوی کانادا برای نیروی کار مورد تقاضا باز می باشد تا از طریق سیستم جدید ابراز تمایل استان EOI درخواست خود را ارائه دهند.

سیستم ابراز تمایل برنامه مهاجرتی نامزدی استان انتاریو OINP برای دسته مهارت های مورد تقاضا در دسته بندی پیشنهاد کاری (جاب آفر) کارفرما باز می باشد.

این دسته جدید برای پیوستن دسته های نیروی کار خارجی و دانشجویان بین المللی در سیستم EOI می باشد. این برنامه برای نخستین بار در سیستم ورودی درخواست های جدید در ماه مارس ۲۰۲۱ معرفی شده بود. استان انتاریو باید سیستم ابراز تمایل را برای دسته های فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و همچنین دکترا راه اندازی نماید. به گفته وب سایت برنامه استانی انتاریو، این برنمه های نامزدی استانی PNP ، در آینده نزدیک بخشی از سیستم ابراز تمایل EOI خواهد بود.

بخشی از سیستم ابراز تمایل بودن یعنی داوطلبان هر زمان که خواستند ثبت نام کنند تا برای مهاجرت به استان انتاریو مورد بررسی قرار گیرند. استان، پروفایل های داوطلبین را بر پایه امتیاز ماتریکس آنها رتبه بندی می کند. مواردی مثل تحصیلات، تجربه کاری و مقصد نهایی در استان انتاریو در بین عوامل آن محسوب می شوند. هدف از این کار حمایت از داوطلبینی است که دارای مهارت و تجربه برای موفقیت در بازار کار استان هستند می باشد.

ثبت نام کردن در سیستم ابراز تمایل EOI تضمین کننده این نیست که داوطلبین برای پیوستن به برنامه نامزدی استانی دعوت شوند. پروفایل ها در مخزن ابراز تمایل انتاریو به مدت ۱۲ ماه اعتبار دارند. برنامه مهاجرت استانی ممکن است هر زمان با ثبت نام کنندگان تماس بگیرد تا برای نامزدی استانی درخواست خود را ارائه نمایند.

اخیرا، انتاریو از ۹۴۰ دانشجوی بین المللی و نیروی کار خارجی در سیستم ابراز تمایل دعوت کرد تا برای نامزدی استان درخواست دهند.

تعداد نامزدی استانی انتاریو در سال ۲۰۲۱ را از بخوانید

دسته مهارت های مورد تقاضا چیست؟

این برنامه مهاجرتی بیشتر روی تقاضای استانی متمرکز است تا سطح مهارت شغلی. بسیاری از برنامه های مهاجرتی مشاغلی را مدنظر قرار می دهند که دولت آنها را به عنوان مشاغل نیازمند سطح بالای مهارت در نظر گرفته است. انتاریوی کانادا همچنان دچار کمبود نیروی کار در مشاغلی است که نیازمند مهارت کم محسوب می شوند.

برای ورود به دسته مهارت های مورد تقاضا، نیروی کار خارجی که دارای جاب آفر معتبر از استان است می تواند برای برنامه نامزدی استانی PNP درخواست ارائه دهد. این مسئله در شرایطی ممکن است که دارای ۹ ماه تجربه کاری تجمیعی طی سه سال گذشته در استان مذکور باشد. تجربه کاری فصلی مورد قبول نیست. کار پاره وقت در صورتی که داوطلب تعداد ساعت های کاری لازم را کامل کرده باشد ممکن است واجد شرایط باشد. به این معنی که ۱۲۰۰ ساعت استخدام با حقوق در یک شغل طی دوره ۱۸ ماهه یا فعالیت در بیش از یک شغل با حقوق برای حداقل ۳۰ ساعت طی یک هفته برای ۹ ماه که در مجموع ۱۲۰۰ ساعت را تشکیل بدهد.

موارد لازم دیگری هم وجود دارند. در مجموع، داوطلبین نیازمند تحصیلات متوسطه، نمره زبان حداقل ۴ در همه مهارت ها و تمکن مالی کافی می باشند.

لیست مشاغل مورد تقاضای انتاریو

دستیار پرستار، کارگر بیمارستان و دستیار خدمات بیمار ۳۴۱۳NOC

کارگران پشتیبانی خانگی و مشاغل مرتبط، بجز مستخدم ۴۴۱۲NOC

نصاب و خدمات دهندگان تجاری و خانگی ۷۴۴۱NOC

رانندگان کامیون ۷۵۱۱NOC

متصدیان تجهیزات سنگین (بجز جرثقیل) ۷۵۲۱NOC

کارگران ساده مزارع ۸۴۳۱NOC

کارگران گلخانه و نهالستان ۸۴۳۲NOC

کارگران ساده برداشت محصول ۸۶۱۱NOC

کارگران ساده و نیروی کمکی احداث بنا ۷۶۱۱NOC

قصاب صنعتی،‌برش دهنده گوشت، آماده کننده گوشت ماکیان و کارگران مرتبط ۹۴۶۲NOC

این موارد تنها در دسترس داوطلبین خارج از کلانشهر تورنتو می باشد

متصدیان ماشین های فراوری مواد معدنی و فلزی ۹۴۱۱NOC

متصدیان ماشین آهنگری و فلزکاری ۹۴۱۶NOC

متصدیان ابزار ماشین کاری ۹۴۱۷NOC

متصدیان دیگر ماشین های پرداخت فلز ۹۴۱۸NOC

متصدیان ماشین آلات شیمیایی ۹۴۲۱NOC

متصدیان ماشین فراوری پلاستیک ۹۴۲۲NOC

متصدیان ماشین نجاری ۹۴۳۷NOC

متصدیان ماشین خیاطی صنعتی ۹۴۴۶NOC

متصدیان ماشین و کنترل فرآیند مربوط به مواد غذایی، نوشیدنی ها و محصولات مرتبط ۹۴۶۱NOC

مونتاژکاران، سازنده ها، ناظرین و تست کننده های لوازم الکترونیک ۹۵۲۳NOC

مونتاژکاران و ناظرین لوازم مکانیکی ۹۵۲۶NOC

متصدیان فرآیند رنگ آمیزی صنعتی، آسترزنی و پرداخت کاری فلزات ۹۵۳۶NOC

مونتاژکاران، پرداخت کاران و ناظرین دیگر محصولات ۹۵۳۷NOC

دریافت آخرین اخبار مهاجرت کانادا از صفحه اینستاگرام موسسه مهاجرتی شوتر