ویزای سرمایه گذاری کبک کانادا

Quebec-Canada-Investment-Program

شرایط ویزای سرمایه گذاری استان کبک کانادا ۲۰۲۰ به شرح زیر می باشد.

– حداقل دارایی ثابت

برای واجد شرایط شدن برنامه کبک ۲۰۲۱ متقاضی باید دارایی قانونی خود را برابر ۲ میلیون دلار کانادا یا ۱.۵ میلیون دلار آمریکا طبق نرخ دولتی (نرخ ارز رسمی اعلامی از بانک مرکزی ایران) یا معادل ریالی آن را داشته باشد. بخشی از این مقدار می تواند به نام همسر متقاضی باشد. مواردی که شامل این مقدار دارایی می شود برابر با: ملک سند دار، موجودی حساب بانکی، سهام و اوراق قرضه دولتی، بیمه عمر و بازنشستگی. طبق برنامه سرمایه گذاری کبک، ارثیه و هبه نیز اگر به صورت قانونی اثبات شود می تواند جزو دارایی فرد محاسبه گردد، اما باید حداقل شش ماه از تاریخ دریافت آن گذشته باشد.

– سرمایه گذاری بدون ریسک

متقاضیان برنامه سرمایه گذاری برای شروع کار باید سهمیه دریافت نموده و قراردادی مبنی بر سپرده گذاری برای ۱.۲ میلیون دلار کانادا در یکی از موسسات مالی کبک امضاء کنند. این سرمایه گذاری به مدت ۵ سال خواهد بود و دولت استان کبک کانادا تمام آن را گارانتی می نماید و کل پول با سود ۰% بعد از این دوره ۵ ساله به متقاضی برگردانده  می شود. نکته مهم این است که این سرمایه گذاری تنها بعد از قبولی متقاضی انجام می گیرد، بنابراین هیچ گونه ریسکی متوجه فرد نخواهد بود.

– امکان دریافت وام

طی دهه های گذشته، میلیون ها دلار از این مبلغ سرمایه گذاری برای رشد و توسعه زیرساخت های کبک هزینه شده و مهاجران از آن بهره مند شده اند. تجار موفقی که نمی خواهند این مبلغ را در یک جا بلوکه کنند و امکان درآمد زایی بیشتری از آن را طی ۵ سال دارند، می توانند از خدمات موسسات مالی مجاز دولت کبک با پرداخت فقط یک بار مبلغ ( ۳۵۰ هزار دلار کانادا) شامل اصل و سود این وام استفاده نمایند. این بدان معنی است که از سال ۲۰۲۰ اخذ اقامت کانادا از طریق برنامه سرمایه گذاری کبک برابر ۲۶۰ هزار دلار آمریکا یا ۱.۸ میلیون یوآن چین یا ۲۳۰ هزار یورو(طبق نرخ تبدیل) می باشد.

سازمان مهاجرتی شوتر ارتباط خوبی با این موسسات مالی طی سال های گذشته داشته و دارد، متقاضیان زیادی از این طریق  توانسته اند از خدمات این وام بهره مند شوند. این مبلغ سرمایه گذاری بعد از قبولی فرد و طی یک دوره ۱۱۰ روزه می بایست به حساب دولت کبک در کانادا واریز گردد بنابراین کار با افرادی که بتوانند ارتباط خوبی با موسسات مالی داشته باشند می تواند میزان استرس متقاضی را در تکمیل و تامین این مبلغ کاهش دهد.

– اقامت کبک

متقاضیان برنامه سرمایه گذاری کبک باید نشان دهند علاقمند حضور در کبک که بزرگترین استان کانادا (با مجموع مرز آبی) هست می باشند.  کبک دومین استان پرجمعیت کانادا پس از انتاریو می باشد. جمعیت کبک در حدود ۷٬۶۶۹٬۱۰۰ نفر است. در شمال آن سکونت بسیار کم است و ۸۰ درصد از جمعیت کبک در سواحل رودخانه سن لوران سکونت دارند. مرکز آن شهر کبک و بزرگ‌ترین شهر آن مونترال است. زبان رسمی در این استان فرانسه و پس از آن انگلیسی می باشد. کبک جامعه ای پرجنب و جوش و برمبنای مساوات در عقیده و برابری زن و مرد بنا نهاده شده. از سوی دیگر متقاضی برنامه کبک و اعضای خانواده او به راحتی می توانند در هر کجای کانادا زندگی کنند اما کیفیت بالای زندگی در کبک و مونترال توانسته این استان را جزو جذاب ترین مکان های ورود بین مهاجرین تازه وارد در میان شهر های تورنتو ونکوور قرار دهد.

Montreal Canada Investment  Program

مونترال بزرگترین شهر استان کبک، شهری مدرن، پویا با تجربه ای بی نظیر در خریدها، رستوران ها، شب نشینی ها و همچنین بهترین بیمارستان ها و مراکز درمانی است. بخش آموزش در کبک ، بهترین سیستم در کل کانادا و محل عالی ترین مراکز آموزشی همچون دانشگاه مک گیل است.هرچند کبک با دانش زبان فرانسه معروف است اما صحبت به زبان انگلیسی علی الخصوص در بخش های بیزینسی و مراکز آموزشی امری معمول می باشد. چند فرهنگی بودن شهر مونترال باعث شده که شهر پذیرای همه نوع مهاجر از سرتاسر جهان باشد و مهاجران بتوانند از هوای تمیز و آب با کیفیت آن بهره مند گردند.

– سابقه مدیریت کسب و کار

برنامه سرمایه گذاری کانادا نیازمند ۲ سال سابقه مدیریت و یا مالکیت یک بیزینس طی ۵ سال گذشته می باشد. مدیران و تجار  می بایست در بخشی از مدیریت کسب و کار حضور داشته که شامل برنامه ریزی، کنترل مسائل مالی، منابع-مصالح و نیروی انسانی است. به عنوان مثال این موارد شامل مدیریت ارشد سازمان های بزرگ که حداقل دو کارمند تمام وقت بجز متقاضی را دارند، ان جی او ها، شرکت های کشاورزی و توسعه کشت و کار و گلخانه ها، مدیران صنایع و تولید کننده، پزشکان، دارندگان پروانه کسب، وکلا، داروسازان، دندانپزشکان، انبوه سازان، مدیرعامل و رئیس هئیت مدیره، ساختمان سازان، تولیدکنندگان، قطعه سازان و … می باشد. داشتن مدرک معتبر و قانونی از دولت مانند پروانه کسب، آگهی تاسیس شرکت، مجوز وزارت صنایع و پروانه های پزشکی و مجوز وکالت پایه یک و… الزامی است.

– موارد دیگر کبک

علاوه بر موارد ذکر شده ، بخش سرمایه گذاری اداره مهاجرت کبک مواردی مانند سن، تحصیلات، انطباق پذیری با کبک کانادا، دانش زبان و سابقه کار را نیز درنظر می گیرد اما دانش زبان و سن مهم نیست. وظیفه اصلی سازمان بررسی میزان شانس قبولی متقاضی و نقاط قوت و ضعف پرونده متقاضی در مقایسه با الزامات دولت کبک و آماده سازی پرونده وی به نحوی است که مورد قبول اداره مهاجرت کبک قرار گیرد. همچنین تمام افراد متقاضی پرونده پس از قبولی نزد کبک باید در مرحله بعد و نزد دولت فدرال کانادا در زمینه تست های پزشکی و امنیتی کانادا شرکت نمایند.

برنامه سرمایه گذاری کانادا

برای بسیاری از مردم این سوال پیش می آید که برنامه قبلی سرمایه گذاری فدرال کانادا چه تفاوتی با برنامه سرمایه گذاری کبک دارد. هرچند که هر دو برنامه به اقامت دائم و شهروندی کانادا منتهی شده و به میزان مشخصی دارایی و سرمایه گذاری نیاز دارد، اما الان فقط برنامه سرمایه گذاری کبک است که به اقامت دائم کانادا منتهی می شود. در فوریه ۲۰۱۴ برابر بهمن ۱۳۹۲ دولت فدرال کانادا محبوب ترین برنامه سرمایه گذاری خود را با ۵۹ هزار متقاضی برای همیشه بست که بسیاری از این افراد هنوز هم برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه گذاری در نوبت اند. هر چند که دولت کبک نیز برای سرعت بخشیدن به بررسی پرونده های در دست اقدام سهمیه پذیرش خود را محدود کرده و به ۱۹۰۰ پرونده رسانده.

‎برنامه سرمایه گذاری کبک ۲۰۲۱ از اوایل بهار ۱۴۰۰ با ظرفیت محدود شروع به پذیرش پرونده می کند.

برای دریافت مشاوره رایگان از وکلای موسسه مهاجرتی شوتر می توانید فرم ارزیابی را پر نمایید.

در صفحه اینستاگرام فارسی ما از آخرین اخبار مهاجرت اطلاع پیدا کنید.