راهنمای برنامه تکنولوژی بریتیش کلمبیا

BC PNP tech Guide

راهنمای برنامه نامزدی استانی بریتیش کلمبیا در حوزه تکنولوژی برای داوطلبان اکسپرس انتری منتشر شد

نیروی کار فعال در بخش تکنولوژی چطور می توانند از طریق روش سریع نامزدی استانی به سواحل غربی کشور کانادا مهاجرت نمایند.

نیروی کار بخش تکنولوژی که در محدوده بریتیش کلمبیا هستند برای درخواست مهاجرت خود از طریق برنامه نامزدی استانی بریتیش کلمبیا در حوزه فناوری می توانند در اولویت رسیدگی قرار گیرند.

این برنامه به تازگی از حالت آزمایشی به برنامه ای دائمی تبدیل شده است تا در مواقعی که نیروی کار ماهر محلی در دسترس نیست، کارفرمایان بخش فناوری در استان مذکور این امکان را داشته باشند تا نیروهای خارجی توانمند را به استخدام در آورده و از تخصص آنها بهره مند شوند. در عوض، برای نیروی کار ماهری که قصد مهاجرت به استان بریتیش کلمبیا را دارد، برنامه نامزدی استانی را ارائه می نماید.

برنامه نامزدی استانی بریتیش کلمبیا در حوزه تکنولوژی به افراد در ۲۹ رده شغلی مرتبط با فناوری مسیری هموار جهت رسیدن به اقامت دائمی کشور کانادا ارائه می نماید و فرصتی را برای این متخصصین به ارمغان می آورد تا در رونق گرفتن اقتصاد استان سهیم شده و زندگی رویایی برای خود بسازند.

استان بریتیش کلمبیای کانادا ضمن آشناسازی اولیه دانشجویان با مفاهیم تکنولوژی، توسعه آموزش فنی و تدریس در موسسات عالی و ایجاد فرصت های کسب تجربه کاری، در راستای توسعه افراد متخصص محلی با بهترین کیفیت فنی اقدام می نماید.

جدای از دسترسی به مهارت ها و نیروی کار ماهر در استان بریتیش کلمبیا، شرکت های این استان نیازمند آن هستند تا نیروی کار ماهر را از اقصی نقاط جهان جذب نمایند. کارآفرینان بخش فناوری و نیروی کار ماهر دیگر کشورها می توانند به رشد بخش فناوری استان کمک کرده و سبب ایجاد مشاغل بیشتر در این استان زیبای کانادا شوند.

در حمایت از این اولویت ها، برنامه استانی بریتیش کلمبیا در حوزه تکنولوژی از ماه می سال ۲۰۱۷ بیش از شش هزار نیروی کار بخش فناوری را برای دریافت اقامت دائم نامزد کرده است. این برنامه با محوریت فناوری سبب می شود تا بخش تکنولوژی استان از توانایی جذب و حفظ افراد متخصص و توانمند که برای پایداری و رشد خود در آینده به آن نیازمند هستند اطمینان حاصل نماید.

برنامه مذکور به کارفرمایان کمک می کند تا نیروی متخصص لازم برای خود را به شکلی میانبر و روش مهاجرتی دائمی از بین نیروی کار خارجی و دانشجویان بین المللی انتخاب نماید.

ویژگی های برنامه نامزدی استانی بریتیش کلمبیا در حوزه تکنولوژی

ویژگی های کلیدی این برنامه مهاجرتی کانادا برپایه خدمت، زمانبندی دقیق، اولویت بخشی و مشارکت در پاسخ به نیازهای صنعت می باشد که شامل این تعاریف می شود:

خدمت: برنامه نامزدی استانی بریتیش کلمبیا در بخش فناوری اطلاعات متناسب را برای کارفرمایان بخش تکنولوژی تهیه کرده و برنامه های مهاجرتی و روند آنها را جهت دهی می کند.

زمانبندی دقیق: دعوت به صورت هفتگی برای درخواست نیروی کار ماهر و متخصص، در عین حال کاهش زمان انتظار کارفرمایان و کارکنان آینده آنها می باشد.

اولویت بخشی: درخواست های مرتبط با تکنولوژی در جریان روند رسیدگی در اولویت قرار می گیرند تا پاسخگوی تقاضاهای پرشمار این بخش باشند.

مشارکت: حمایت ادامه دار از کارفرمایان بخش فناوری به وسیله مشارکت فعالانه و حضور در رخدادهای کلیدی صنایع فراهم می شود.

راهنمای برنامه تکنولوژی بریتیش کلمبیا

واجد شرایط شدن برنامه نامزدی استانی بریتیش کلمبیا در حوزه تکنولوژی از طریق اکسپرس انتری چگونه است؟

این برنامه استانی تنها برای افرادی باز است که در حال حاضر واجد شرایط مهاجرت از طریق مهارت یا اکسپرس انتری استان بریتیش کلمبیا باشند.

اگر مشخصات شما در مخزن اطلاعاتی اکسپرس انتری وجود داشته باشد، نخستین گام را برای دریافت نامزدی از طریق دسته اکسپرس انتری استان بریتیش کلمبیا برداشته اید. برای اینکه در نهایت اقامت دائمی کانادا را کسب نمایید، باید برای برنامه اکسپرس انتری مدیریت شده مانند کلاس تجربه کانادایی، برنامه نیروی کار ماهر فدرال یا برنامه مشاغل حرفه ای فدرال واجد شرایط شوید. شما باید برای یکی از زیرگروه های اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا واجد شرایط شوید که شامل: نیروی کار ماهر، متخصصین مراقبت های پزشکی، فارغ التحصیلان بین المللی یا دانشجویان مقاطع ارشد بین المللی می باشند.

در راهنمای برنامه استانی بریتیش کلمبیا جزییات خیلی بیشتری آورده شده است، اما به طور کلی برای واجد شرایط بودن در بیشتر این دسته ها بجز دانشجویان مقاطع ارشد بین المللی، شما نیاز به پیشنهاد کاری (جاب آفر) دارید.

پیشنهادهای کاری برنامه نامزدی استانی بریتیش کلمبیا در حوزه فناوری

به ویژه برای نامزدی استان بریتیش کلمبیا در حوزه تکنولوژی نیاز به جاب آفر تمام وقت برای یکی از ۲۹ شغل واجد شرایط در بخش فناوری دارید. اگر کارمند شما دارای یک پیشنهاد کاری (جاب آفر) معتبر در یکی از مشاغل واجد شرایط ۲۹ گانه باشد درخواست خود را ارائه می دهد، جاب آفر باید حداقل برای یک سال (۳۶۵ روز) باشد و این پیشنهاد کاری باید در زمان ارائه درخواست به برنامه نامزدی استان، حداقل ۱۲۰ روز باقی مانده داشته باشد. استان بریتیش کلمبیا قرعه کشی داوطلبان برای بخش تکنولوژی را به صورت هفتگی برگزار می کند. بعضی از هفته ها قرعه کشی ها مخصوص برنامه فناوری برگزار می شود و در هفته های دیگر با قرعه کشی عمومی ادغام می گردد.

در صورتی که دعوتنامه شما صادر شده باشد، مدت ۳۰ روز فرصت دارید تا برای نامزدی استانی درخواست بدهید. دعوت شدن تضمین کننده دریافت نامزدی استانی نیست اما اگر این کار را انجام دهید، شش ماه فرصت دارید تا از آن برای درخواست اقامت دائمی استفاده نمایید. در همین حال، ممکن است امکان آن را داشته باشید تا نامه حمایتی اجازه کار را از برنامه نامزدی استان بریتیش کلمبیا دریافت نمایید، در نتیجه می توانید در مدتی که برای اخذ تصمیم منتظر هستید به صورت قانونی در کانادا کار کنید.

به عنوان یک داوطلب اکسپرس انتری، با داشتن نامزدی استانی به طور اتوماتیک ۶۰۰ امتیاز اضافه بر امتیاز کلی خود دریافت می نمایید. این مطلب باعث می شود که پروفایل شما به بالای مخزن اطلاعاتی در قرعه کشی بعدی اکسپری انتری راه یافته و به احتمال بسیار زیاد دعوتنامه برای اقامت دائمی را دریافت نمایید.

همین الان می توانید با پر کردن فرم ارزیابی، مشاوره رایگان خود را در مورد این برنامه یا دیگر برنامه های مهاجرتی کانادا دریافت نمایید.

روند برنامه نامزدی استانی بریتیش کلمبیا در حوزه تکنولوژی

دعوتنامه های هفتگی

در مرحله نخست، کارمند شما باید ثبت نام نماید تا برای این برنامه مورد سنجش قرار گیرد. روند رایگان ثبت نام شامل تهیه اطلاعاتی درباره شرکت شما به عنوان کارفرمای حامی بریتیش کلمبیا می باشد.

ما برای ثبت نام کنندگان ارزیابی شده ای که دارای جاب آفر معتبر در ۲۹ شغل کلیدی بخش فناوری هستند به صورت هفتگی دعوتنامه صادر می کنیم.

برای اینکه دعوتنامه ارائه درخواست صادر شود، شما و کارمندتان هردو باید همه موارد ضروری جهت برنامه را در زمان ثبت نام داشته باشید. دستیابی به ملزومات برنامه تضمین کننده این نیست که کارمندتان حتما دعوت خواهد شد.

روند اولویت بخشی

ما درخواست هایی را که در مشاغل کلیدی ۲۹ گانه تکنولوژی هستند اولویت می دهیم. به محض اینکه کارمند شما درخواست کامل خود را ثبت می نماید، فایل موردنظر طی یک روز کاری در اختیار تیم بررسی متعهدی قرار خواهد گرفت.

نکته ای در خصوص تسریع روند رسیدگی

فقط برنامه نامزدی استانی بریتیش کلمبیا دارای صلاحیت قضایی برای برنامه مهاجرتی مرتبط با استان خود می باشد. این برنامه امکان تسریع در درخواست نهایی شما برای اقامت دائمی را ندارد زیرا این کار در اختیار اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC می باشد.

کاری که برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا می تواند انجام دهد، ارائه گزینه هایی برای داوطلبین مهاجرت جهت ادامه کار در استان در طی مدتی که روند درخواست مهاجرت انجام می شود، می باشد. برنامه حوزه فناوری در مسیری است که به داوطلبین اجازه می دهد تا از دریافت مدرک ارزیابی تاثیر بازار کار LMIA که دریافت آن هزینه بر و زمانبر است جلوگیری کند.

همچنین این برنامه استان بریتیش کلمبیا نامه حمایتی مجوز کار برای نامزدها ارائه می نماید که آنها می توانند برای مجوز کاری جدید یا تجدید وضعیت فعلیشان در مدت زمانی که منتظر دریافت اقامت دائم کانادا هستند از آن استفاده کنند.

برنامه نامزدی استانی بریتیش کلمبیا برای افرادی که دارای جاب آفر در ۲۹ شغل فناوری ذکر شده هستند اولویت قائل می شود. به محض اینکه درخواست کامل خود را ثبت کردید، فایل شما به یک تیم بررسی متعهد در طی یک روز کاری محول می شود.

صفحه وب مقامات استانی درج کرده است که زمان رسیدگی برای ۸۰ درصد از درخواست های مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا ۲ تا ۳ ماه از زمان دریافت است ولی به طور معمول درخواست های حوزه تکنولوژی در مدت زمان کمتری رسیدگی می شوند.

مشارکت و توسعه

حمایت فعالانه از کارفرمایان بخش تکنولوژی و سهامداران صنایع ادامه خواهد یافت. پرسنل این برنامه، فعالیت های حمایتی برای شما داشته و خدمات فردی برای کارفرمایان ارائه می نمایند

خدمات برنامه نامزدی استانی بریتیش کلمبیا در حوزه فناوری هم مزایای افزوده ای را در اختیار همه کاربران برنامه قرار می دهد که شامل این موارد می باشد:

مسیرهایی که نیازمند ارزیابی تاثیر بازار کار LMIA نیست

نامه های حمایتی مجوز کار برای نامزدها که با آن می توانند برای مجوز جدید کار اقدام کرده یا مجوز کار فعلی خود را تجدید نمایند و در طی مدت بررسی اقامت دائم فدرال به کار خود ادامه دهند.

خدمات حمایتی از ارباب رجوع از طریق ایمیل و تلفن

راهنمای برنامه تکنولوژی بریتیش کلمبیا

۲۹ شغل واجد شرایط برای برنامه نامزدی استانی بریتیش کلمبیا در حوزه تکنولوژی کدام هستند؟

اگر شما در یکی از این مشاغل فعالیت دارید، شاید واجد شرایط این برنامه باشید. در اینجا لیست کامل ۲۹ شغل به همراه کد طبقه بندی مشاغل ملی NOC آنها آورده شده است.

۰۱۳۱ مدیران مشاغل ارتباطات راه دور

۰۲۱۳ مدیران سیستم های اطلاعاتی و رایانه ای

۰۵۱۲ مدیران نشر، پویانمایی، پخش برنامه های تلویزیونی و هنرهای نمایشی

۲۱۳۱ مهندسان عمران

۲۱۳۲مهندسان مکانیک

۲۱۳۳ مهندسان الکترونیک و برق

۲۱۳۴ مهندسان شیمی

۲۱۴۷ مهندسان کامپیوتر بجز طراحان و مهندسین نرم افزار

۲۱۷۱ مشاورین و تحلیل گران سیستم های اطلاعاتی

۲۱۷۲ مدیران دیتا و تحلیل گران پایگاه های داده

۲۱۷۳ مهندسان نرم افزار و طراحان

۲۱۷۴ برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه دهندگان رسانه های تعاملی

۲۱۷۵ طراحان و توسعه دهندگان وب

۲۲۲۱ تکنسین ها و متخصصین فناوری بیولوژیکی

۲۲۴۱ تکنسین ها و مهندسین متخصص الکترونیک و برق

۲۲۴۲ تکنسین های خدمات الکترونیکی (تجهیزات خانگی و تجاری)

۲۲۴۳ مکانیک ها و تکنسین های ابزارآلات صنعتی

۲۲۸۱ تکنسین های شبکه های کامپیوتری

۲۲۸۲ تکنسین های پشتیبانی کاربران

۲۲۸۳ تکنسین های تست سیستم های اطلاعاتی

۵۱۲۱ نویسندگان و مولفین

۵۱۲۲ ویراستاران

۵۲۲۴ تکنسین های پخش برنامه های تلویزیونی

۵۲۲۵ تکنسین های ضبط ویدیو و صدا

۵۲۲۶ دیگر مشاغل فنی و هماهنگی در پویانمایی، پخش برنامه و هنرهای نمایشی

۵۲۲۷ مشاغل پشتیبانی در پویا نمایی، پخش برنامه، عکاسی و هنرهای نمایشی

۵۲۴۱ طراحان گرافیک و تصویرسازان

۶۲۲۱ متخصصین فروش فنی – عمده فروشی

دریافت آخرین اخبار مهاجرت کانادا از صفحه اینستاگرام موسسه مهاجرتی شوتر