جزییات برنامه والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها کانادا ۲۰۲۱

Parents GrandParents Canada program 2021

جزییات برنامه والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها کانادا ۲۰۲۱

اداره مهاجرت کانادا قرعه کشی ای را برگزار می کند که طی آن از حدود ۳۰ هزار فردی که اسپانسر والدین و پدربزرگ و مادربزرگ هایشان می شوند برای مهاجرت به کانادا دعوت نماید. این برنامه با نام PGP شناخته می شود.

این قرعه کشی در ۲۰ سپتامبر سال جاری انجام خواهد شد و سپس دعوتنامه ها طی دو هفته ارسال می شود. افراد دعوت شده ۶۰ روز فرصت دارند تا درخواست اسپانسر شدن خود را برای دولت کانادا ثبت نمایند.

اداره مهاجرت کانادا قرعه کشی و انتخاب ۳۰ هزار نفر را از بین داوطلبینی که قبلا تمایل خود را با تکمیل فرم اسپانسری بین ماه های اکتبر و نوامبر ۲۰۲۰ ابراز نموده بودند انجام می دهد.

در ماه ژانویه ۲۰۲۱، اداره مهاجرت ۱۰ هزار اسپانسر بالقوه را به صورت تصادفی انتخاب کرد. اداره مهاجرت کانادا گفت که ۳۰ هزار داوطلب آتی در فرصتی دیگر طی همین سال و با قرعه کشی مشابهی دعوت می شوند.

اداره مهاجرت کانادا قویا از داوطلبان می خواهد که اطلاعات ثبت شده شان روی وب سایت این اداره کاملا به روز شده باشد که این شامل اطلاعات تماس هم می شود.

راهنمای برنامه اسپانسرشیپ پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ ها

جزییات برنامه والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها کانادا ۲۰۲۱

شرایط کلیدی برای برنامه PGP

داوطلبین اسپانسرشیب برنامه والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها باید ۱۸ سال یا بیشتر سن داشته باشند، شهروند کانادا بوده، اقامت دائمی داشته یا وضعیت ملیت اولیه داشته باشند و امکان حمایت از عضو خانواده ای که اسپانسرش می شوند را داشته باشند.

همچنین شخص اسپانسر باید مدارکی ارائه دهد که اثبات می کند درآمد کافی برای حمایت از همه اعضای خانواده اش که مسئولیت آنها به لحاظ مالی بر عهده اش است را دارد. در نتیجه داوطلبینی که به لحاظ مالی مسئولیت تقبل می کنند بهتر است قبل از اقدام برای این برنامه، مقدار پولی که برای حمایت از افراد تحت تکفلشان نیاز است را بدانند.

حداقل درآمد لازم MNI یک عامل کلیدی برای این برنامه محسوب می شود. اداره مهاجرت کانادا MNI شخص حامی را در سال های مالیاتی ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ بررسی خواهد کرد. این مدرک لازم در مورد درآمد فرد فقط بعد از اینکه او تمایل خود را با پر کردن فرم آنلاین نشان داد ضروری است. اگر شخصی انتخاب و دعوت شده باشد، ولی MNI لازم را نداشته باشد درخواستش رد خواهد شد.

در طی دوره همه گیری بیماری کرونا، اداره مهاجرت تنها MNI مربوط به سال مالیاتی ۲۰۲۰ را بررسی می نماید. به علاوه، داوطلبین می توانند سود بیمه استخدامی EI و سود واکنش اضطراری کانادا CERB را نسبت به MNI خود در سال مالیاتی ۲۰۲۰ محاسبه نمایند.

اسپانسرهایی که در خارج از استان کبک کانادا ساکن هستند و برای ارائه درخواست دعوت شده اند، ضامن هایشان (اگر وجود داشته باشند) باید ارزیابی آژانس درآمد کانادا CRA را برای هر کدام از سه سال مالیاتی ذکر شده تهیه نمایند.

جدا از مدارک سه ساله اشاره شده، استان کبک برای اسپانسرهای بالقوه و ضامن هایشان (در صورت وجود) را ملزم می کند تا منابع مالی کافی در دسترس طی ۱۲ ماه گذشته برای حمایت مالی خانواده خود را نشان دهند.

اداره مهاجرت کانادا و دولت استان کبک هر دو نیاز به امضای پذیرش مسئولیت از سوی اسپانسرها دارند. این پذیرش مسئولیت مشخص می کند که شخص حامی چه مدت از نظر مالی مسئولیت اعضای خانواده ای که حامیشان شده را از زمانی که مقیم دائمی کانادا شدند دارد.

طول مدت پذیرش مسئولیت والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها برای افراد ساکن در کل کانادا بجز کبک ۲۰ سال است. برای ساکنین کبک، طول دوره تعهد ۱۰ ساله است.

دریافت آخرین اخبار مهاجرت کانادا از صفحه اینستاگرام موسسه مهاجرتی شوتر